לייעוץ שיווקי יש מטרה אחת בלבד.. והיא להגדיל את הכנסות של העסק שלכם! בזה זה מתחיל ובזה זה נגמר. זו המטרה היחידה, לשם אנחנו חותרים, וכל האמצעים כשרים!
אז אם עד היום עשיתם את השיווק של העסק שלכם מתוך מקום של "נראה לי": "נראה לי שאם נפרסם בפייסבוק זה יצליח" או "נראה לי שאם נכתוב שאני מקצועי זה יעבוד", אז חברים, צר לי לאכזב אתכם, זה פשוט לא עובד ככה. במקרה הטוב תצליחו להחזיר את העלות, ובמקרה הפחות טוב תצאו במפח נפש ובהפסדים כספיים.
במציאות של היום שבו על כל תחום ועל כל נישה יש עשרות ומאות מתחרים, ולפעמים נדמה שכל מילה כבר נאמרה וכל רעיון כבר מומש, יש צורך בחשיבה יצירתית שמבוססת על עובדות, נתונים ומחקרים ומתוך הבנה אמיתית של הלקוח כדי לנצח בתחרות ולהגדיל את ההכנסות בעסק שלכם.
בין אם אתם אוהבים את השיווק של העסק שלכם בכל ליבכם ובין אם אתם מתעבים את השיווק עד עמקי נשמתכם, עדיין העסק שלכם זקוק לשיווק כמו תינוק אל שד אימו. שיווק הוא הבסיס לצמיחה עסקית ולגיוס לקוחות חדשים לעסק שלכם, הרי איך יכירו אתכם אם לא ישמעו עליכם?
ע"פ סקר גלובס לעסקים, 66% מהעסקים בישראל לא מרוצים מהשיווק שלהם. מה גורם לעסק שלכם לא להצליח לגייס לקוחות חדשים ולמה אתם לא מרוצים מהשיווק הקיים בעסק שלכם?
הוא כנראה ייראה כמו פיגוע או כמו בניין שנפגע מטיל סקאד. הרי אתם בוודאי מסכימים שאי אפשר לבנות בניין בלי לתכנן את הבניין, בלי למדוד את השטח, בלי להקים את התשתית החזקה, בלי להכיר את הביקוש באזור הבנייה וכיוצ"ב. אז למה שזה נוגע לעסק שלכם, שזו מקור ההכנסה שלכם, אתם לא מתכננים נכון את מערך השיווק?
בייעוץ שיווקי אנחנו קודם כל בוחנים את הנתונים והעובדות. אנחנו נכיר את הפעילות העסקית שלכם, נבין אילו מוצרים מוכרים יותר, מהם היתרונות של העסק שלכם ובמה אתם זקוקים לשיפור. אנחנו נבחן את התחרות והמתחרים שלכם ונבין היכן אתם ממוצבים תפיסתית והיכן אתם ממקומים בתחרות – האם אתם חברת ענק שאוחזת ב-50% נתחי שוק, או שאתם עסק קטן ופחות מוכר שזקוק לרמקול כדי להכיר אותו. כמו כן נעמיק בניתוח הצרכנים והלקוחות שלכם, מה מעניין את הלקוחות שלכם, מה הם אוהבים, מה מפריע להם ומה מניע אותם.
כל אילו יעזרו לנו למפות את תמהיל השיווק שלכם ובהתאם לכך לבנות את היסודות של מערך השיווק של העסק שלכם.
ניקח לדוגמה את תחליפי חלב אם. יש שני מתחרים מרכזיים: 1. חברת מטרנה. 2. סימילאק.
חברת מטרנה מדברת בטון רגוע ומחבק. מטרנה היא למעשה "החברה התומכת" של האימא הטרייה. גם בסלוגן תמצאו "הכי קרוב לאימא". כלומר, קודם כל את (האימא), ורק אח"כ אנחנו (מטרנה).
לעומת זאת, סימילאק היא הטון הרשמי והסמכותי. או אם תרצו, סימליאק היא "הדמות הסמכותית" סוג של הרופא של הילד. גם בסלוגן תמצאו "סימילאק – בגלל המדע".
זו היא דוגמה לאיך מתקשרים עם הלקוחות שלכם, באיזו שפה, באיזו טון, באילו סיטואציות וכיוצ"ב.
פייסבוק וגוגל מהווים כ-33% מסך תקציב השיווק בישראל, וללא ספק אילו ערוצי שיווק יעילים ומשופרים ובייחוד יעילים לעסקים קטנים ובינוניים. אך אילו לא ערוצי השיווק היחידים, וקיימים עוד עשרות/מאות ערוצי שיווק נוספים כמו למשל: עיתונות, רדיו, טלוויזיה, ניוזלטרים, פרסום גרילה, שיווק פה לאוזן, שיווק חברתי, יח"צ והרשימה עוד ארוכה.
בייעוץ שיווקי נבחן את כל ערוצי השיווק הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלכם ובהתאם לתקציב השיווק שנכון לעסק שלכם.