מדריך ווקומרס

מדריך ווקומרס | צריח מדיה

ווקומרס (WooCommerce) הוא תוסף וורדפרס לניהול ומכירות אונליין באתרי וורדפרס.
ווקומרס הוא התוסף הפופולרי בעולם עם מעל 5 מיליון התקנות פעילות בוורדפרס. את מקומו בראש רשימת ההתקנות מוביל התוסף בצדק, עם ממשק קל ונוח לניהול חנות מכירות, כך שכל בעל אתר יכול להפוך את האתר שלו לאתר מכירות ולהתחיל להרוויח בתוך מספר דקות בודדות. 

במדריך ווקומרס הבא נדבר על מהו ווקומרס, איך מתקינים את התוסף ואיך מגדירים נכון את התוסף, וכן איך מנהלים נכון את החנות באופן שוטף. המדריך הבא הוא מקיף וכולל את כל מה שתצטרכו לדעת על הקמת חנות ווקומרס, על הפיצ'רים הרבים הקיימים בחנות וגם על איך בונים ויזואלית את החנות לאחר הגדרת הווקומרס. מתחילים.

מדריך ווקומרס – היתרונות של ווקומרס

מלבד הממשק הקל והנוח לניהול החנות באתר, ווקומרס נהנה מיתרונות רבים נוספים. ראשית מדובר בתוסף חינמי לחלוטין שאינו מצריך הרשמה מראש ואינו מחייב התממשקות או הגדרות מיוחדות. 

לצד זה שהתוסף חינם, ווקומרס מציעים חבילות הרחבות רבות בתשלום כמו למשל ניהול מינויים, חברויות מועדון, תוספים עבור חבילות מוצרים והרשימה עוד ארוכה. 

בנוסף, ישנם מעל 1,000 תוספים חינמיים התומכים בווקומרס במגוון נושאים, בין היתר גם אלמנטור המאפשר עיצוב עמודי החנות, עמוד תשלום ועמוד קופה. בהמשך מדריך ווקומרס נדבר גם על עיצוב עמודי החנות באמצעות אלמנטור.
יתרון נוסף וחשוב, הוא תמיכה התוסף גם בשפה העברית. מה שמאפשר לאתרים בישראל לעבוד בצורה חלקה ושוטפת הכוללת תמיכת RTL (כיוון עמודים מימין לשמאל).

מדריך ווקומרס - התקנת תוסף ווקומרס

שלב 1: התקנה והפעלה

את ווקומרס ניתן להוריד ישירות דרך ספריית התוספים בוורדפרס, הוא באמצעות לוח הבקרה > תוספים > תוסף חדש והזנת "Woocommerce" בשורת החיפוש. 

עם התקנת התוסף, יש להפעיל את התוסף ומיד תפתח חלונית הגדרת החנות. הגדרת החנות כוללת מספר הגדרות בסיסיות אותם נגדיר מיד. חשוב לציין: חלק מההגדרות הללו אינם חובה, והם מיועדים עבור האנליזה של ווקומרס ולכן אין להם השפעה על ניהול התוסף או על המכירות באתר. 

שלב 2: הגדרות החנות

ווקומרס מצריכים מספר הגדרות בעת התקנת התוסף הכוללים בין היתר: הגדרת פרטי החנות (מיקום), תעשייה, סוגי המוצרים הנמכרים באתר, פרטי העסק ותבנית האתר. מיד נסביר על כל אחת מההגדרות הללו.

פרטי החנות

יש למלא את פרטי החנות ומיקום החנות (או משרדי החנות)

  • מדינה – יש לבחור מתוך רשימת מדינות
  • כתובת
  • עיר
  • מיקוד 
  • כתובת מייל – של מנהל החנות
  • קבלת מידע – ניתן לסמן את התיבה כדי לקבל טיפים וניוזלטרים של ווקומרס

שדה מדינה ושדה מייל הינם שדות חובה.

בחירת תעשייה

תעשייה

אין משמעות רשמית לבחירה שלכם, הסימון מיועד בעיקר עבור האנליזה של ווקומרס. ניתן לבחור מתוך רשימת תעשיות (כגון: בריאות, אופנה, אוכל ועוד) או לבחור ב'אחר' במידה ותעשיית העסק אינה ברשימה. 

כמו כן, ניתן לסמן יותר מתעשייה אחת בה העסק מוכר.

סוגי מוצרים

בשלב הזה תצטרכו להגדיר אילו סוגי מוצרים אתם מתכוונים למכור באתר. האם מדובר במוצרים פיזיים, או מוצרים להורדה (כגון קורס דיגיטלי או קובץ להורדה). מעבר לזה בחירת בסוג מוצר אחרת כגון חברויות מועדון, מינויים, הזמנות, חבילות מוצרים או מוצרים הניתנים להתאמה אישית (כמו למשל בגד עם אפשרות בחירה מידה וצבע) הינם בתשלום חודשי לווקומרס.
ניתן לבחור יותר מסוג מוצרים אחד.

טיפ שכדאי לדעת: ישנן חלופות מצוינת חיצוניות ובחינם עבור מינויים או מוצרים הניתנים להתאמה אישית, רצוי לבחון את החלופות בטרם תרכשו מינוי. 

פרטי העסק

למעשה מדובר בהגדרה פשוטה של כמה מוצרים אתם מתכוונים למכור, וכן האם המוצרים נמכרים כעת במקום אחר.
במידה ותבחרו פלטפורמה נוספת שדרכה אתם מוכרים כיום את המוצרים, ווקומרס ישאלו אתכם מספר שאלות עבור אותן פלטפורמות. 

עבור חברות בניית אתרים ניתן לסמן "אני בונה אתר ללקוח".

מעבר לזה תוכלו לבחור האם להוסיף תוספים נוספים המומלצים ע"י ווקומרס "להוסיף אפשרויות מומלצות לעסקים לאתר שלי" הכוללים בין היתר:

  • תוסף ⁦⁩Jetpack – הוא תוסף עבור ניתוח נתונים באתר
  • תוסף ⁦⁩MailPoet – הוא תוסף עבור שליחת מיילים ללקוחות
  • תוספי מודעות של גוגל, פייסבוק, טיקטוק ואמזון

ההמלצה שלי: לסמן את שני התוספים הראשונים, ובמידת הצורך גם את תוספי גוגל/פייסבוק ואחרים ככל ואתם עובדים איתן עבור שיווק העסק והמוצרים שלכם בפלטפורמות הללו.
במידה ובחרתם להתקין את אחד או יותר מהתוספים, ההתקנה וההפעלה של התוספים תיעשה אוטומטית ובחינם. 

בחירת ערכת עיצוב

ערכת עיצוב

השלב האחרון בהתקנת ווקומרס, הוא בחירת ערכת העיצוב של האתר. ליתר דיוק, בחירת תבנית האתר איתה תבחור להשתמש באתר. 
כאן תוכלו לבחור במגוון תבניות מומלצות של ווקומרס, חלקן בחינם וחלקן בתשלום. אני מעדיף להשאיר את תבנית האתר הנוכחית של "הלו אלמנטור" התומכת בחנות.

יצירת עמודים אוטומטית

בעת התקנת התוסף, ווקומרס יצור עבורכם מספר עמודים בצורה אוטומטית הכוללים:

  • חנות – עמוד בו יופיעו כל המוצרים הנמכרים בחנות, עם אפשרות סינון לפי מחיר, דירוג וכיוצ"ב
  • סל הקניות – עמוד המרכז את המוצרים אותם הלקוח בחר עם פרטי המוצרים (שם המוצר, עלות, כמות וסה"כ לתשלום)
  • קופה – עמוד בו הלקוח יוכל לשלם עבור אותם מוצרים שהוסיף לסל הקניות
  • החשבון שלי – מיועד עבור אזור אישי לכל הלקוח המצריך התחברות עם שם משתמש וסיסמה בו יוכל לצפות בהזמנות קודמות ולנהל את הפרטים האישיים שלו כגון שם ושם משפחה, כתובת וכתובת למשלוח וכן לאפס סיסמה

בהמשך המדריך נפרט כיצד להגדיר כל אחד מהעמודים הללו בצורה תקנית ואיך להתאים את עיצוב העמודים הללו כרצונכם.

הגדרות החנות באתר

שלב 3: הגדרות החנות באתר

עם סיום התקנת התוסף, תצטרכו להגדיר מספר הגדרות חשובות בכדי שהאתר יעבוד ולקוחות יוכלו לבצע רכישה. בסיום ההגדרות הללו רצוי לעשות טסטים כדי לבחון את תקינות החנות ולבחון האם ניתן לבצע רכישה בצורה תקנית. 

יש להיכנס אל לוח הבקרה > ווקומרס > הגדרות

  • כללי
  • מוצרים 
  • משלוח
  • חשבונות ופרטיות
  • אימיילים
  • שירותים חיצוניים
  • מתקדם

מיד נפרט על כל אחד מההגדרות הללו.

