צריח מדיה לוגו שקוף

מפת אתר

מפת אתר | צריח מדיה

ע"פ הערכות ישנם מעל חצי מיליארד אתרי אינטרנט ברחבי העולם. מנועי החיפוש ובראשם גוגל סורקים כמעט את כל האתרים הללו במטרה להציג לכם את התוצאה הרלוונטית ביותר בזמן המהיר ביותר. 

אחד המשאבים הגדולים של מנועי החיפוש ובראשם גוגל, הוא תקציב זחילה, או בעברית סריקת עמודי האתר. מכיוון שמדובר על מאות מיליוני אתרים, חלקם אתרים גדולים עם מיליוני דפים, גוגל לא תמיד ממהר לסרוק את האתר שלכם, ומשכך יוצא שעמודים רבים שעלו אצלכם לאתר לא נסרקים בגוגל.

במאמר הבא נדבר על מפת אתר (SITEMAPS), מה זה מפת אתר ואיך זה עוזר כאשר גוגל לא סורק את האתר שלכם.

מהי מפת אתר?

מפת אתר כשמה כן היא, היא המפה שאומרת לגולש ולגוגל אילו עמודים נמצאים באתר והיכן הם נמצאים בתוך האתר. תחשבו על הביקור האחרון שלכם באיקאה או על הרגע לפני תחילת מסלול ברמת הגולן בו אתם מביטים על המסלול העומד לפניכם ובמפה מוצגת אורך המסלול, היכן מצוי המפל ואיפה יש נקודות עצירה. גם באתר אינטרנט, המפה נותנת לגולש ולגוגל מידע על כמות הדפים באתר, והיכן הם נמצאים.

בהיעדר מפת אתר נוחה, קשה יהיה להתמצאות באתר, ומבחינת גוגל הוא יאלץ לסרוק כל עמוד ועמוד באתר בתדירות גבוהה וכל עוד אתם לא ווינט או אתר וואלה, אין סיבה שגוגל יסרוק את כל עמודי האתר שלכם חדשות לבקרים, ולכן ככל הנראה גוגל ימנע כלל מסריקת האתר.

מה עושים? יוצרים מפת אתר

למעשה ישנם שני סוגים מרכזיים של מפות אתר:

  1. מפת אתר עבור גוגל ומנועי החיפוש
  2. מפת אתר עבור המשתמש

מפת XML יוסט

מפת אתר עבור גוגל בתצורת XML

למי שלא מכיר XML (קיצור של eXtensible Markup Language) היא שפת קידוד להצגת מידע טקסטואלי. 

מפת אתר XML מאפשרת לגוגל לקבל מידע על כל העמודים, הפוסטים, הקטגוריות, המוצרים וכיוצ"ב שמופיעים בתוך האתר שלכם, וכן XML מאפשר לגוגל לדעת מתי עלה כל עמוד או פוסט, מתי בוצעו שינויים לאחרונה וכמה תמונות וקבצים יש בכל עמוד. 

יצירת מפת XML ב-2 דקות

אם המונחים הללו מפת אתר ו-XML נשמעים לכם זרים, החדשות הטובות שלא צריך לדעת לקודד XML, וגם לא תצטרכו ליצור עמודים חדשים באתר, אלא ניתן ליצור מפת אתר ב-2 דקות באמצעות תוסף יוסט (Yoast SEO).

אם טרם התקנתם את תוסף היוסט, רצוי לעשות זאת בהקדם גם ללא קשר למפת אתר 🙂 

התקינו והפעילו את תוסף Yoast SEO מחנות התוספים של וורדפרס. 

לאחר הפעלת התוסף יש לגשת אל מאפיינים בהגדרות התוסף תחת לשונית כללי. עם התקנת התוסף יוסט יצור עבורכם באופן אוטומטי מפת אתר בתצורת XML ותוכלו לצפות בה באמצעות לחיצה על סימן השאלה (?) תחת לשונית מפת XML במאפייני היוסט.

הגשת מפת אתר סרצ' קונוסול | צריח מדיה

שלב אחרון – הגישו את מפת האתר לגוגל

עצם קיומו של מפת האתר, לא אומר שגוגל סורק את המפה, ולכן עליכם להגיש את מפת האתר אל גוגל סרצ' קונסול:

הקליקו על לשונית SITEMAP והעתיקו את כתובות המפות החדשות של תוסף היוסט. 

יש להעתיק את כל מפות האתר הקיימות באתר, וזה אמור בערך להיראות כך:

  • sitemap_index.xml (אינדקס מפת האתר)
  • post-sitemap.xml (מפת פוסטים)
  • page-sitemap.xml (מפת עמודים)
  • category-sitemap.xml (מפת קטגוריות)

אם קיבלתם הודעת הצלחה, סימן שעשיתם הכל נכון. 

מפת אתר לדוגמא

מפת אתר עבור משתמשים באתר

מפת אתר עבור משתמשים ומבקרים באתר, היא פשוטה ליצירה. עליכם ליצור עמוד חדש ולהציג בפנים את כל הדפים הקיימים באתר הכוללים:

  • עמודים
  • פוסטים
  • קטגוריות פוסטים
  • תגיות
  • סוגי תוכן מותאמים (במידה וישנם כאלו)
  • מוצרים
  • קטגוריות מוצרים

דוגמא למפת אתר עבור משתמשים.

את המפה יש למקם במיקום נראה לעין באתר – למשל בפוטר האתר – כך שהגולש (וגוגל) יוכלו לגשת אליו.

עד כאן מדריך איך יוצרים מפת אתר לגולש ולגוגל, מקווה שעזרתי לכם, לכל שאלה אני כאן זמין 🙂 

מאמרים ומדריכים נוספים באתר:

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button