המונח פירורי לחם (Breadcrumbs) מתייחס לאזור הניווט הפנימי בתוך אתר כאשר המטרה המרכזית היא לסייע לגולשים להתמצאות בתוך אתר, ולהבין היכן הם נמצאים באתר ואיך לחזור אל דף הבית שהוא הדף המרכזי באתר.
אתרים רבים עושים שימוש בפירורי לחם, וגוגל מתגמל אתרים שעושים בו שימוש בשל העובדה כי הדבר תורם לשיפור חווית המשתמש באתר.
מקור הביטוי פירורי לחם?
מקור הביטוי "פירורי לחם" הוא מאגדות הילדים Hansel and Gretel ובעברית אגדת עמי ותמי שבאגדה מסופר על עמי ותמי שפיזרו פירורי לחם לאורך כל המסלול שלהם ביער, כדי לזכור את הדרך חזרה אל הבית. גם באתר פירורי לחם עוזרים לגולש לחזור בקלות אל דף הבית.
היכן פירורי הלחם יופיעו באתר?
פירורי לחם באתר יופיעו לרוב בחלק העליון של כל דף תוכן באתר הכוללים עמודים, פוסטים, קטגוריות, מוצרים וכיוצ"ב. לדוגמא לאיך יוצגו פירורי הלחם באתר:
- ראשי > קטגורית פוסטים > שם הפוסט (עבור פוסטים)
- ראשי > שם העמוד (עבור עמודים)
- ראשי > קטגוריית מוצר > שם המוצר (עבור מוצרים)
איך מוסיפים פירורי לחם לאתר?
בתוספי SEO כמו תוסף יוסט למשל, פירורי הלחם מופיעים בהגדרות התוסף ויש להפעילם כדי לעשות בהם שימוש.
לאחר הפעלת ההגדרה, יש להוסיף את אזור פירורי הלחם בתוך עמודי התוכן בחלק העליון מעל או מתחת לכותרת הראשית.
יש להיכנס אל לוח הבקרה > יוסט > תצוגת חיפוש > פירורי לחם ולהפעיל את ההגדרה. כמו כן ניתן גם לשלוט על התצוגה כמו למשל סוג המפריד, הדגשה, ארכיון מקשר וכיוצ"ב.
הוספת פירורי לחם באלמנטור
באלמנטור ניתן להוסיף פירורי לחם באמצעות הוספת אלמנט פירורי לחם שמופיע בצד ימין ברשימת האלמנטים תחת לשונית אתר.
כמו כן, רצוי להתאים את צבעי פירורי הלחם לצבעי קישור, כדי לסייע לגולשים להבין שפירורי הלחם לחיצים ומנווטים אל דף הבית.