השקעה על קידום אורגני בגוגל, הוא ללא ספק אחת ההחלטות העסקיות הנכונות, ואני לא מדבר רק על החיסכון הכספי שיש בקידום אורגני לעומת הקידום הממומן, אלא בעיקר על איכות הלידים. לידים שמגיעים דרך האורגני הם הרבה יותר איכותיים, ולרוב הלקוחות שמשאירים פרטים הם כאן כדי לסגור.
כשמתכננים אסטרטגיית קידום אתרים צריך להבין שאין נכון ולא נכון. כלומר, יכולות להיות כמה אסטרטגיות קידום אתרים שיעבדו במידה שווה ואלו משתנות לפי התחום שבו אתם עוסקים, התחרות וההשקעה של המתחרים וכן האסטרטגיה משתנה לפי תקציב הקידום שתוכלו להקצות עבור קידום האתר שלכם. זו הסיבה אגב שאם אתם רואים מקדמים שמצהירים שהם "פיצחו את השיטה", כנראה שהם עלו על נוסחה אחת של אסטרטגיה שייתכן והיא נכונה עבור נישות מסוימות, אבל בוודאי אינה גורפת לכלל התחומים בקידום אתרים.
אסטרטגיה מתחילה באיסוף נתונים
בדומה לאסטרטגיה שיווקית, גם אסטרטגיית קידום אתרים דורשת תכנון מוקדם וניתוח נתונים אודות התחום שלכם. למעשה המפתח להצלחת אתר הוא תכנון מדוקדק ומעמיק של התחום שלכם ושל האתר שלכם.
באסטרטגית קידום אתרים נבחן את הדברים הבאים:
- ניתוח מילות מפתח
- ניתוח התחרות
- ניתוח האתר הקיים שלכם (או תכנון האתר החדש)
מה הלקוחות שלכם מחפשים?
לא מזמן פנה אלינו לקוח בתחום בריאות הנפש לצורך קידום אתר. כשבחנו את התחום שלו הבנו שהתחרות אמנם גבוהה על הביטויים המרכזיים, אבל בכל הנוגע למדריכים של תרופות כמעט ואין תחרות על אף שיש כמות מכובדת של חיפושים.
יצרנו תוכנית מאמרים על תרופות ומדריכים מעשיים איך לצאת ממצבים נפשיים קשים, והתוצאות בתוך פחות משנה האתר הגיע למעל 20,000 כניסות אורגניות בחודש ומאות לידים חדשים. ולעסק זה עשה פלאים, ממטפל בודד שהשקיע אלפי שקלים בחודש על קידום ממומן, הוא עבר הרחיב את הקליניקה ל-5 מטפלים ללא צורך בפרסום נוסף.
כאמור החלק הראשון של אסטרטגיית קידום אתרים הוא תכנון מילות מפתח. אם נדע מה הלקוחות מחפשים, נוכל להגיע אליהם וכאן יש שני סוגים של חיפושים:
- ביטויי כסף ישירים – ביטויים ישירים של חיפוש שירות או מוצר כמו למשל: "בניית אתרים", "מכון יופי", "חוקר פרטי" וכיוצ"ב.
- ביטויי כסף זנב ארוך – הכוונה לביטויי זנב ארוך של חיפוש שירות או מוצר כמו למשל" "בניית אתרים לרואי חשבון", "מכון יופי בתל אביב", "חוקר פרטי מחיר" וכיוצ"ב.
- מדריכים ושאלות – הכוונה לביטויים שלא בהכרח מעידים שהלקוח חיפש שירות או מוצר, אבל כן מחפשים מידע שנוגע לתחום שלכם כמו למשל: "איך מנגישים את האתר", "איך מסירים מיקרובליידינג", "איך יודעים אם בן הזוג בוגד" וכיוצ"ב.
לגוגל אין שום עניין באתר שלכם
גוגל לא ממהר לשום מקום. מבחינת גוגל תוצאות החיפוש כיום מציגות את התוצאות הטובות ביותר, גם ללא התוכן שתעלו לאתר שלכם. העסק שלכם לעומת זאת כן ממהר. אחרי הכל אתם רוצים להרחיב את כמות הלקוחות ולהגדיל את סך ההכנסות בעסק. א"כ אתם אלו שתצטרכו לשכנע את גוגל למה האתר שלכם טוב יותר מהמתחרים שלכם.
מדריכים ומילות מפתח זנב ארוך הם פריצת דרך מצוינת לשכנע את גוגל שהאתר שלכם טוב יותר מהמתחרים. ברוב המקרים התחרות על מדריכים חינמיים היא נמוכה והמתחרים לא מוצאים סיבה למה להשקיע על כתיבת מדריכים חינמיים שלא יניבו תוצאות. לעומת זאת כשגוגל יראו שהאתר שלכם רלוונטי עבור הגולש במדריכים מסוימים, הוא יקדם אתכם גם בביטויי הכסף.
מעבר לכך למדריכים יש יתרון נוסף: אחרי הכל אתם מקבלים חשיפה של מאות ואלפי לקוחות פוטנציאלים בעלות כמעט אפסית..
איך יוצרים תוכנית מאמרים לאתר?
כמות התכנים שתצטרכו לאתר משתנה לפי כמות הביטויים שהלקוחות מחפשים וכן לפי תקציב הקידום שתרצו להקצות לאתר. יש כמה כלים שאיתם אפשר לנתח מה הלקוחות מחפשים:
- כלי ahrefs – הכלי הפייבוריט שלי לניתוח מילות מפתח. הכלי מאפשר לנתח כמות חיפושים לפי שאילתות עם סינונים חכמים. הכלי אמנם בתשלום, אבל בהחלט שווה את התמורה.
