עקרון העקביות (consistency), הוא מונח מעולם הפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותיות, כאשר המונח מתייחס לכך שכאשר אנו מתחילים דבר מה, אנו נתמיד בו בהמשך.
מקור עקרון העקביות הוא בכך שאנו רוצים לשמור על אמינות כלפי עצמנו, ולכן כאשר לדוגמא הצהרנו על דבר מסוים, אנו נתמיד בו גם בהמשך, ויתרה מכך אפילו נשנה את דעתנו בהתאם לאותה הצהרה.
לדוגמא: אדם שהצהיר שהוא ימין כלכלי, הוא ימשיך להתמיד באותה הצהרה גם אם לפני כן הוא לא היה ימין כלכלי.
עקרון העקביות בשיווק
בשיווק נעשה שימוש בעקרון העקביות כאשר נרצה להגדיל מכירות למשל. לדוגמא: כאשר לקוח מגיע אליכם לחנות ומבקש לרכוש מוצר מסוים לדוגמא טוסטר אובן. כאשר תשאלו את הלקוח האם מעניין אותו טוסטר אובן שמכין מהר, והלקוח יצהיר כן. אז תוכלו להציע לו דווקא את הטוסטר היוקרתי יותר שמכין מהר. ובכך הלקוח יישאר נאמן לאותה הצהרה וירכוש את המוצר היקר יותר.
קראו גם: