המפתח הכי חשוב להצלחת אתר בגוגל, היא מחקר מילות מפתח. מחקר מעמיק ודקדקני יספק לכם תובנות מצוינות לאיפה לנתב את ההשקעה שלכם באתר, הן את ההשקעה הכספית והן את הזמן שלכם.
לדוגמה: מילת מפתח חזקה בגוגל עם 3,000 חיפושים בחודש אבל כזו שכל המתחרים נאבקים עליה ושולחים מרפקים אחד לשני, לעומת 15 מילות מפתח חלשות יותר עם פחות תחרות, אבל שבסך הכל גם מגיעות יחד לכדי 3,000 חיפושים בחודש שווה הרבה יותר השקעה.
במאמר הבא נדבר על איך עושים מחקר מילות מפתח מעמיק איך מוציאים ביטויים מדויקים יותר לתחום שלכם ואיך בונים תוכנית מאמרים לאתר. לשם כך נעשה שימוש בשני כלים מעולים ומומלצים:
- כלי ahrefs
- הכלי המובנה של גוגל לתכנון מילות מפתח
מחקר מילות מפתח עם ahrefs
למי שלא מכיר כלי ahrefs הוא כלי מצוין למגוון פעולות קידום אתרים ובין היתר גם למחקר מילות מפתח. הכלי הוא בתשלום עם מספר חבילות, וניגש אל לשונית Keywords Explorer (סייר מילות המפתח) ונבחר את המדינה cv נרצה לנתח את מילות המפתח.
לצורך הדוגמה ניקח את תחום ניקוי ספות – תחום תחרותי עם עשרות ומאות מילות מפתח, וננסה לנתח אילו ביטויים חזקים ורלוונטיים עבור האתר.
במסך הדשבורד נקבל סקירה כללית על התחום: כמה חיפושים יש, כמה מתחרים יש ואיזה מתחרה הוא הדומיננטי, כמה חיפושים גלובליים יש, אילו שאילתות אנשים מחפשים ומה המגמה של נפח החיפושים בתקופה האחרונה.
Matching terms
בלחיצה על לשונית Matching terms (בצד שמאל), נקבל התאמות מדויקות לביטוי. כלומר, כל מילת מפתח שמופיעה בה צמד המילים "ניקוי ספות". וכאן יש לנו מספר מדדים שהמערכת מציגה לנו:
- Keyword – מילות המפתח – כלומר, אילו מילות מפתח אנשים מחפשים בגוגל
- Volume – נפח חיפושים – כמה חיפושים יש לכל מילת מפתח
- GV – נפח חיפושים גלובלי – כמה חיפושים עולמיים יש (לא רק בישראל, או במדינה שבחרתם)
- TP – פוטנציאל התנועה – כמה הקלקות מקבל המקום הראשון באותה מילת מפתח
- CPC – מחיר לקליק – כמה כסף משלמים עבור הביטוי בקידום ממומן
- CPS – כמות הקלקות לחשיפה – כמה הקלקות יש ביחס לחשיפה. לדוגמה: מתוך 1,000 אנשים שחיפשו, כמה הקליקו על התוצאות
בנוסף, ישנם פיצ'רים נוספים כמו תרשים גרפי למיקומים המובילים בתקופה האחרונה, תוצאות מובילות בעדכון האחרון, כמה תוצאות ממומנות יש לכל מילת מפתח ועוד.
סינונים חכמים
מעבר להזנת מונח בכלי ahrefs, נרצה גם לסנן ביטויים שלא רלוונטיים. לדוגמה: כל מה שמכיל "בחינם", "בזול" אני לא ארצה שיופיע. או לדוגמה אזורים בהם אתם לא מספקים שירות כמו למשל "בצפון", "חיפה" וכיוצ"ב. כאן ניתן לגשת אל Exclude ולהוסיף את המונחים שאינם רלוונטיים (יש להפריד באמצעות פסיק,).
פיצ'רים נוספים בסינון:
- Volume – סינון לפי נפח חיפושים. לדוגמה: כל ביטוי שיש עליו פחות מ-10 חיפושים שלא יופיע בדו"ח
- Global volume – סינון לפי נפח חיפושים גלובלי
- Traffic potential – סינון לפי פוטנציאל טראפיק
- Word count – סינון לפי כמות מילים. לדוגמה: אם יש יותר מ-5 מילים שלא יופיע בדו"ח
- Include – אילו ביטויים חובה שיופיע בדו"ח
- Exclude – אילו ביטויים לא יופיעו בדו"ח
- CPC – סינון לפי עלות לקליק
- CPS – סינון לפי הקלקות פר חשיפה
בנוסף, ניתן לבקש מהמערכת להציג את השאילתות אותם נרצה לדעת, באמצעות הקלקה על Questions. במקרה הזה נקבל שאילתות של "איך לנקות ספה מבד".
Related terms
בדומה ל-Matching terms גם כאן ניתן לקבל רעיונות למילת מפתח, רק כאן הוא יציג לנו גם ביטויים שאינם מכילים בהכרח את מילת המפתח. לדוגמה בלחיצה על Related terms נקבל גם ביטויים כמו "ניקוי ספה", "מנקה ספות" ואפילו שמות של מתחרים שהמערכת מזהה ככאלו הקשורים לתחום.
