צריח מדיה לוגו שקוף

האלגוריתם של גוגל

האלגוריתם של גוגל | צריח מדיה

גוגל סורקת וממיינת מידי יום מאות מיליארדי דפים ברחבי האינטרנט, כדי להציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר והאמינות ביותר בתוך שברירי שניה..
איך גוגל עושים את זה, מהם האלגוריתם של גוגל שקובעים כי דווקא תוצאה מסוימת תופיע מעל תוצאה אחרת ואיך ניתן להשתמש באותו אלגוריתם כדי להתקדם עם האתר שלכם בתוצאות החיפוש?
במאמר הבא נדבר על הגורמים שמשפיעים על גוגל, ונראה איך שימוש נכון באותם מדדים יכול לשפר את המיקומים של האתר שלכם בתוצאות החיפוש. מתחילים.

איך גוגל קובעים אילו אתרים יופיעו למעלה?

ע"פ ההצהרה הרשמית של גוגל, ישנם מספר מדדים מרכזיים שקובעים אילו אתרים יופיעו למעלה בדירוג תוצאות החיפוש. המדדים המרכזיים:

  • רלוונטיות 
  • איכות 
  • משמעות 
  • נוחות השימוש
  • הקשר

רלוונטיות

מדד הרלוונטיות

האלגוריתם של גוגל מודד את רלוונטיות השאילתא ביחס לאתרים המדברים על אותו נושא. הפרמטר הראשון המשפיע על מדד הרלוונטיות הוא האם מילת המפתח מופיעה באתרים. 

רלוונטיות מילת מפתח

לדוגמה: בשאילתא "עורך דין זכיינות" שימו לב כי מילת המפתח מופיעה גם בטייטל וגם בדיסקריפשיין. בנוסף אם נבקר בכל אחד מתוצאות החיפוש הראשונות הללו נראה שמילת המפתח מופיעה גם בכותרות העמוד וגם בתוך תוכן העמוד עצמו, מה שמהווה אינדיקציה לכך שהעמוד רלוונטי עבור הגולש.

מדדים נוספים של רלוונטיות

  • תדירות מילת המפתח – כמות הפעמים בהם מילת המפתח מופיעה בעמוד יכולה להוות אינדקציה בטוחה יותר עבור גוגל כי התוכן רלוונטי.
    לצד זה יש להסתייג ולומר שהיום יותר מתמיד, גוגל יודעים לזהות רלוונטיות של תוכן גם בלי חזרה אגרסיבית של מילת המפתח, ולכן במידה ועושים שימוש בתדירות גבוהה מידי של מילת המפתח, גוגל יסמן את האתר כספאם.
  • אורך התוכן – תוכן רלוונטי בא לידי ביטוי גם בתוכן מקיף שמציג לגולשים את כל מה שצריך לדעת אודות אותה שאילתא, ולכן האלגוריתם של גוגל יודעים לזהות האם ארוך המאמר רלוונטי עבור הגולש או לא.
  • תוכן עניינים – סכמה שעוזרת לגולש ולגוגל לקרוא את תוכן העמוד.
  • כמות דפים באתר המדברים על נושא המאמר – ככל שהאתר שלכם מתמחה בנושא מסוים, כך גוגל יקבלו יותר ביטחון לסמוך עליכם באותו נושא. למשל אתר ש-100% מהמאמרים בו מדברים על "מזון לחתולים", רלוונטי יותר מאתר שמדבר בין היתר גם על "מזון לחתולים".
  • הפניות ומקורות – הפנייה למקורות נתונים או למידע נוסף באתרים אחרים, יכול לעזור לגוגל להבין שמדובר באתר רלוונטי.

איכות

האלגוריתם של גוגל – איכות התוכן 

מדד נוסף באלגוריתם החכם של גוגל הוא דווקא איכות התוכן. כלומר, מעבר לכך שהם בודקים האם התוכן רלוונטי, גוגל יבדקו גם האם התוכן שימושי. לדוגמה" מדריך מקצועי על הטמעת גוגל סרצ' קונסול באתר אבל כזה הפונה רק למתכנים, אינו רלוונטי עבור יתר המשתמשים ולכן גוגל ידעו לזהות האם התוכן שימושי או לא.

