כשמדברים על מיתוג, רוב האנשים חושבים "לוגו", או גרוע מכך חושבים על "לוגו יפה". באמת של החיים, מותג הוא הרבה מעבר ללוגו.
תחשבו על כל המותגים האהובים עליכם כמו למשל: אפל, נייקי, קוקה קולה וכיוצ"ב, ותבינו שהלוגו הוא למעשה רק הסימן שמזכיר לכם את המותג על כל רבדיו. הלוגו הוא זה שמעלה בכם את כל מה שאתם אוהבים אצל המותג, אם זה את שמחת החיים (קוקה קולה), אם זו האסתטיקה והחדשנות (אפל) ואם זה התקשורת עם חברים (ווטסאפ) וכו'..
בצריח מדיה אנחנו בונים מותגים שמדברים לאנשים ונוגעים בהם. אנחנו נספר את הסיפור שלך, ונבנה את המותג שלך כשהוא עונה בדיוק על הצרכים של הלקוחות שלך.
המקצוע הותיק בעולם הוא ממש לא מה שאתם חושבים… ובכן, המקצוע הותיק בעולם (לפחות ע"פ ספר התנ"ך) הוא מיתוג. כבר בספר בראשית מסופר שאלוהים נתן שמות לאדם ולחיות.
מותגים עוזרים לנו להחליט מהר בסופר – תחשבו מה היה קורה אילו כל המוצרים היו נראים זהים ללא שמות המותגים שעליהם, איך הייתם יכולים להחליט איזו מוצר אתם צריכים או רוצים?
אבל רגע, אמרנו כבר שמותג זה לא רק שם ולא רק לוגו, ובכל זאת זה מתחיל בראש ובראשונה בבחירת שם ולוגו שעונים על הצורך העסקי שלכם בצורה הטובה ביותר!
מותג הוא למעשה צריבה בתודעה של העסק שלכם במוחו של הצרכן. אתן לכם דוגמה: כשאני אומר "קולה" מהו הדבר הראשון שעולה בראשכם? סביר להניח "קוקה קולה". מה המותג "קוקה קולה" אומר לכם? סביר להניח שמחת חיים, רקדנים צעירים על חוף בדרום אמריקה, "לעשות טוב" וכיוצ"ב.
תחשבו על זה לרגע, הרי לכאורה מה הקשר בין משקה שחור מפוצץ בסוכר ועם מלא גזים לבין רקדנים צעירים ושמחים על חוף בדרום אמריקה?
התשובה: אין קשר. ובכל זאת, המותג "קוקה קולה" רוצה שתחשבו עליו שהוא צעיר, מרענן ושמח. חברים, זה מיתוג! יצירת הקשר הישיר בין העסק שלכם לבין אסוציאציה מסוימת.
טוב, אז אולי אתם לא "קוקה קולה", אבל האם זה אומר שאתם לא יכולים למתג את העסק שלכם כמיוחד ועם הבטחה מיתוגית טובה ורלוונטית?
בואו נדבר פרקטיקה: כדי למתג עסק, צריך להבין מהו הדבר הכי נכון עבור העסק. בואו ניקח לדוגמה פאב חדש שמעוניין לסחוף אליו קהל לקוחות חדש. הפאב יכול למתג את עצמו כמומחה לבירות ולפנות לקהל שאוהב בירות ומבין בבירות ויהיה מעוניין להתנסות בבירות חדשות ומיוחדות, או למשל הפאב יחליט שהוא ממתג את עצמו כחבר צעיר שיודע איפה לבלות, ובכך לפנות אל הקהל הצעיר שמחפש מקומות בילוי לצעירים.
ובכן, לא מנחשים, אלא בודקים, חוקרים ובדוקים שוב ושוב. בודקים את קהל היעד, מיהו, מה הוא אוהב, מה מעניין אותו ומה מפריע לו, בוחנים אילו הזדמנויות חדשות שיש בתחום העיסוק שלכם. בודקים מה המתחרים עשו, איך המתחרים מתקשרים עם הלקוחות שלהם ועם אילו מסרים הם עולים לקמפיינים?
רק לאחר ניתוח מעמיק ומדוקדק של העסק שלכם, התחרות והלקוחות שלכם, ניתן יהיה למפות את התחום ולבחור במיתוג הנכון ביותר עבורכם.
אם אתם כאן, כנראה שאתם צריכים מיתוג לעסק שלכם. זה לא משנה אם מדובר בעסק חדש שדורש ומיתוג נכון לעסק, או בין אם מדובר בעסק ותיק שמחפש למתג מחדש ולבצע מתיחת פנים בעסק. בסופו של דבר תהליך המיתוג דורש בחינה מדוקדקת של כל האלמנטים בפנים ומחוץ לעסק ע"מ לבנות מותגים שאנשים אוהבים.
אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ בה נוכל להכיר ולהתקשקש, לבחון יחד את המותג שלכם ולספר את הסיפור שלכם תוך בניית המותג שלכם בצורה הטובה ביותר.