טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו נראה לעין לגולשים אנושיים, ולרוב הוא מיועד עבור מנועי החיפוש כדי לבצע מניפולציה על גוגל למשל כדי לגרום לגוגל לחשוב שיש מאמר ארוך ומקיף בין 2,000 מילים בעוד בפועל יש רק 450 מילים גלויים לעין.
קידום אתר באמצעות טקסט חבוי נחשב לשיטת קידום פסולה וכאשר גוגל יעלו על האתר העושה שימוש בשיטה זו, האתר יקבל ענישה שממנה יהיה קשה לחזור.
דוגמאות לטקסט חבוי
כאמור טקסט לבן על רקע לבן, או טקסט שחור על רקע שחור וכיוצ"ב נחשבים לטקסט חבוי בשל הקושי לקרוא את הטקסט החבוי. יתרה מכך, כיום לאחר שגוגל הוסיפו את מדד נגישות אתרים יש צורך בניגודיות גבוהה גם במצב נגיש. לדוגמה: טקסט צהוב/ירוק על רקע לבן גם ייחשב לא נגיש.
דוגמה נוספת: טקסט מוסתר בתוך ספוילר באלמנטור גם נקרא טקסט חבוי, אך ברמת דירוג יותר נמוכה. ובהרחבה: גוגל מבינים את הצורך של שימוש בספוילרים למשל עבור שאלות ותשובות, אז ככל וגוגל יכול לסרוק את תוכן הספוילר וככל ונעשה שימוש לא מוגזם בספוילרים באתר הדבר יעבור בשקט.
גם סליידרים דינם כספוילרים.
לסיכום: יש להימנע ככל האפשר משימוש בטקסט מוחבא מעיני הגולשים כדי להימנע מנזק וענישה בגוגל.
קראו גם: 200 המדדים בקידום אורגני