עקרון החיבה

עקרון החיבה | צריח מדיה

עיקרון החיבה הוא מונח מעולמות הפסיכולוגיה ותורת השכנוע, כאשר המונח מתייחס לעובדה שאנו נוטים להסכים לאנשים אותם אנו מחבבים.
חיבה מגיעה כחלק מהצורך בהשתייכות, והיא אחת המניעים העיקריים של אדם לפעול בכל תחום. ולכן עיקרון החיבה פועל הן מאנשים הדומים לנו מבחינת מראה, קבוצה חברתית, בני משפחה וכיוצ"ב.

בתלמוד יש מושג שאומר "טוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב". כלומר, חיוך טוב (שבו רואים את החיוך על פניכם) שווה יותר מאדם שנותן לכם מזון (חלב).

סמיילי חיוך

עיקרון החיבה דוגמאות

במחקר שנעשה לקחו קבוצת סטודנטים ונתנו להם לשפוט אנשים על סמך עבירות שלכאורה עשו. לצורך המחקר חילקו את "הנאשמים" למספר קבוצות כאשר חלקם אנשים בעלי מראה יפה וחלקם בעלי מראה עברייני. תוצאות המחקר הצביעו שהסטודנטים שפטו לחובה את האנשים בעלי המראה העברייני הרבה יותר מאשר את האנשים היפים שדומים להם יותר במראם.

גם דוגמאות הפוכות ניתן למצוא במקרים רבים, אף מחיי השגרה כמו למשל פנייה של חרדי אל חרדי, פנייה של סטודנט לסטודנט, פנייה של אבא פגום לאבא פגום ואף חיבה בין אוהדי קבוצות כדורגל. סוג של אחוות אחים.

עקרון החיבה בשיווק

תיהיו נחמדים זה תמיד טוב. כשמדברים על שיווק הדבר נכון שבעתיים. בשיווק קל יותר לשכנע לקוח פוטנציאלי כשהוא רואה שאתם אנשים נעימים וטובים, וקל יותר לשכנע כאשר הלקוח רואה מולו אנשים יפים. זו אגב אחת הסיבות שחברות רבות משתמשות בדוגמנים ודוגמניות עבור קמפיינים. 

אגב לא רק דוגמנים ודוגמניות נמצאים ברשימת היפים, אלא גם אנשים שאתם מכירים ואוהבים, כמו למשל מנחה אהוב בערוץ טלוויזיה, שחקן מוכר מסדרה שאתם אוהבים וכיוצ"ב. 

טיפים לשימוש בעקרון החיבה בשיווק:

  • תיהיו נחמדים – תמיד
  • דברו בנימוס
  • תפנו ללקוחות בגובה העיניים ולא מתוך מקום מתנשא מעליהם
  • תפנו ללקוח בשמו הפרטי – אין דבר שמצלצל לאדם יותר מקריאה בשמו הפרטי
  • השתמשו במגע קל – כמו למשל לחיצת יד חמה. זה בהחלט יוצר חיבור אנושי
  • תפתחו בברכת שלום 
  • פרגנו – מילה טובה תשדרג את השיחה ותפתח אוזן לשמוע אתכם (מי לא אוהב לשמוע מחמאות?!)

טיפ נוסף: רצוי לפתוח שיחה ב"סמול טוק" קצר, למצוא נושאי שיחה או תחומים בעלי עניין משותפים כדי ליצור הזדהות שתוביל לחיבה הדדית ומשם הדרך להצלחה עסקית קצרה.

הדבר נכון גם לבניית אתרים. כשבונים אתר לעסק, יש ליישם את העקרונות הללו בתוך האתר ולקנות את חיבתו של הלקוח עם חיוך טוב.

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button