צריח מדיה לוגו שקוף

חוק מילר

חוק מילר | צריח מדיה

חוק מילר – או בשמו המלא המספר הקסום שבע, פלוס או מינוס 2, הוא מונח בפסיכולוגיה המתאר את יכולת הזיכרון שלנו לטווח הקצר. החוק טוען שאדם יכול לשלוף מהזיכרון בין 5 ל-9 פריטים לכל היותר בכל שליפה.

לדוגמה: נניח ואבקש מכם לשלוף את רשימת המדינות שאתם מכירים. במקרה כזה בשליפה הראשונה תשלפו בין 5 ל-9 מדינות, עד שתצטרכו לאחזר שוב מהזיכרון רשימת מדינות נוספת, שגם היא תיהיה בין 5 ל-9 מדינות נוספות וכן הלאה.

מקור חוק מילר

הפסיכולוג ג'ורג מילר פרסם את ממצאי המחקר שלו בשנת 1956, כאשר מילר חקר את יכולת הזיכרון לטווח הקצר באמצעות ניסוי מעניין:

מילר נתן למשתתפים בניסוי רשימה של מילים, צלילים ואותיות ובחן כמה מתוך הרשימה הנ"ל המשתתפים יזכרו. התוצאה הייתה שאמנם יכולת הזיכרון של המוח האנושי היא בלתי מוגבלת, אך שליפת הזיכרון לטווח קצר דווקא כן וניתן לשלוף 5-9 יחידות זיכרון בכל שליפה מהמוח. 

בנוסף מילר בחן מה יקרה במידה ויקריאו רשימה ארוכה של מילים, צלילים ואותיות. כלומר, האם ככל שאתן לך רשימה ארוכה של דברים תזכרו יותר. התשובה היא לא, ולרוב המשתתפים יזכרו רק את 5-9 הפריטים האחרונים שהוקראו.

איך זה נוגע לשיווק?

באפיון אתרים כמו למשל באתרים דינמיים משתמשים לא אחת במילוי רב של פריטים עבור חישוב ערך מסוים. לדוגמה: שימוש במחשבון משכנתא מצריך שליפה מהזיכרון של מספר נתונים בו זמנית (סכום המשכנתא, אחוזי הריבית המשתנים, תאריך תחילת החישוב וכיוצ"ב), מה שמקשה על הגולשים לשלוף את הנתונים בשליפה אחת (בהנחה והנתונים לא פרוסים מול העיניים).

במקרים כאלו, הפתרון הטוב ביותר הוא לפצל את שדות הערכים למספר שלבים, כך שיכולת הזיכרון תוכל לשלוף בכל רגע נתון 2-3 פריטים לכל היותר.

חזרה אל דף הבית.

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מונחים שיעניינו אותך
אופטימיזציית יתר | צריח מדיה
אופטימיזציית יתר (Over Optimization) הוא מונח מתחום קידום אתרים כאשר המונח מתייחס לשימוש מוגזם בהתאמת האתר לדרישות של גוגל. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי במספר...
לונגטייל - צריח מדיה
לונגטייל (Long Tail) הוא מונח מתחום קידום אתרים SEO, כאשר המונח מתייחס אל מילות מפתח זנב ארוך והשימוש בהם עבור קידום האתר. לונגטייל יקרא כזה...
TOM (טופ אופ מינד) | צריח מדיה
המונח TOM (טופ אופ מינד) הוא מונח מעולם ייעוץ אסטרטגי המתייחס אל הדרך שבה הלקוח רואה את המותג ועל סדר דירוג החשיבות במוחו של הצרכן.לדוגמה:...
מלכודת דבש באלמנטור | צריח מדיה
אחת הבעיות הכי מטרידות של בעלי אתרים, הוא עומס ספאם על האתר. בשנים האחרונות בעלי אתרים מקבלים פניות רבות מטפסי יצירת קשר באתר, מכל מיני...
טקסט חבוי | צריח מדיה
טקסט חבוי (Hidden Text) הוא מונח מעולם קידום אתרים, כאשר המונח מתייחס אל טקסט מוחבא מעיני גולשים אנושיים. לדוגמה: טקסט לבן על רקע לבן אינו...
אנקור טקסט | צריח מדיה
אחד משלושת הפרמטרים החשובים של קידום אתרים הוא קישורים יחד עם אופטימיזציה טובה ותוכן רלוונטי. וברור שקישורים עוזרים לדירוג האתר בגוגל, ואפילו גוגל עצמם ציינו...
היוריסטיקת הזמינות | צריח מדיה
המונח היוריסטיקת הזמינות מתייחס אל הדרך שבה אנו מודדים סבירות שיקרה אירוע מסוים על סמך הפעמים בהם נחשפנו אל אותו אירוע, ללא קשר לתדירותו בפועל....
רגל בדלת | צריח מדיה
רגל בדלת הוא מונח מעולמות השיווק והשכנוע, כאשר המונח מתייחס אל טכניקת שכנוע באמצעות בקשה קטנה, כאשר המטרה היא לשכנע את האדם שממול להסכים לבקשה...
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button