Search suggestions
אפשרות נוספת שדרכה ניתן לקבל רעיונות למילות מפתח היא באמצעות Search suggestions (הצעות חיפוש). כלומר, מילות מפתח שגוגל מציע לגולשים תחת חיפושים קשורים במנוע החיפוש.
בנוסף יש אפשרות נוספות לניתוח מתחרים באמצעות הכלי בכל הנוגע למקורות התנועה של המתחרים בגוגל תחת לשונית Traffic share.
מחקר מילות מפתח – ייצוא הדו"ח ובניית תוכנית מאמרים
לסיום יש לייצא את הדו"ח הרלוונטי לאחר הסינונים המתבקשים, וליצור רשימה של תוכנית מאמרים לפי חודשים.
לדוגמה: כל חודש 15 מאמרים חדשים לאתר, וכאן רצוי להתחיל מהגבוה לנמוך. כלומר, ככל שיש יותר חיפושים, כך להכניס את הביטוי בשלב מוקדם יותר של האתר כדי לצבור ותק ולצבור מיקומים יחד עם התקדמות האתר.
ההמלצה היא ליצור תוכנית שנתית של מאמרים לאתר, ולתת דגש על תוכן איכותי ורלוונטי ולא רק על ניפוח עמודים באתר עם תוכן דל או ברמה נמוכה.
כמו כן ככל שהמילת מפתח חזקה יותר, כך רצוי לתת סקירה מעמיקה יותר אודות מילת המפתח באמצעות כמות מילים טובה עבור המאמר (לא בהכרח ארוכה יותר, אבל בהחלט שהמאמר יהיה מקיף ותמציתי).
מחקר מילות מפתח עם הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל
הכלי הרשמי של גוגל לתכנון מילות מפתח הוא יותר פשטני מזה של ahrefs, אם כי הוא מציע אפשרויות נוספות מעניינות, והנקודה החשובה בסוף צריך לעשות הצלבה בין הנתונים של ahrefs לבין הכלי הרשמי של גוגל לתכנון מילות מפתח, מה גם שלפעמים ניתן לראות נתונים אחרים כמו נפח חיפושים שונה בכל אחד מהכלים הנ"ל.
אם יש לכם קמפיין פעיל בגוגל, תקבלו נפח חיפושים מדויק יותר. אם אם אין לך חשבון פעיל בגוגל אדס, סביר להניח שתקבלו טווח חיפושים שאינו אומר הרבה. אבל היתרון של הכלי של גוגל שהוא חינמי.
הערה קטנה: הנתונים בכלי הרשמי של גוגל "מנופחים" בכמעט כל המקרים ביחס לכמות האמיתית שלהם. במחקר שנעשה* נבדקו 72,000 מילות מפתח בטווח של 1,000 עד 10,000 חיפושים ונמצא שב-91.45% מהנתונים, המספרים של הכלי של גוגל היו גבוהים יותר מהמספרים האמיתיים.
רוב נפחי החיפוש בכלי של גוגל (54.28%) הם הערכות יתר, בעוד שקצת פחות ממחצית (45.22%) מדויקים בערך (כלומר, חורגים בלא יותר מ-50%).
הפיצ'רים בכלי של גוגל
יש להזין את המונח או רשימת המונחים בכלי.
כדי לעשות מחקר מילות מפתח עם הכלי של גוגל, יש להזין את המונח או רשימת המונחים בכלי. הכל של גוגל מאפשר מספר פיצ'רים מעניינים:
- מילת המפתח
- נפח חיפושים (ממוצע חודשי)
- מגמה – האם יש שינוי ב-3 חודשים האחרונים
- מגמה שנתית
- תחרות – האם נמוכה, בינונית או גבוהה
- נתח חיפושים של מודעה
- עלות לקליק – הערכה נמוכה והערכה הגבוהה
סינונים חכמים
גם גוגל מאפשר מספר סינונים חכמים בכלי, כדי לקבל את מילות המפתח המדויקות ביותר עבור האתר שלכם:
- בחירת שפה ומדינה
- מקורות התנועה – האם רק גוגל או גם שותפי גוגל כגון יוטיוב
- תאריכים – קבלת נפח חיפושים לפי תאריכים
- סינון לפי מותגים – כמה חיפושים יש על המתחרים שלכם
- סינונים לפי מילות מפתח, נתח חיפושים, מגמות, תחרות, מיקום מודעה ועוד.
ככל שתעמיקו יותר ותנברו עמוק בתוך המתחרים, כך תמצאו מילות מפתח מדויקות יותר לעסק שלכם ולתחום שלכם שעם אלו תרוצו בקידום אתרים בגוגל.
לסיום, יש לייצא את הדו"ח ולבנות את תוכנית המאמרים בהתאם.
מחקר מילות מפתח עם צריח מדיה
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ומחקר מילות מפתח מותאם אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206
מאמרים ומדריכים נוספים באתר
מקור המחקר: GSC vs. GKP: Comparing Search Volumes for 72k Keywords [A Study by Ahrefs]