היוריסטיקת הזמינות

היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה

המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל.

לדוגמה: מי מושחת יותר, פוליטיקאים או עורכי דין? סביר להניח שהתשובה תיהיה פוליטיקאים בשל העובדה שנחשפנו ליותר פעמים בהם שמענו על שחיתות פוליטיקאים, ללא קשר לעובדה שגם אם עורכי דין יבצעו שחיתויות מסוימות לא בטוח שנשמע עליהם בתקשורת. ולכן אין בהכרח קשר בין תדירות האירועים שנחשפנו אליהם לבין תדירותם בפועל. 

דוגמה נוספת אותה מביא פרופסור דניאל כהנמן בספרו 'לחשוב מהר לחשוב לאט': באחד ממחקריו ביקש דניאל כהנמן ממשתפיו לענות על השאלה למה יש סיכוי גבוה יותר, האם שהאות K תיהיה האות הראשונה במילה או האות השלישית במילה. 

מכיוון שיותר קל לשלוף מהזיכרון מילים שמתחילות באות מסוימת מאשר מילה המכילה אות מסוימת, רוב המשתתפים ענו שיש יותר סיכוי שהאות K תופיע באות הראשונה. 

היוריסטיקת הזמינות בשיווק

שימוש מוכר בהיוריסטיקת הזמינות בשיווק נעשה באמצעות חזרה על מסר מסוים מספר פעמים, מה שעלול להפוך את המסר לאמת אצל הלקוחות שנחשפו למסר. 

לדוגמה: צרכן שנחשף 10 פעמים בשבוע לפרסומות מסוימת, סביר להניח שמבחינתו המסר הוא עובדה. ולכן כחלק מבניית אסטרטגיה שיווקית עושים שימוש בחזרתיות על המסר השיווקי כדי להטמיע טוב את המסר אצל הצרכן, ולהפוך את המסר לעובדה קיימת. 

בעידן הרימרקטינג ניתן ליצור מסרים ולחזור עליהם אצל הצרכנים באמצעות "צביעת קהלים". כמו כן ניתן להגדיר את תדירות החשיפה החוזרת למסר, כמות החשיפות ועוד ובכך לייעל את הקמפיינים השיווקיים שלכם.

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button