הגדרות כללי

  • כתובת החנות – ניתן להוסיף שתי כתובות
  • עיר 
  • מדינה 
  • מיקוד
  • מיקומי מכירה – לאילו מדינות לאפשר מכירה. למשל אם אתם עובדים רק בישראל יש לבחור "מכירה למדינות ספציפיות" ולכלול רק את ישראל
  • מיקומי משלוח – להיכן לאפשר משלוחים. גם כאן ניתן לבחור:
    מכירה לכל המדינות אליהן החנות מוכרת
    משלוח לכל הארצות
    משלוח לארצות ספציפיות
    כיבוי משלוחים וחישוב עלויות משלוח (במידה ואתם לא רוצים לאפשר משלוחים בחנות)
  • מיקום ברירת מחדל של לקוח – מיועד בעיקר עבור מכירות למדינות ספציפיות
  • הפעלת מסים – תוכלו להגדיר האם המחירים באתר כוללים מיסים או לא כוללים מיסים.
    ההמלצה: מכירת מוצרים ללקוחות פרטיים יש לכלול מחיר כולל מיסים (מע"מ), במכירת מוצרים עסקיים יש לכלול מוצרים לא כולל מיסים.
  • הפעלת קופונים – תוכלו לאפשר ללקוחות להשתמש בקופונים (בהמשך נראה כיצד להגדיר קוד קופון)
  • מטבע – האם מדובר בשקלים/דולרים/יורו או כל מטבע בהתאם למדינה בה תשווקו את המוצרים שלכם
  • מיקום סימון מטבע – בשקלים המטבע יהיה בצד ימין
  • מפריד אלפים ומפריד עשרוני

הגדרות מוצרים בווקומרס

הגדרות מוצרים

תחת הגדרות מוצרים תקבלו תת לשונית בה תוכלו להגדיר: כללי, מלאי, מוצרים להורדה, ספריות הורדות מאושרות, מתקדם.

כללי 

  • עמוד חנות – תוכלו לבחור את עמוד החנות. ברירת מחדל הוא עמוד "חנות" הנוצר באופן אוטומטי ע"י ווקמורס
  • פעולה בעת ההוספה לסל הקניות:
    הפניה לסל הקניות אחרי הוספת מוצר – מיועד עבור חנויות עם מוצר בודד בחנות, כאשר הלקוח מוסיף את החנות הוא מופנה אוטומטית אל סל הקניות ומשם לתשלום
    הפעל אפשרות כפתור AJAX של "הוסף לסל הקניות" בעמוד ארכיון המוצרים – תוכלו שלא לאפשר הוספה לסל הקניות בתוך כל מוצר בחנות (מומלץ להשאיר פעיל)
  • תמונת ברירת מחדל – תוכלו להגדיר את גודל התמונות המוצרים שיוצגו בחנות
  • יחידת משקל – תוכלו לבחור: ק"ג, גרם, ליברות, עוז
  • יחידת מידות – תוכלו לבחור: סנטימטרים, מילימטרים, אינצ'ים, יארדים
  • אפשר חוות דעת – האם לאפשר ללקוחות להביע את דעתם עבור מוצרים שרכשו באתר או לא, וכן במידה ותפעילו חוות דעת אילו לקוחות יוכלו להגיב על המוצרים
  • דירוגי מוצרים – האם לאפשר ללקוחות לדרג מוצרים בסולם כוכבים מ-1 עד 5

מלאי 

ווקומרס מאפשרת ניהול מלאי מלא באתר. למשל, הגבלת כמות מוצרים מסויימת עד 100 פעמים במלאי. כלומר, לאחר הכמות הנ"ל הלקוחות לא יוכלו לרכוש את המוצר ותוצג להם הודעה כי "המוצר אינו במלאי".

  • הפעל ניהול מלאי – במידה והתיבה מסומנת יופעל ניהול מלאי. ברירת מחדל של כל מוצר הוא "במלאי" אלא א"כ הגבלתם את כמות המלאי של אותו מוצר
  • השהיית מלאי (דקות) – תוכלו להחליט לכמה זמן המלאי יישאר כתפוס במידה ולקוח הוסיף את המוצר לסל הקניות אבל טרם רכש
  • התראות – תוכלו לקבל התראות במידה ומוצר מסוים ללא מלאי, או אפילו אם המוצר מתקרב לסיום המלאי הזמין בו
  • נמעני הודעות – מי יקבל את ההתראות על סיום המלאי
  • ערך סף של מלאי מועט – תוכלו להגדיר את המלאי הנמוך ובו תקבלו התראה על סיום המלאי
  • נראות 'אזל מהמלאי' – הגדרה חשובה האם להציג מוצרים בחנות שאינם במלאי (עם הודעה שהמוצר אינו במלאי), או להסתיר את המוצרים שאינם זמינים לרכישה
  • תבנית הצגת מלאי – הגדרה שבה תוכלו לבחור האם להציג ללקוחות את כמות המלאי שנותרה או להסתיר את הכמות. למשל: מוצר זה זמין 10 פעמים במלאי.

