היי, אני שלמה ראש מקדם ובונה אתרים כבר כמעט עשור. בניתי וקידמתי מאות אתרים במגוון רחב של נושאים כולל בתחומים הכי תחרותיים במדינת ישראל, בניתי אתרים דינמיים ומערכות מורכבות ובניתי אסטרטגיות למותגים מובילים כולל בין היתר אסם-נסטלה, בנק פאג”י, מפעל הפיס ועוד מותגים גדולים נוספים ומוכרים.
כמקדם אתרים, הבנתי את הצורך כל העת בבניית קישורים חדשים לאתר כדי להתקדם בגוגל ולנצח בתחרות. למרות ההיצע הקיים כיום לרכישת קישורים, נראה שעדיין יש מחסור בקישורים איכותיים בכל תחום ובכל נישה כדי לקדם את האתר.
בדיוק עבור זה יצרתי את המערכת של צריח מדיה, כדי לאפשר הזמנת קישורים חדשים ממגוון אתרים ובדגש על אתרים מושקעים ובעלי ציון דירוג גבוה.
שלושת המדדים החשובים של קידום אתר הם תוכן, אופטימיזציה וקישורים. את המנגינה הזו מכיר כל מקדם וכל בעל עסק שעושה בעצמו את קידום האתר של העסק. במדריך קידום אורגני פירטתי מעל 200 גורמי דירוג משמעותיים המשפיעים על דירוג תוצאות החיפוש. בכל הנוגע לתוכן ואופטימיזציה, יש לנו שליטה מלאה על הנעשה באתר וכל אתר שמכבד את עצמו בונה תוכן איכותי ורלוונטי ודואג לבצע אופטימיזציה נכונה לאתר עוד בשלבים הראשונים של קידום האתר.
הבעיה מתחילה בקישורים. למרבה הצער אין לנו שליטה על אתרים אחרים כדי לקבל מהם קישורים בכיד המלך, ולכן יש צורך כל הזמן בקניית קישורים חדשים לאתר כדי להתקדם בגוגל. נוסיף את העובדה כי ההיצע הקיים כיום בשוק הינו קטן יחסית, ואת העובדה כי החלק הארי של אותם קישורים הם למעשה אתרי חדשות ומקומונים ונקבל צורך ממשי באתרים רלוונטיים ספציפית בתחום העיסוק של האתר שלכם.
האלגוריתם של גוגל עובד שעות נוספות. מיטב המוחות ומיטב המהנדסים בעולם בגוגל כדי להפוך את מנוע החיפוש לרלוונטי ביותר עבור הגולשים. ככל שגוגל מתקדמים יותר, כך קישורים פחות איכותיים שבעבר היו עובדים, כיום אינם משפיעים על דירוג תוצאות החיפוש. מעבר לזה גוגל בוחנים כל קישור בקפידה וכיום גוגל יודעים לספור את כמות הקישורים הנכנסים לאתר ואת קצב תדירותם ואת איכות הקישורים הנכנסים לאתר.
הסוד החשוב ביותר של קישורים הוא קישורים מאתרים רלוונטיים באותו תחום או נישה של האתר. לדוגמה: אתר עורך דין צריך לקבל קישורים ספציפית מאתרים בתחום המשפט. אם אותו את של עורך דין יקבל קישור מאתר של חשמלאי למשל, ברוב המקרים לא תיהיה השפעה לאותו קישור, ובמקרים מסוימים גוגל עלולים לחשוד כי מדובר במניפולציה ולכן האתר עלול להיות מושפע לרעה בעקבות אותם קישורים.
ישנם עשרות/מאות מדדים בהם גוגל בוחנים את איכות הקישורים ואת הרלוונטיות שלהם אל האתר המקושר. להלן כמה טיפים עבור בניית קישורים באתר:
החזון שלי הוא להקים מערכת גדולה יותר וחכמה יותר של קישורים איכותיים עבור קידום האתר. הדגש הוא לא רק על לדוג דומיינים שמתפנים עם פרופיל קישורים כזה או אחר, אלא ליצור ערך אמיתי בתוך אותם אתרים, כדי שאתם תוכלו לקבל קישור אמיתי מאתר חזק, עם טראפיק ובעל ערך שיקדם את האתר שלכם בגוגל.
כך למשל השקעתי באתר פרשת יהדות (אותו תוכלו להזמין באתר) בעשרות אלפי דפים בכל נושאי יהדות וחרדים, והאתר נהנה מטארפיק עצום של מעל 70K כניסות בחודש והמספרים רק ממשיכים וגדלים. או באתר Cleaning Company בו ישנם עשרות מדריכים פרקטיים בכל תחומי הניקיון.