רגל בדלת

רגל בדלת | צריח מדיה

רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה גדולה. ממש כמו לבקש כמו מאדם "רק להכניס את הרגל לדלת הבית" כאשר המטרה האמיתית היא להיכנס פנימה אל תוך הבית.

אנשי שיווק ומכירות עושים שימוש בטכניקה זו כאשר מבקשים קטנה מלקוח, לדוגמא כאשר נציג חברת כבלים יבקש מהלקוח "רק" להקפיא את המסלול במקום לבטל את המנוי אצל החברה.

דלת כניסה לבית

רגל בדלת מקור המונח

במחקר שנעשה בקליפורניה בשנת 1966 חוקרים הזדהו כנציגי זהירות בדרכים. המטרה הייתה לבחון כיצד ניתן לשכנע אנשים לתלות שלט ענק בו כתוב "סעו בזהירות".

קבוצה א': מהקבוצה הראשונה ביקשו באופן ישיר לתלות שלט גדול ומגודל (וקצת מכוער) של סעו בזהירות. התוצאה הייתה שרק 17% מהאנשים הסכימו.

קבוצה ב': מהקבוצה השנייה ביקשו לתלות מדבקה קטנה שכמעט ואינה נראית לעין – מעין סטיקר קטן – ובו ביקשו לתלות בכניסה לבית. במקרה כזה כולם הסכימו. 

כעבור שבועיים פנו שוב אותם החוקרים אל האנשים שהסכימו לתלות את המדבקה וביקשו הפעם לתלות את השלט הגדול והמכוער בכניסה לביתם. התוצאה הפעם שונה: 76% הסכימו לבקשה.

המסקנה המתבקשת כמובן, שלאחר שאנו מסכימים לבקשה קטנה, אנו מתרככים ובמקרים רבים נסכים לבקשה גדולה גם אם לא היינו מסכימים לה קודם לכן לו היו מבקשים רק את הבקשה הגדולה.

מקור – Freedman & Fraser 1966

איך להשתמש בטכניקת רגל בדלת באתר

למעשה רגל בדלת היא טכניקה נפוצה באתרים, בעיקר באתרים שמשיגים טראפיק קר או זול ורוצים "לחמם את הטראפיק". לדוגמה: אתר שמאפשר לכם לחשב בחינם את יתרת המשכנתא ולאחר מכן מבקש להצטרף אל רשימת התפוצה, זה מעין רגל בדלת. בקשה קטנה – הצטרפות לרשימת התפוצה של האתר, עבור בקשה גדולה – תיהיו לקוחות שלי.

או למשל אפשר להציע מדריך חינמי לחלוטין עבור לקוחות, כדי לתפוס את תשומת ליבם ובכך לנסות להפוך אותם ללקוחות העסק. המדריך כמובן צריך להיות מדריך מעניין, רלוונטי, מקורי ומעשי.

ואם כבר בענייני רגל בדלת עסקינן, הערוץ יוטיוב שלי הוא מקום מרתק עם מגוון ענק של סרטונים מעניינים, רלוונטיים, מקוריים ומעשיים. הערוץ יוטיוב שלי יהיה הדבר המאושר עלי אדמות אם תעשו לו מנוי 🙂 

לעוד מאמרים בנושאי שיווק ואתרים הקליקו.

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button