מוצרים להורדה

כאמור, לא רק מוצרים פיזיים ניתן למכור דרך החנות שלכם בוורדפרס, אלא גם מוצרים דיגיטליים. כלומר, מוצרים להורדה כמו למשל קורסים, קבצי תמונות וכיוצ"ב. 

  • שיטה להורדת קבצים – תוכלו להגדיר האם לכפות הורדה בסיום הרכישה. כלומר, עם התשלום הקובץ יורד אוטומטית למכשיר/מחשב של הלקוח, או לנתב מחדש
  • הגבלת גישה – תוכלו להגדיר האם הלקוח חייב להתחבר עם שם משתמש וסיסמה לאחר הרכישה ורק אז להוריד את הקובץ למכשיר, או להוריד את הקובץ גם ללא התחברות
  • פתיחה בדפדפן – האם לאפשר לפתוח את הקבצים בדפדפן גם ללא הורדה
  • שם הקובץ – הגדרה הקשורה לאבטחת מידע עם מחרוזת ייחודית שאותה ניתן להגדיר בקובץ

יש לציין כי במידה ואתם מוכרים מוצרים דיגיטליים להורדה, יש לעלות את הקבצים לספריית האתר ולשייך את הקבצים עבור המוצרים בחנות.

ספריות הורדה מאושרות

כאן תוכלו להגדיר באילו תיקיות וורדפרס הקבצים הניתנים להורדה יאוחסנו. רצוי להשאיר על ברירת מחדל, אלא א"כ אתם מכירים את מבניות וורדפרס.

מתקדם

תוכלו להגדיר את טבלת החיפוש של מאפייני המוצר: האם להשתמש בטבלת החיפוש של מאפייני המוצר לצורך סינון הקטלוג או לא. וכן האם לעדכן את הטבלה ישירות בעת שינויים במוצר, במקום לתזמן עדכון דחוי או לא. 

משלוח

מדריך ווקומרס – הגדרות משלוח

אחת ההגדרות החשובות של מכירת מוצרים פיזיים היא הגדרת המשלוח. יש להגדיר לאילו אזורים אתם מבצעים משלוחים ומה יהיו תעריפי המשלוח עבור כל אחד מהאזורים הנבחרים. 

אזורי משלוח

כאן תוכלו להוסיף, לערוך ולמחוק אזורי משלוח. 

  • שם האזור – לדוגמה: משלוח בישראל
  • אזורים בתוך אזור – שימו לב: בהגדרות כללי הגדרתם לאילו אזורים אתם מאפשרים משלוחים, ולכן הגדרות משלוח מתייחסות אל אותם אזורים שהגדרתם. לדוגמה: אם הגדרתם משלוחים רק בישראל, אז באזורים בתוך אזורים תוכלו לנהל את המשלוחים בתוך ישראל.
    האפשרות של אזורים בתוך אזור היא לא בדיוק הדבר הכי קל, והיא פועלת ע"פ אזורי מיקוד. אצל לקוחות בצריח מדיה בנינו אזורי משלוח מותאמים אישית לפי רשימת ערים ויישובים בישראל. כלומר, לקוח בוחר עיר מתוך הרשימה ובהתאם לזה הוא מקבל את שיטת המשלוח של אותו אזור.
  • הוספת שיטת משלוח – כאן תוכלו להגדיר אילו שיטות משלוח אתם מאפשרים וכן יש 3 אפשרויות:
    1.איסוף מקומי – למשל אם הגדרתם איסוף עצמי, לא תגבו עלות משלוח.
    2. משלוח חינם כמות הזמנה מינימלית  – למשל: בהזמנה באתר מעל 300 ש"ח, המשלוח בחינם.
    3. תעריף קבוע – עלות קבועה עבור משלוח לפי ערים. למשל: תל אביב וגוש דן עלות משלוח 25 ש"ח, צפון 35 ש"ח, אילת 50 ש"ח דמי משלוח

ישנם תוספים מומלצים עבור ניהול משלוחים שיאפשרו ניהול שוטף של שיטות המשלוחים. להלן כמה תוספים מומלצים:

  • תוסף ערים באזורי משלוח – תוסף ישראלי עבור הגדרת ערים בישראל. קישור לתוסף
  • Flexible Shipping – תוסף עבור ניהול משלוחים לפי משקל המוצרים. קישור לתוסף
  • Conditional Shipping – תוסף דומה לקודם וגם הוא מאפשר משלוח מבוסס תנאים. קישור לתוסף

