צריח מדיה לוגו שקוף

אנקור טקסט

אנקור טקסט | צריח מדיה

אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו במספר פעמים את הערך של קישורים בהתאמת התוצאות הטובות ביותר במנוע החיפוש שלהם. אך ישנו פרמטר נוסף בתוך המדדים של קישורים והוא אנקור טקסט. 

בהסבר פשוט, אנקור טקסט הוא מילת המפתח אשר תופיע בקישור עצמו. לדוגמה: קראו עוד בנושא בניית אתרים. הקישור האדום הוא למעשה אנקור טקסט או בשמו בעברית טקסט עוגן.

סוגי אנקור טקסט נפוצים

ישנם 7 סוגי אנקורים מרכזיים שבהם עושים שימוש לקידום האתר:

  1. מילת מפתח מדויקת – לדוגמה: בניית אתרים
  2. מילת מפתח רחבה – לדוגמה: חברה מקצועית לבניית אתרים
  3. התאמה חלקית למילת המפתח – לדוגמה: חברה הבונה אתרים
  4. שם המותג – לדוגמה: צריח מדיה
  5. כתובת האתר או ה-URL במלואה – לדוגמה: https://rooks.co.il/
  6. אנקור אקראי – לדוגמה: אתר זה
  7. תמונה – קישור מטקסט אלטרנטיבי בתוך התמונה
אנקור טקסט לדוגמה | צריח מדיה

איך עושים שימוש באנקור טקסט?

גוגל ציינו לא אחת ששימוש באנקור טקסט עוזר לגוגל להבין את תוכן העמוד ובהתאם לכך לדרג אתכם גבוה בתוצאות החיפוש. לדוגמה: אם אוציא קישור לאתר מסוים תחת הביטוי "מזון לחתולים" גוגל יבינו שהאתר המקושר מדבר על אוכל לחתולים. ואם יהיו אתרים נוספים שיקשרו גם הם לביטוי "מזון לחתולים", זה יגביר לגוגל את הביטחון להבין שאותו אתר רלוונטי עבור הביטוי הנ"ל. 

עד כאן העיקרון הוא ברור: אם תקשרו לאתר תחת ביטוי עם אנקור טקסט מדויק, כנראה שתעלו גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. אלא שמקדמי אתרים לא בזבזו זמן והתחילו לעשות שימוש אגרסיבי באנקור טקסט מדויק ובכך שיבשו את ההבנה של גוגל לגבי אתרים שהם לא בהכרח רלוונטיים. אז גוגל ראו והגיבו מיד עם עדכון הפינגווין הידוע לשמצה אי שם בשנת 2011, ובו גוגל הבהירו ששימוש באנקור מדויק יכול גם לפגוע בדירוג האתר

אוהבים נתונים? איך אפשר שלא

במחקר שנעשה ע"י ahrefs נבדקו 384,614 אתרים ב- 19,840 נושאים אקראיים. כלומר, לקחו כמעט 20,000 מילות מפתח ובדקו את 20 התוצאות הראשונות כדי למצוא קשר בין שימוש באנקור טקסט לבין התוצאות בגוגל. התוצאה לפניכם:

התאמה לביטוי
מקור: ahrefs

יש מתאם חלש מאוד בין אתרים שעשו שימוש באנקור מדויק לבין המיקום שלהם בגוגל. כלומר, שימוש באנקור מדויק לא בהכרח משפיע על תוצאות החיפוש.

מה באשר להתאמה חלקית? התוצאה לפניכם:

התאמה חלקית
מקור: ahrefs

במילים אחרות אין מתאם ברור בין דירוג תוצאות החיפוש לבין שימוש באנקור טקסט מותאם חלקית.

אותו הדבר גם בשימוש באנקור אקראי לא נמצא מתאם ברור שמוכיח שהשימוש בו יוביל לתוצאות גבוהות יותר.

התאמה אקראית
מקור: ahrefs

גם בבדיקה שאנחנו בצריח מדיה עשינו ב-810 אתרים ישראלים במגוון תחומים, לא מצאנו קשר בין שימוש באנקורים מדויקים לבין המיקום שלהם בגוגל. התוצאה לפניכם:

השפעת אנקור טקסט לפי דירוג בגוגל | צריח מדיה

לסיכום,

לא נמצא קשר ישיר בין אופן השימוש באנקורים לבין המיקום שלהם בגוגל. וגם אם ישנו קשר הוא די זניח וכדאי להשקיע את המשאבים שלכם בבניית תוכן רלוונטי וקישורים מגוונים וייחודיים. 

מקורות:

קראו גם:

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button