לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה רק אם הוא בנוי -3 מילים או יותר, וכן הוא מכיל מילת מפתח מרכזית לפניו.
לדוגמה: מילת מפתח "טיפול בחרדות", לונגטייל "טיפול בחרדות קשות"
דוגמה נוספת: מילת מפתח "חברת ניקיון" לונגטייל "חברת ניקיון מקצועית בפתח תקווה".
היתרון של לונגטייל בקידום האתר
היתרון הכי בולט של קידום אתר באמצעות מילות מפתח זנב ארוך (לונגטיילים), הוא התחרות הנמוכה ביחס לביטוי הראשי. לדוגמה: התחרות על ביטוי "עורך דין משפחה" הוא תחרות גבוהה המצריכה השקעה רבה של משאבים עבור קידום הביטוי. לעומת זאת הביטוי "עורך דין משפחה מומלץ ברמת גן" הרבה יותר נמוכה וקל להתברג בקלות גם ללא השקעה רבה של כסף וקישורים.
החיסרון הבולט של קידום לונגטייל, הוא העובדה שככל הלונגטייל ארוך יותר, כך ברוב המקרים יש פחות חיפושים על אותו ביטוי, ובאופן טבעי יחשפו פחות אנשים לאתר שלכם ופחות אנשים ישאירו פרטים באתר.
כאשר מקדמים אתר, יש לתת דגש גם על הביטוי המרכזיים והתחרותיים של העסק, לצד השקעה גם בכל הנוגע למילות מפתח זנב ארוך. ההשקעה המרכזית תיהיה בעיקר בתוכן טוב ואיכותי הנותן מענה לגולש ומספק לו את המענה הרלוונטי עבור אותה שאילתא.
איך מנצחים בתחרות על לונגטייל?
במדריך קידום אורגני הבאתי מעל 200 גורמי דירוג אפשריים של גוגל שבאמצעותם תוכלו לקדם את האתר שלכם. ישנם טיפים נוספים שכדאי לנסות על קידום לונגטייל אצלכם באתר.
- שימוש בתמונות ייחודיות לביטוי – מצאו או צרו תמונות ייחודיות המתארות בצורה הטובה ביותר את מילת מפתח. לדוגמה: באתר לקוח בתחום הזכיינות יצרנו רשימת לונגטיילים של זכיינות לפי מותגים ויצרנו תבנית עיצוב בקנבה עבור הביטויים הנבחרים.
- סרטונים ייחודיים – לא רק תמונות, גם סרטונים רלוונטיים עבור אותו ביטוי זנב יכולים לקדם את הביטוי. תחשבו על גוגל שרואה שני אתרים מתחרים על אותו תחום: האתר הראשון יש לו רק מלל ותמונה, ואילו לאתר השני יש טקסט מלל, תמונות עם תיאור של הביטוי וסרטון ייחודי עם הסברים ומידע על אותו ביטוי. ברור שגוגל יעדיפו את האתר עם התמונות והסרטונים.
- קישורים פנימיים בתוך האתר – הצביעו לגוגל על מה העמוד מדבר באמצעות קישורים פנימיים מתוך עמודים קיימים. לדוגמה: מאמר המדבר על "קוסמטיקאית ברמת גן", יכול לקשר בתחתית המאמר גם עבור "קוסמטיקאית בגבעתיים", ובכך לעזור לגוגל להבין את נושא העמוד ולדרג את הביטוי גבוה.
- קישורים חיצוניים מאתרים מקומיים – אם נמשיך בדוגמה של הקוסמטיקאית, כדאי לרכוש קישורים מאתר מקומונים באזור רמת גן. היתרון: גם עלות הקישורים נמוכה יחסית (לרוב עלות של מאות שקלים בודדים) וגם הקישור רלוונטי מכיוון שהוא בנושא הלונגטייל.
איך מוצאים מילות מפתח זנב ארוך
ישנם מספר כלים מומלצים עבור חיפוש מילות מפתח בגוגל. במאמר מחקר מילות מפתח סקרתי 3 כלים מומלצים שאני עובד איתם עבור ניתוח וחיפוש מילות מפתח.
- כלי ahrefs – הוא כלי עולמי עבור SEO, לטעמי אפילו הטוב בעולם. הכלי הוא בתשלום עבור מנוי חודשי החל מ-99$.
- הכלי המובנה של גוגל – לגוגל יש כלי רשמי עבור תכנון מילות מפתח. בכלי תוכלו להזין את המונח או הביטוי, ובהתאם גוגל יציגו לך מידע. במידה ואין לך חשבון פעיל בגוגל אדס, סביר להניח שתקבלו רק טווח חיפושים ולא נפח מדויק.
- כלי keywordtool – הוא כלי ממוקד ספציפית עבור ניתוח מילות מפתח, ולמעשה הכלי עושה עבודה מצוינת לאיתור מילות מפתח זנב ארוך.
טיפ נוסף: סרקו את האתרים של המתחרים שלכם בתחום, כדי לקבל רעיונות עבור מילות מפתח חדשות, עבור רשימת לונגטיילים ועבור מונחים חדשים שטרם חשבתם עליהם. בפקודת SITE: תמצאו את רשימת העמודים של המתחרים המאונדקסים בגוגל.
לסיכום,
קידום אתר באמצעות לונגטיילים יכול לסייע לאתר להתקדם יפה בגוגל, ולהביא לעסק לקוחות חדשים מידי חודש. ישנם מספר כלים אשר באמצעותם תוכלו למצוא רשימת מילות מפתח זנב ארוך, ואתרי מתחרים שמהם תקבלו רעיונות עבור לונגטיילים חדשים. השתדלו להיות מעניינים ורלוונטיים בתוכן ושלבו תמונות וסרטונים ייחודים. בנוסף בנו קישורים פנימיים וחיצוניים בהתאם.
לכל שאלה, כמו תמיד אני כאן זמין עבורכם 🙂