אפשרויות משלוח

  • חישובים – תוכלו להגדיר האם להפעיל מחשבון משלוחים בסל הקניות או לא, וכן האם להסתיר עלויות משלוח עד הזנת הכתובת או לא
  • יעד למשלוח – האם לשלוח ליעד כתובת השולח או לכתובת המשלם, וכן האם לאלץ משלוח לכתובת הלקוח, מומלץ להשאיר ברירת מחדל
  • מצב איתור באגים – מיועד עבור מפתחים 

הגדרות משלוח

סוגי משלוחים

פיצ'ר מעניין של הוספת סוגי משלוחים עבור קבוצות מוצרים מסוימות. כדי להגדיר סוגי משלוחים יש ליצור אזורי משלוח ואפשרויות משלוח, ולאחר מכן נגדיר אותם תחת סוגי משלוח. היתרון שבכל מוצר תוכלו להגדיר את המשלוח לפי סוגי המשלוח אותם הגדרתם כאן.

תשלום בכרטיס אשראי

הגדרות תשלומים

אולי החלק הכי חשוב בכל הקמת אתר מכירות. בסופו של דבר תצטרכו לאפשר ללקוחות לשלם לכם במספר אפשרויות תשלום. האפשרות הטובה ביותר היא באמצעות כרטיס אשראי ע"י ספק הסליקה שאיתו אתם עובדים. יש לבקש מחברת הסליקה לשלוח לכם תוסף וורדפרס עם פרטי API או מזהה מפתח ייחודיים של העסק שלכם, ואותם יש להתקין ולהפעיל בתוך האתר תחת הגדרות תשלומים. אם אתם לא עובדים עם ספק סליקה, זה הזמן להתחיל לעבוד עם ספק סליקה כדי לאפשר תשלום מהיר וקל.

מעבר לזה ישנם אפשרויות תשלום מובנות ע"י ווקומרס, חלקן מומלצות וחלקן רצוי לא לאפשר.

  • מזומן בעת המסירה – במידה ותפעילו אפשרות זו תאפשרו ללקוחות לשלם רק בעת מסירת המוצר ללקוח. הניסיון מוכיח שלקוחות רבים יבטלו את ההזמנה אם טרם שילמו עליה, ולכן לא מומלץ לאפשר תשלום זה.
  • תשלום בהמחאה (צ'יקים) – גם כאן על הלקוח להעביר פיזית צ'יק לתשלום, ולכן רצוי להימנע מאפשרות תשלום זו
  • תשלום בהעברה בנקאית – תוכלו להוסיף את פרטי החשבון שלכם עבור העברה. במידה והלקוח יבחר באפשרות זו, יש לרשום בהודעה כי המוצרים יגיעו רק לאחר שהתשלום נכנס לחשבון. 

אפשרויות חלופות לכרטיסי אשראי הם פייפאל או תשלום המובנה של ווקומרס.

פייפאל – באמצעות יצירת חשבון פייפאל תוכלו להגדיר API לקבלת תשלומים ישירות מהחנות שלכם. החיסרון: לא כל הלקוחות עובדים עם פייפאל וזה עלול להבריח לקוחות שאינם פתחו חשבון בפייפאל. כמו כן פייפאל גובה עמלה יחסית גבוהה עבור תשלומים ולכן רצוי לשקול זאת בהתחלה.

תשלום עם ווקומרס – ווקומרס מאפשרת תשלום ישירות דרכה. החיסרון: זה עובד רק במדינות ספציפיות כמו ארה"ב, גרמניה ועוד מספר מדינות לא כולל ישראל. 

הגדרות חשבונות ופרטיות

כאן תוכלו להגדיר מספר הגדרות בכל הנוגע ליצירת חשבון אוטומטי עבור לקוחות באתר, וכן להגדיר את הפרטיות של החנות.

  • תשלום בקופה על ידי אורחים – כאן תוכלו להגדיר האם לאפשר לכולם לרכוש דרך האתר או רק ללקוחות רשומים. אצל מכון יופי המשווק מוצרים מקצועיים רק לקוסמטיקאיות רשומות במשרד העבודה, כיבינו את האפשרות לאפשר לכל לקוח להזמין באתר, אלא רק ללקוחות רשומים שהם נבדקים בטרם הרשמתם לאתר.
    אבל כל עוד זה לא המקרה, רצוי לאפשר לכל אדם לבצע רכישה באתר.
  • יצירת חשבון – תוכלו להגדיר האם ליצור חשבון אוטומטי בעת קנייה באתר. היתרון בזה שלקוחות יוכלו לבקר באזור האישי באתר רק לראות את ההזמנות שבוצעו, להוריד חשבוניות ולעדכן פרטים אישיים. מומלץ עבור חנויות שעובדים עם לקוחות חוזרים.
  • בקשות למחיקת חשבון – כאן תוכלו להגדיר האם לאפשר ללקוחות להסיר נתונים אישיים או לא

מדיניות פרטיות

הגדרה של מדיניות פרטיות היא חשובה בעידן של היום, וכיום כל עסק שמכבד את עצמו צריך לתת דגש על נושא הפרטיות של הלקוחות. 

