אייפריים (Iframe) היא תגית קוד לאתרים בשפת HTML שמשלב אזור תוכן חיצוני באתר מבלי להטמיע את כל קוד האתר.
לדוגמה: נניח וראיתם באתר חיצוני מחשבון מע"מ חכם שמאפשר לחשב את אחוזי המס, ואתם רוצים להטמיע את אותו המחשבון מבלי לפתח אותו. במקרה כזה תוכלו להטמיע את המחשבון אצלכם באתר באמצעות הטמעת שורת קוד קצרה של Iframe.
איך נראית תגית Iframe?
תגית פשוטה של Iframe תיראה כך:
תגית גלובלית תיראה כך:
עיצוב תגית Iframe באמצעות CSS
אמנם לא ניתן לשנות את תוכן ה-Iframe, בגלל העובדה שמדובר בהטמעה של רכיב בתוך אתר חיצוני, אבל כן ניתן להגדיר את גודל התגית, רוחב, גובה, פוקוס ועוד באמצעות שורות CSS פשוטה. לדוגמה:
iframe:focus {
outline: none;
}
iframe[seamless] {
display: block;
}
תגית Iframe בקידום אתרים
לא אחת יוצא שנצטרך להשתמש בתגית Iframe בתוך האתר, וכאן נשאלת השאלה האם זה טוב לקידום האתר או לא? למעשה לתגית Iframe בקידום אתרים יש יתרונות וחסרונות:
- יתרונות – תגית Iframe רלוונטית יכול לשפר חווית משתמש, להאריך את זמני השהייה באתר ולהפוך את הפעילות ליותר אינטרקטיבית.
- חסרונות – לצד זאת יש לקחת בחשבון שגוגל קורא את התגית ומזהה כי מדובר במקור חיצוני וא"כ גוגל יתייחס לתגית כאל קישור חיצוני ויתגמל דווקא את האתר המקושר בתגית.
לסיכום: תגית Iframe יכולה להיות שימושית באתרים, אך רצוי לבחון חלופות קודם הטמעת התגית באתר.