עקרון ההדדיות

עקרון ההדדיות | צריח מדיה

עקרון ההדדיות (Reciprocity) הוא מונח מעולם הפסיכולוגיה, כאשר המונח מתייחס אל הצורך הפנימי המוטבע אצלנו כאשר אנו מקבלים טובה ממאן דהוא ומרגישים צורך-חובה להשיב טובה לאותו אדם.

לדוגמא: חבר שעוזר לנו להחליף את הצנרת בכיור המטבח, אנו נרגיש צורך-חובה לסייע לו בחזרה כאשר החבר יצטרך עזרה אף הוא בהחלפת צנרת הכיור במטבח.

כמו כן, עקרון ההדדיות עובד גם הפוך. כלומר, כאשר אנו עושים טובה למישהו, אנו נצפה לקבל טובה בחזרה מאותו אדם שעשינו לו טובה.

עקרון ההדדיות בשיווק ובאתרים

עקרון ההדדיות פועל לא רק בין חברים ואנשים שאנו מכירים, אלא גם כלפי אנשים שאנחנו לא מכירים אישית, ויתרה מכך עקרון זה עובד אפילו כלפי חברות עסקיות. 

בשיווק ובניית אתרים נעשה שימוש בעקרון ההדדיות כאשר נרצה למשוך לקוח להכיר אותנו.

צילום מסך מתוך אתר סוגת
צילום מסך מתוך אתר סוגת

לדוגמא: באתר של חברת סוגת תמצאו אלפי מתכונים מרתקים בנושאי אפייה ובישול. ולכן כאשר ארצה לדעת איך מכינים עוגת שוקולד ואמצא את המאמר של סוגת בנושא אפיית עוגת שוקולד ובמאמר אקבל מידע מעניין ורלוונטי אודות אפיית העוגה, אזי ארגיש צורך-חובה לעשות שימוש במוצרי סוגת ע"פ המתחרים.

גם בעסק שלכם תוכלו לעשות שימוש בעקרון ההדדיות כאשר תתנו ללקוחות שלכם טיפים מקצועיים בחינם למשל, או לדוגמא תעניקו מתנה חינמית מדריך דיגיטלי מפורט אודות התחום שלכם ודברים בהם הלקוחות יעשו שימוש וכיוצ"ב, ובכך תוכלו לבקש מאותם לקוחות להירשם אליכם לרשימת התפוצה למשל, או לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות ואפילו לקבל את הגולשים שביקרו אצלכם באתר כלקוחות חדשים אצלכם בעסק.

קראו גם:

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button