מדדים נוספים של איכות התוכן

  • קישורים נכנסים – קישורים ממקורות חיצוניים מהווים אינדיקציה טובה לגוגל להבין שהתוכן איכותי. למשל אם מאקו, ווינט, ויקיפדיה ואתר ישראל היום מקשרים אליכם לאתר, זו הוכחה לכך שהתוכן שלכם רלוונטי ובעקבות כך גוגל ידרגו אתכם למעלה בתוצאות החיפוש. 
  • שילוב מולטימדיה במאמר – תמונות, סרטונים, גרפיקות, אזורי קוד וכיוצ"ב עוזרים לגוגל להבין האם התוכן איכותי או לא. ההמלצה היא לעשות שימוש רחב במולטימדיה בתוך האתר שלכם.
  • דקדוק ושגיאות איות – אתרים עם שגיאות כתיב חוזרות ונשנות משמשים תמרור אזהרה לתוכן ברמת איכות ירודה. הקפידו על ניסוח תקין ללא שגיאות כתיב.
  • אמינות התוכן – מדד אמינות (TrustRank) הוא מדד שבו גוגל בודקים עד כמה התוכן באתר שלכם אמין ביחס לאתרים אחרים אמינים (כמו למשל ויקיפדיה, אתרי חדשות גדולים ועוד).

שאלה

משמעות השאילתא

כדי להבין מה הגולש מחפש, גוגל מנתחים את כוונת המשתמש באמצעות פענוח של ביג דאטה במאגרי גוגל. למשל: ברור שאם אתם מחפשים בגוגל "מסעדה" אתם מתכוונים למסעדה באזור שלכם, ולכן במקרה הזה גוגל יציגו לכם תוצאות על סמך המיקום של המכשיר שלכם. דוגמה נוספת: אם תחפשו "פסטה ברוטב עגבניות תמונות" גוגל מיד יפנו אתכם לתוצאות התמונות עם התיאור הטוב ביותר של פסטה ברוטב עגבניות.

חיפוש פסטה ברוטב עגבניות - דוגמה האלגוריתם של גוגל

 מדדים נוספים של משמעות שאילתא

  • היסטוריית גלישה של המשתמשים – באילו אתרים ביקר המשתמש בטרם חיפש את השאילתא הנוכחית
  • היסטוריית חיפושים של המשתמשים –אילו שאילתות חיפש המשתמש בטרם חיפש את השאילתא הנוכחית
  • מדדי מיקום – אתר שמיקום העסק שלו בצפון למשל, במקרים רבים לא יקבל דירוג כלל באזור המרכז.
  • הגדרות דפדפן – הגדרות ספציפיות של תוצאות חיפוש בדפדפן
  • תוצאות קניות עבור אתרי איקומרס – סכמה שמיועדת עבור אתרי מכירות.
  • גיוון בתוצאות – גוגל אוהבים להציג תוצאות מגוונות בשלל נושאים, הקפידו להיות מקוריים ומגוונים.
  • מילים מסוימות – ישנן מילים מסוימות שגוגל מתייחס אליהם כאל יותר איכותיות לצד מילים שמבחינת גוגל הן יותר ספאמיות.

רספונסיביות

נוחות השימוש

מדד נוסף באלגוריתם של גוגל הוא נוחות השימוש. כלומר, כמה האתר נגיש עבור משתמשים. המדדים המרכזיים של מדד הנוחות הוא הנגשת האתר, זמני טעינה מהירים וביצועים טובים של העמוד, רספונסיביות והתאמה למכשירים ניידים ועוד.