אם טרם יצרתם עמוד מדיניות פרטיות, זה הזמן ליצור אחד כזה. כאן תוכלו לראות מדריך תקנון אתר לדוגמא עם סעיפים שיש להשתמש בהם ולאחר מכן להגדיר את העמוד לוח הבקרה > הגדרות > פרטיות. מעבר לזה כיום כל ספק סליקה בישראל מחייב עמוד מדיניות פרטיות עם סעיפים הקשורים למגבלות גיל, מדיניות החזרת מוצרים ועוד.

  • מדיניות פרטיות בהרשמה – בעת ההרשמה לקוחות יצטרכו לאשר את מדיניות הפרטיות. ההודעה ברירת מחדל שתוצג היא "אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט ב[privacy_policy]." החלק האחרון הוא השורטקוד הקצר המפנה לעמוד מדיניות פרטיות. תוכלו לשנות ולהתאים את הטקסט כרצונכם. 
  • מדיניות פרטיות בקופה – בדומה למדיניות פרטיות בהרשמה, גם כאן תוכלו לבצע את ההתאמות הנדרשות בטקסט. הטקסט הנ"ל יופיע בעמוד קופה (תשלום). 

שמירה על נתונים אישיים

אפשרות נוספת של ווקומרס היא לאפשר מחיקה אוטומטית של מידע עבור לקוחות לא פעילים, הזמנות שבוטלו, בהמתנה, הושלמו וכיוצ"ב. 

כדי להשתמש בהגדרה זו יש להגדיר את מספר הימים/שבועות/חודשים/שנים שלאחריהם המידע יימחק באופן אוטומטי. במידה ולא תעשו דבר, הפרטים הללו יישארו לצמיתות כל האתר קיים. 

הגדרות אימיילים

זה המקום להגדיר את ההודעות אותם הלקוחות ואתם תקבלו לאחר פעולות בתוך האתר. לדוגמה: לקוח הזמין באתר 4 מוצרים בעלות של 200 ש"ח. הלקוח יקבל אוטומטית מייל המאשר את פרטי ההזמנה כולל פרטי הלקוח וכתובת למשלוח. בו בזמן אתם (בעלי האתר) תקבלו מייל המבשר לכם שלקוח הזמין מוצרים באתר עם פרטי ההזמנה והפרטים של אותו לקוח וכתובת למשלוח. 

הגדרות אימיילים ווקומרס

ההגדרות המיילים אותם תוכלו לנהל:

  • הזמנה חדשה (עבור מנהל) 
  • הזמנה מבוטלת (עבור מנהל)
  • הזמנה נכשלה (עבור מנהל) 
  • הזמנה חדשה (עבור לקוח) 
  • הזמנה מבוטלת (עבור לקוח)
  • הזמנה נכשלה (עבור לקוח) 
  • הזמנות שהוחזרו
  • חשבונית לקוח / פרטי הזמנה
  • הערות לקוח
  • איפוס סיסמה
  • חשבון חדש

בכל אחד מאלו תוכלו להגדיר האם להפעיל או לכבות את ההתראות הללו במייל (בתכל'ס אין סיבה לא לשלוח את המיילים הללו), וכן לשנות את הניסוח של המיילים ואת שם השולח.
מעבר לזה תוכלו גם להגדיר מספר מיילים שיקבלו את ההתראות. למשל עבור הזמנה חדש גם מנהל האתר יקבל, גם מנהלת המוצרים תקבל וגם המזכירה תקבל. 

אפשרויות שולח אימייל ותבניות מייל

זה המקום להגדיר את שם החנות/שם השולח כדי שלקוחות ידעו לזהות שהמייל שהגיע או מכם. בנוסף לזה תוכלו לשנות את צבעי המיילים בהתאם לצבעי המותג.

שימו לב: בהגדרות הללו לא תוכלו לנהל את עיצוב המיילים והתאמה אישית של תבניות המיילים. לשם כך אני משתמש בתוסף Kadence WooCommerce המאפשר לי עיצוב תבניות מייל מותאמות אישית. 