- כלי תכנון מילות המפתח של גוגל – לגוגל יש כלי רשמי לתכנון מילות מפתח וגוגל גם ישלים לכם את החיפושים בדברים דומים.
החיסרון שלא תמצאו מדריכים, ולמרבה האירוניה הכלי של גוגל לוקה בחסר מבחינת דיוק נפח חיפושים. הכלי של גוגל הוא חינמי. - כלי keywordtool – הוא כלי חכם ומתקדם לתכנון מילות מפתח, די דומה ל-ahrefs, וגם הכלי הזה הינו בתשלום (אם כי יש גם גרסה חינמית).
רצוי לבדוק בכלים הללו כמה שיותר מונחים שקשורים לתחום שלכם ולעסק שלכם ולבסוף ליצור באקסל את רשימת הביטויים הסופית שאיתה תרצו להשתמש באתר. הסדר צריך להתחיל מהגבוה לנמוך. כלומר, ככל שיש יותר חיפושים, כך המאמר יהיה בעדיפות ראשונה.
תחרות זה כיף – מתחרים פחות
תחרות זה כיף! למעשה תחרות היא זו שגורמת לנו להתייעל כל הזמן ולשפר את השירות שלנו, והיא זו שמצליחה להוציא ממנו את המקסימום שאנחנו יכולים. דוגמה מצוינת לתחרות יעילה רואים בתחרויות ספורט שבהם שני שחקנים שמתחרים אחד מול השני מצליחים להוציא מעצמם הרבה מעבר למה שיכלו אם לא היה להם את התחרות (מי אמר רונאלדו ומסי?).
בבניית אסטרטגיית קידום אתרים נבחן גם את המתחרים, נראה מה המתחרים עשו ומה לא לעשות אצלכם באתר. למעשה נבחן מספר פרמטרים אצל המתחרים:
- מיהם המתחרים? – האם מדובר על עסקים כמוכם, האם יש חברות ומותגים גדולים בתחרות או אולי בכלל כתבות חדשות הם המתחרים המרכזיים?
- כמה דפים יש למתחרים באתר? – האם מדובר במתחרים שהשקיעו במאות דפים באתר או מתחרים קטנים עם כמה עשרות דפים בודדים?
- כמה קישורים נכנסים יש למתחרים? – אם המתחרים מושקעים באלפי קישורים נכנסים חזקים, זה הזמן לתכנן את הפיצוח האסטרטגי באמצעות תוכן, ואם למתחרים מעט מאוד קישורים או בעיקר קישורי זבל זה הזמן לתוכנית קישורים איכותית לאתר.
- מה מהירות האתרים? – האם האתרים של המתחרים מהירים או כבדים?
- איך חווית הגלישה באתר של המתחרים? – האם מדובר על אתרים מושקעים או כאלו שמשלבים כלים חכמים באתר או שמדובר על אתרים פחות מושקעים וידידותיים?
- מהי השפה השיווקית של המתחרים? – האם המתחרים פונים בשפה חברית או משלבים מאמרים איכותיים או שהפנייה היא בגוף שלישי רבים כמו בנק?
גם כאן ניתן להשתמש בכלים מקצועיים לבדיקת המתחרים כמו screaming frog או ahrefs לניתוח מתחרים.
הפיצוח האסטרטגי שלכם
בסופו של דבר כדי לתכנן נכון את אסטרטגיית קידום האתר שלכם, צריך לבחון את כלל הפרמטרים ולנקוט בצעדים מדודים כדי לנצח בתחרות. וכמו שאמרנו בתחילת המאמר אין נכון ולא נכון, כי בסוף יש מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג תוצאות החיפוש, ולכן גם אם המתחרה שלכם מנצח בכל הנוגע לכמות קישורים למשל, תמיד תוכלו לאגף את המתחרה באמצעות תוכן איכותי או כלי חכם ואינטראקטיבי עם הגולש, ואם המתחרה שלכם מנצח בביטויים המרכזיים, תמיד תוכלו לאגף אותו באמצעות מדריכים וביטויי זנב ארוך.
לסיכום: תכנון אסטרטגיית קידום אתרים היא מלאכת מחשבת שדורשת הבנת הגולשים מה מחפשים בגוגל וכמה חיפושים, מי הם המתחרים וכיצד הם פועלים ובהתאם לכך יש ליצור תוכנית מאמרים מותאמת תחרות ותקציב, תוכנית קישורים מגמתית ויעילה, וכן תוכן איכותי באתר וחווית גלישה שלא משאירה מקום לתחרות.
וטיפ קטן לסיום: תחרות בגוגל מתחלקת לשניים: עד העמוד הראשון, ומהעמוד הראשון.
עד שהאתר שלכם מגיע לעמוד הראשון אתם תימדדו לרוב על פי "הנתונים היבשים". כלומר, האם האתר מהיר, כמה קישורים יש לאתר וכיוצ"ב.
ומהרגע שאתם מגיעים לעמוד הראשון אתם תימדדו לפי חווית המשתמש והרלוונטיות של האתר שלכם. ככל ותשכילו לשפר את חווית המשתמש באתר עבור הגולש, כך אתם תנצחו בטווח הרחוק של התחרות.
המתחרים שלכם לא יושבים על השמרים ומחכים שתפעלו
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם אסטרטגיית קידום אתרים והזדמנויות עסקיות חדשות מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206