המבחן החשוב ביותר של אתר, הוא חווית המשתמש באתר. לא משנה כמה קישורים יש וכמה מהר האתר עולה, כל עוד האתר לא נותן מענה איכותי ורלוונטי עבור השאילתא של הגולש, גוגל יבין זאת ויתעדף אתרים אחרים מתחרים שכן נותנים מענה מדויק ורלוונטי לשאילתא.
חווית משתמש טובה היא הדבר החשוב ביותר עבור קידום אתרים. ולכן הדגש המרכזי שלנו בצריח מדיה, הוא להעניק למשתמש חוויה ברמה גבוהה ביותר, הן מבחינת ויזואל, הן מבחינת איכות התוכן ורלוונטיות התוכן והן מבחינת המדדים כגון מהירות זמני טעינה ומבנה היררכי נכון של האתר.
בואו נדבר עסקית, הלקוחות שלך מחפשים אתכם ואת השירותים שלכם בגוגל בכל יום, ואם אתם לא תיהיו שם, המתחרים שלכם הם אלו שישמחו לקבל את קהל הלקוחות האדיר הזה. ויתרה מכך, מחקרים הראו שאנו נוטים לסמוך על תוצאות החיפוש בגוגל, מה שאומר שהלקוחות שמגיעים דרך גוגל הם לקוחות סופר רלוונטיים שלרוב מגיעים לסגור ולשלם, מה שנקרא "בלי חפירות מיותרות".
בכל הנוגע לאלגוריתם (המוח של גוגל שמדרג את האתרים), גוגל שומרים על חשאיות ולא מפרטים מהם המדדים שמשפיעים על תוצאות החיפוש. ובכל זאת, ע"פ ההערכות יש כ-400 פרמטרים שמשפיעים על תוצאות החיפוש בגוגל ונחלק אותם ל-2 מרכזיים:
כדי להמחיש מהו הפרמטר של "בתוך האתר", ניקח לדוגמה רכישת ספה לבית. תחשבו על הרגע הזה שחיפשתם לקנות ספה לבית. נכנסתם לגוגל וקיבלתם 10 תוצאות בדף הראשון. כולם כולל כולם, צריכים להציע לכם מבחר של ספות בכל הצבעים והסוגים ובמנעד מחירים שונה. אז מה יגרום דווקא לאתר אחד להופיע ראשון ולאתר השני להופיע במקום השני? התשובה לזה רלוונטיות.
הרלוונטיות כוללת את כל מה שקורה בכתוך האתר. החל מהמסרים השיווקיים שלכם ונראות עיצוב האתר, דרך מחירים רלוונטיים ועד לטעינת אתר מהירה וחווית משתמש נוחה ונגישה.
נחזור לדוגמה של הספות לבית
האתר הראשון מציע ספות לבית במחירים של 3-5 אל"ש, לעומת זאת האתר השני מציע ספות יוקרה במחירים של 10 אל"ש ומעלה, ברור שהאתר הראשון יהיה רלוונטי יותר עבור רוב הלקוחות, ואילו האתר השני יהיה רלוונטי יותר עבור "ספות יוקרה".
מה קורה כאשר שני האתרים שווים מבחינת המסרים, הנראות, החווית משתמש והנתונים "היבשים" (זמני טעינה, רספונסיביות וכיוצ"ב)? לרוב גוגל יבדוק מה קורה מחוץ לאתר. כלומר כמה אתרים אחרים ממליצים על האתר שלכם.
אם ננסה לדמות את בניית הקישורים אל העולם האמיתי, תחשבו על הרגע בו רציתם להזמין מתקין מזגנים לבית. אתם מבררים אצל החברים, השכנים והמשפחה וכולם כולל כולם ממליצים לכם על "יוני מזגנים". מבחינתכם כרגע אין אף אדם אחר בעולם שמסוגל לעשות את העבודה של יוני יותר טוב מיוני עצמו, ולכן אתם תרימו טלפון ליוני מזגנים ותזמינו אותו אליכם.
בדומה לזה גם בניית קישורים פועלת כך, רק שבמקום המלצה יש קישור (לינק) מאתרים אחרים אל האתר שלכם. ולכן, ככל שיהיו לכם יותר אתרים שממליצים עליכם, כך בסבירות גבוהה גוגל יבין שאתם מומלצים וידרג אתכם גבוה בתוצאות החיפוש.
אז מה הבעיה, נבנה מלא קישורים וניהיה מקום ראשון, לא?
בדומה להמלצות בעולם האמיתי, גם בבניית קישורים מסתכלים מי הוא הממליץ. תסכימו איתי שיש הבדל עצום אם חיים אתגר בכבודו ובעצמו ממליץ לכם על יוני מזגנים, לבין אם "נוכל הטינדר" ממליץ לכם. גם בגוגל, מנוע החיפוש בוחן מיהו האתר הממליץ – האם האתר אמין, סמכותי, רלוונטי – וככל שההמלצות (קרי: הקישורים) יהיו רלוונטיות יותר וממקורות אמינים יותר, כך גוגל ידרגו אתכם גבוה מעל למתחרים שלכם.