שירותים חיצוניים

מדובר על פיצ'ר חיצוני המאפשר חישוב מיסים ושיטות משלוח באמצעות כלים חיצוניים. לשם כך יש להירשם ולהוסיף מפתח רישיון של חשבון ה-MaxMind שלכם. תוכלו לקבל מידע נוסף כאן.

מתקדם

תחת הגדרות מתקדם תוכלו להגדיר מספר דברים הקשורים למבניות החנות שלכם ולחיבורים חיצוניים. ההמלצה היא לא לגעת במבניות הקישורים של החנות, כדי לא לפגוע בתקינות העמודים. 

  • הגדרת עמוד – תוכלו להגדיר את עמודי החנות מתוך רשימת העמודים באתר. עמודי החנות כוללים עמוד סל הקניות, עמוד תשלום, עמוד החשבון שלי ועמוד מדיניות פרטיות.
    שימו לב: כדי להגדיר עמוד מסוים כעמוד תשלום למשל, יש צורך בהטמעת שורטקוד [woocommerce_checkout] או לחילופין להטמיע את אלמנט הקופה מרשימת האלמנטים של אלמנטור (בהמשך המדריך נסביר איך מגדירים אותם). ללא הטמעת שורטקוד או אלמנט קופה, לא יוצגו פרטי התשלום או סל הקניות של אותם עמודים. 
  • נקודות קצה של תשלום/חשבון – הכוונה למבניות URL של עמודי הווקומרס. שינוי של אחד מהשדות הללו, ינתב את הגולש אל הכתובת החדשה אותה תגדירו. 

כאמור, אלו הגדרות מתקדמות ויש לעשות בהם שימוש מושכל רק אם יש נחיצות באותם שינויים. אחרת יש להשאיר את השדות ברירת מחדל. 

הגדרות נוספות מתקדמות

  • REST API – זה המקום לחבר כלים חיצוניים באמצעות API. יש להוסיף חדש > לתת תיאור, לשייך למשתמש ולתת הרשאות בהתאם
  • Webhooks – בדומה ל-API כאן ניתן ליצור Webhooks חדש עבור התממשקות חדשה
  • WooCommerce.com – הגדרות הקשורות לווקומרס והאם לאפשר לווקומרס לעקוב אחר החנות שלכם עבור שיפור חווית התוסף. במידה ותבחרו לשתף, ייתכן שתקבלו לפני כולם פיצ'רים חדשים עבור התנסות ומדידה. 
  • תכונות – תוכלו לבחור בתכונות מסוימות האם לעשות בהם שימוש. מייד תקופה ווקומר מוסיפים תכונות חדשות לרשימה.

הוספת מוצר חדש

שלב 4: הוספת מוצר חדש

עד כאן ראינו איך להגדיר נכון את הגדרות הווקומרס עבור הפעלה נכונה ותקנית של החנות הכוללים הגדרת תשלומים, מיסים, משלוחים, מיילים ועוד. יש להתאים את ההגדרות בהתאם לחנות ולאופן השימוש של הלקוחות באתר. עכשיו לאחר שהגדרתם נכון את החנות, זה הזמן להתחיל לעלות מוצרים לחנות כדי שלקוחות יוכלו סופסוף לרכוש דרככם את המוצרים. 

כדי להוסיף מוצר חדש יש לגשת אל לוח הבקרה > מוצרים > הוסף חדש

השדות אותם תצטרכו למלא:

  • שם המוצר – למשל: סט צלחות יוקרתי לשולחן שבת. שם המוצר צריך להיות קצר מצד אחד, ומאידך להיות מעניין
  • תיאור המוצר – כאן המקום לפרט מה המוצר כולל, מפרט טכני של המוצר במידה ויש וכמה מילים על התועלת והייחודיות של המוצר
  • תיאור קצר של המוצר – לא תמיד צריך תיאור ארוך של מוצר, לפעמים מספיק לכתוב רק כמה מילים במיוחד במוצרים פשוטים. את התיאור הקצר של המוצר תמצאו בחלק התחתון של העמוד

נתוני המוצר

  • וירטואלי/להורדה – תוכלו לבחור האם מדובר במוצר וירטואלי או במוצר להורדה. במידה ובחרתם באחת האפשרויות הללו תצטרכו להגדיר גם את הקובץ הדיגיטלי של המוצר להורדה. אם לא סימנתם את האפשרויות הללו, המוצר יישאר מוצר פיזי רגיל
  • מחיר רגיל – מה העלות של המוצר
  • מחיר מבצע – אם המוצר נמכר כעת במבצע תוכלו להוסיף את המחיר במבצע