מדדים נוספים של נוחות השימוש

  • אופטימיזציה של תמונה – תמונות בעלות משקל קטן יותר מקבלות העדפה בגוגל, בעיקר בכל הנוגע לביצועי האתר וזמני טעינה. ניתן לכווץ תמונות כאן, או להקטין רזולוציית תמונה כאן.
  • מטמון אתר – הוספת קאש (מטמון) האתר משפר ביצועים וחוסך קריאות לשרת בכל ביקור באתר.
  • תעודת SSL ואבטחת אתר – גוגל מתעדף אתרים שאכפת להם מאבטחת המידע של המשתמשים באתר כמו למשל שימוש בתעודת SSL, אנטי וירוס, חומת אש ועוד.
  • מפת אתר XML – מפת אתר עושה סדר לגולש ולגוגל כדי להכיר את העמודים באתר. קראו עוד 
  • היררכית אתר – מדד מצוין מבחינת גוגל להבין שהאתר שלכם חושב על המשתמשים. סידור נכון של היררכית האתר ומבנה האתר, עושה שכל לגוגל ולגולש באתר ומשפיע על נוחות השימוש באתר. 
  • פירורי לחם – ניווט פנימי בתוך האתר שעוזר לגולש להתמצאות בתוך האתר ולחזור לדף הבית בלחיצת כפתור. קראו עוד בנושא
  • שגיאות קוד ועמודים לא קיימים – קוד שגוי או לא מסודר, עמודים לא קיימים כגון עמודי שגיאת 404, מהווים תמרור אזהרה שהאתר אינו חושב על נוחות השימוש של הגולשים. הדבר נכון גם להפניות 301 מרובות בתוך האתר. 
  • זמני שהייה במאמר – אתרים עם זמני שהייה גבוהים, נחשבים ליותר רלוונטיים עבור הגולשים.
  • דפי יציאה במאמר – לאיפה הגולש המשיך אחרי קריאת המאמר. האם יצא וסגר, האם חזר לגוגל והמשיך לחפש (אוי ואבוי), האם המשיך לעמודים אחרים בתוך האתר ועוד.

הקשר, פאזל

האלגוריתם של גוגל – הקשר

המדד האחרון המוצהר של גוגל, הוא מדד הקשר. כלומר, האם יש קשר בין השאילתא לבין האתר. לדוגמה: חיפוש "תפוז" יכול להיות בהקשר של פרי התפוז, ויכול להיות לאתר תפוז. 

מדדים נוספים של הקשר התוכן

  • תגית ALT לתמונות – תיאור מפורט של תמונה עוז לגוגל להבין את הקשר התמונה לתוכן.
  • נתיב כתובת URL – והקשר שלו לעמודי הנתיב המובילים אליו. למשל: https://rooks.co.il/marketing-strategy/customer-journey/ מאמר שמדבר על מסע לקוח, תחת נתיב של אסטרטגיה שיווקית.
  • קטגוריית העמוד ועמודי אב – בדומה לנתיב URL גם כאן, כדאי כי הפוסט או עמוד ישוייך אל הקטגוריה או עמוד האב הרלוונטי לו.
  • יחס CTR – או בעברית כמות הקלקות פר חשיפות. למשל מתוך 1,000 אנשים שראו את העמוד רק 10 הקליקו, זה יכול להעיד שההקשר של התוכן אינו קשור לשאילתא, לעומת למשל אתר שקיבל 300 או 500 כניסות מתוך ה-1,000.
  • הקשר הקישורים – אחד המדדים החשובים של בניית קישורים באתר הוא להביא אותם ממקורות קשורים. למשל אתר בנושאי היריון ולידה צריך לקבל קישורים מאתרים בתחום ולא מאתרים של אינסטלטור. 
  • חיפושי מותג + מילות מפתח – מדד חשוב במצביע לגוגל על הקשר התוכן של האתר שלכם. למשל: "איקאה ארונות מטבח". יש גם את שם המותג וגם את הקשר של החיפוש ובכך הדבר מעיד שאיקאה מוכרים ארונות מטבח.

האלגוריתם של גוגל – לסיכום

האלגוריתם של גוגל הוא חכם ומתוחכם. הוא יודע לזהות הקשר של תוכן, הוא יודע לקרוא תוכן ולהסיק על איכות התוכן, הוא יודע למדוד את איכות הקישורים המקשרים אליכם לאתר, והוא יודע להשוות אתכם למאות מיליארדי דפים ברחבי הרשת. 

סוד ההצלחה בגוגל הוא לחשוב בעיקר על הגולש. להבין מה מעניין את המשתמש באתר, מה מסקרן אותו ומה הוא רוצה לראות. חשיבה נכונה ותכנון אסטרטגי של קידום האתר יכולים לעשות פלאים לאתר שלכם בגוגל. 

אם אהבתם את המאמר, יש עוד מאמר בנושא דירוג תוצאות בגוגל ובו שילבתי את 200 גורמי דירוג תוצאות החיפוש המוכרות לנו. תוכלו לקרוא את המדריך כאן.

אנחנו צריח מדיה

נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם אסטרטגיית קידום אתר והזדמנויות עסקיות חדשות מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button