TOM (טופ אופ מינד)

TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה

המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.
לדוגמה: בסקר צרכנים מותג במבה יבדוק אילו מותגי במבה הצרכן מכיר. התשובות להלן לפי הסדר הבא: במבה אסם, במבה שטראוס, במבה לולו.
במקרה הנ"ל במבה אסם נחשבת להכי חזקה מכיוון שהיא עלתה ראשונה ברשימת התשובות שהצרכן ענה. זה בדיוק TOM (טופ אופ מינד), השם הראשון שעולה במוחו של הצרכן בהקשר של מוצר.

מותג, ברנד

החשיבות של TOM 

חברות ומותגים מכל העולם משקיעים סכומי עתק, רק כדי להיות השם הראשון שעולה במוחו של הצרכן. היאחזות חזקה במקום הראשון, מיתרגמת לרוב לנתחי שוק גבוהים ואף על שליטה בתחום הספציפי של אותו מותג. 

דוגמאות לבדיקת TOM

לא רק השם הראשון בהקשר של מוצר הוא חשוב, אלא גם בהקשר של שירות או אפילו אסוציאציה.

לדוגמה: אילו מותגי רכב מהירים אתה מכיר? סביר להניח שצרכנים יענו פורשה, למבורגיני וכיוצ"ב. 
דוגמה נוספת: אילו מותגי רכב אמינים אתה מכיר? סביר להניח שצרכנים יענו טויוטה, יונדאי וקיה. 

כלומר, יש קשר ישיר בין אסוציאציה מסוימת כמו למשל אמין או מהיר, לבין מותג הרכב. 

במקרים רבים מותגים יבדקו גם קשר אסוציאטיבי ספציפי, כמו למשל: אילו מותגי רכב גרמניים אמינים אתה מכיר. כלומר, ההסתכלות נעשית בהשוואה לנישה ספציפית בתוך אותם בדיקות.

הפירמידה השיווקית | צריח מדיה

טופ אופ מינד כחלק מבניית האסטרטגיה

בסופו של דבר TOM (טופ אופ מינד) הוא חלק מבניית אסטרטגיה שיווקית בתוך הפירמידה השיווקית הבוחנת מספר רכיבים נוספים כדי לאמוד את מצב המותג בשוק.

הפירמידה השיווקית כוללת בחינת הרכיבים הבאים:

  • מודעות נעזרת – למשל: האם אתה מכיר את “יופי טופי האחים ובניו”?
  • מודעות בלתי נעזרת – “אלו מותגי שעונים אתה מכיר”? ובחינת האם המותג הופיע ב-5 התשובות הראשונות
  • השם הראשון TOM – “מה השם הראשון שעולה לך לראש כשאתה חושב על צימר בגולן”? העסק שלכם הוא הראשון או המתחרה שממול?
  • תדמית – מה ציון השירות, האיכות, התועלת וכו’ של העסק שלכם?
  • העדפה – כמה אנשים מתוך הנשאלים הצהירו שיקנו אצלכם
  • קנייה – כמה אנשים קנו בפועל אצלכם בעסק
  • נאמנות לקוחות – כמה אחוזים מתוך הלקוחות שלכם נאמנים למותג שלכם? קראו עוד

כאשר עסק או מותג אינו מופיע במודעות נעזרת או בלתי נעזרת, יש לנתב את המשאבים שלכם עבור כך שקודם הלקוחות יכירו אתכם.

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button