היררכיית אתר

היררכיית אתר | צריח מדיה

היררכיית אתר היא למעשה הסדר הפנימי בתוך האתר. ההיררכיה כוללת גם את הסדר של העמודים והפוסטים מבחינת מה יותר חשוב ממה, וגם בתוך העמודים עצמם מבחינת כותרות ופסקאות מה קודם למה.

כדי להמחיש מהי היררכיית אתר, תחשבו על קנייה השבועית שלכם בסופרמרקט השכונתי. עם כניסתכם לסופר יקבלו את פניכם הירקות, משם תמשיכו אל מחלקת השתייה, תצפינו אל מחלקת חומרי הניקוי ולבסוף בקצה האחרון של הסופרמרקט תפגשו את מחלקת החלב והלחם. אבל דבר אחד ברור, כל דבר נמצא במחלקה שלו, ויש סדר מסוים שמקל עליכם לדעת איפה כל דבר נמצא.

במקרה של סופרמרקט הסדר מתכונן כהלכה, כך שתאלצו לעבור בין כל המחלקות השונות לפני שתגיעו אל המחלקה הפופולרית בסופר שהיא מחלקת הלחם והחלב.
גם בהיררכיית אתר הסדר חשוב. המון בשביל גוגל, אבל בעיקר עבור הגולש שמבקר אצלכם באתר.

במאמר הבא נדבר על מהי היררכיית אתר, איך בונים אחת כזו ואיך יוצאים מפלונטר של אתר מבולגן ללא היררכיה.

היררכיה ארגונית

מהי היררכיית אתר?

בדומה לחברות וארגונים בהם יש סדר: עובד זוטר > מעליו מנהל צוות > מעליו מנהל מחלקה > מעליו מנהל אגף > ומעל כולם המנכ"ל. גם באתר אינטרנט יש צורך בסדר ברור. מי לפני מי ואילו עמודים הם החשובים באתר שלכם. למשל: מוצר > מעליו קטגוריית מוצרים > מעליו חנות > ומעל כולם דף הבית.

ניקח לדוגמה אתר בתחום הקוסמטיקה: באתר יש מגוון שירותים הכוללים בניית ציפורניים, עיצוב גבות, איפור קבוע וכדומה.
באתר יש מדריכים שונים של איך לבנות ציפורניים לבד בבית, איך מסירים איפור קבוע ואני מניח שבנקודה הזו אתם מבינים כבר למה הכוונה.

במקרה כזה העמודים החשובים, הם העמודים שמייצרים את הכסף. כלומר העמודים מהם מגיעים יותר לקוחות  משלמים, ולכן דווקא אלו צריכים להיות בחזית האתר כאשר מתחתיהם יש מדריכים ועמודי שירות דרג ב'.

נראות ההיררכיה ממבט חיצוני

בהסתכלות גוגלית יש חשיבות מסוימת להיררכית האתר, כי היא זו שאומרת לגוגל אילו עמודים חשובים ואילו עמודים פחות.

כך גוגל רואה את האתר שלכם:

היררכיית אתר לדוגמא | צריח מדיה

היררכית אתר ברמת כותרות

אבל לא רק היררכיית עמודים חשובה לסדר האתר, אלא גם היררכיית כותרות בתוך העמודים עושה שכל לגוגל ולגולש להבין את מבנה המאמר עליו אתם מדברים.

במקרה של כותרות ההיררכיה בנויה מכותרות H1-H5, כאשר H1 היא הכותרת המרכזית של העמוד, והיא לרוב תכיל הן את מילת המפתח והן את הנושא המרכזי עליו תדברו במאמר.

מתחת כותרת H1 יגיעו כותרות המשנה H2. במקרים של מאמרים קצרים יופיעו לכל היותר 2 כותרות משנה H2, וכאשר מתחתיהן יגיעו תתי כותרות של H3 ו-H4.

אופן חלוקת הכותרת ייעשה בהתאם למבנה העמוד כמו בדוגמה הבאה:

  • כותרת ראשית H1
  • פסקה או שניים
  • כותרת משנה H2
  • פסקה או שניים
  • כותרת משנה H2 או תת כותרת H3
  • פסקה או שניים, לפעמים גם שלוש
  • כותרת משנה H2 או תת כותרת H3

בניית היררכיית אתר

את היררכיית האתר ניתן לבנות משני סוגים מרכזיים:

  • עמודי אב, עמודי בן ועמודי נכד
  • קטגוריות ותתי קטגוריות

כאשר השימוש המרכזי אצלכם באתר היא באמצעות עמודים, היררכיית האתר תיעשה באמצעות עמודי אב ועמודי בן.
ניתן להגדיר עמוד כעמוד בן, תחת מאפייני עמוד > הורה המופיע בצד שמאל של הוורדפרס שלכם.
שימו לב: לא מומלץ להגדיר את עמוד הבית כעמוד בן או נכד, וכן לא רצוי להגדיר עמודי בן ונכד תחת עמוד הבית.

כאשר השימוש המרכזי שלכם באתר הוא באמצעות פוסטים, היררכיית אתר תיעשה באמצעות קטגוריות. 
תחת לשונית פוסטים תמצאו קטגוריות, בה תגדירו את קטגוריות התוכן באתר. אם יש לכם אתר תיירות למשל: תגדירו קטגוריות "חופשה בצפון", אטרקציות במרכז", מסלולים בדרום" וכיוצ"ב, וכל פוסט רלוונטי תעלו אותו תחת הקטגוריה הרלוונטית של הפוסט.

איך יוצאים מהפלונטר?

לא אחת קורה שבעלי אתרים לא מודעים לקיומו של חשיבות היררכיית אתר, וכאשר מגלים מסתבר שזה מורכב יותר להחזיר את הגלגל לאחור. מה עושים במקרה כזה?

ככל שהאתר קטן, כך ניתן לטפל בהיררכיית אתר בצורה פשוטה, ע"י הגדרת כל עמוד ופוסט תחת העמוד או הקטגוריה הרלוונטיים, ועם השינוי יש לבצע הפניית 301 במידה וכתובת URL השתנה.

באתרים גדולים עם מאות ואלפי עמודים, יש לבצע תכנון נכון של השינוי קודם מהלך כזה.

לכל שאלה אנחנו כאן, כמו תמיד, כדי לסייע 🙂

מאמרים ומדריכים נוספים באתר

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button