מלאי

  • מק"ט – עבור ניהול מוצרים בכמות גדולה
  • ניהול מלאי – תוכלו לבחור האם יש הגבלה של המוצרים במלאי. במידה ולא סימנתם תיבה זו, המוצר יוגדר כנמצא במלאי תמיד
  • מצב מלאי – תוכלו להגדיר ידנית האם המוצר נמצא במלאי, אזל מהמלאי או בהזמנה משלימה
  • נמכרים בנפרד – מיועד עבור מוצרים שאתם רוצים לאפשר למכור אותם רק פעם אחת עבור כל לקוח

משלוח

  • ק"ג – מה משקל המוצר בק"ג. עבור חצי קילו אפשר להוסיף 0.5. אם תרצו להגדיר מוצרים בגרמים, תוכלו לעשות זאת באמצעות לוח הבקרה > ווקומרס > הגדרות > כללי > יחידות משקל
  • מימדים – מה הגדול של המוצר: אורך, רוחב וגובה
  • סוג משלוח – ניתן לבחור מתוך הרשימה. אם טרם הגדרתם סוגי משלוח, תוכלו להגדיר תחת לוח הבקרה > ווקומרס > הגדרות > משלוח  סוגי משלוח ולהוסיף סוג משלוח חדש

מוצרים מקושרים

אפשרות מעניינת של ווקומרס היא הוספת מוצרים המשויכים אל אותו מוצר. למשל: אם אתם מוכרים מחשבים בחנות, תרצו להציע ללקוחות לרכוש גם עכבר ומקלדת כחלק מהחבילה.

  • מוצרים משודרגים – הכוונה למוצרים שמשדרגים את המוצר, כמו למשל מעבד ליבה עבור מחשב
  • מוצרים משלימים – כמו למשל עכבר ומקלדת מחשב

תכונות 

כדי להגדיר תכונות יש ליצור תחילה תכונות חדשות תחת לוח הבקרה > מוצרים > תכונות, או לחילופין ליצור תכונה מותאמת אישית ולהגדיר את אופי התכונה. 

יש להוסיף את שם התכונה ואת הערכים של התכונה מופרדים ב | . לדוגמה: אתם מוכרים חולצה באתר ואתם רוצים לאפשר לרכוש אותה במספר צבעים. במקרה כזה יש להוסיף תכונה חדש לקרוא לה "צבעים" ובתכונות להוסיף כמו בדוגמה:

  • אדום | אדום
  • ירוק | ירוק 
  • ורוד | ורוד

במקרה כזה הגולשים יראו את שמות הצבעים הניתנים לרכישה ויוכלו לבחור בצבע המתאים להם.

מתקדם 

  • הערות רכישה – כאן תוכלו לתת הערות מיוחדות ספציפית עבור אותו מוצר. אצל לקוחה של המשרד המוכרת אוכל מוכן לשבת, הוספנו עבור חלק מהמוצרים ללא גלוטן, או ללא סוכר וכיוצ"ב
  • סידור תפריט – במידה והמוצר בעדיפות עליונה תוכלו להגדיר אותו 1 והוא יוצג לפני יתר המוצרים בחנות
  • אפשר חוות דעת – נניח ויש מוצר שקיבלתם עליו חוות דעת שליליות בתוך האתר, תוכלו תמיד לבטל את האפשרות לחוות דעת

מוצר לדוגמה

תמונת מוצר וגלריית תמונות מוצר

לכל מוצר כדאי להצמיד תמונה ויזואלית עוצמתית ומניעה לפעולה שתגרום ללקוח לרצות לרכוש את המוצר. במוצרים מסוימים כמו למשל חנות מטבחים, תוכלו ליצור גלריית תמונות עבור כל מוצר. 
זכרו: ככל שהתמונות יהיו מקצועיות, באיכות גבוהה ומגרות כך הסיכוי שלקוח ירצה לרכוש יהיו גבוהים יותר. 

קטגוריות מוצרים 

המטרה של קטגוריות מוצרים, היא לעשות סדר עבור הגולש שמחפש מוצרים אצלכם באתר. תחשבו על חנות בגדים שנכנסתם לחנות ובה יש מחלקות. מחלקת בגדי ילדים, מחלקת בגדי נשים, מחלקת בגדי גברים וכן הלאה. לקוח שיבקר בחנות יהיה לו ברור איפה כל דבר נמצא ושם ימצא את מבוקשו. גם באתר אינטרנט חשוב לשמור על סדר ברור עבור הגולש ולשייך כל מוצר עבור הקטגוריה הספציפית של אותו מוצר.

ניתן לשייך מוצר למספר קטגוריות בו זמנית. למשל תוכלו לשייך בגדי ילדים גם עבור קטגוריית בגדי ילדים וגם עבור קטגוריית בגדי חורף לילדים.
מעבר לזה תוכלו גם ליצור היררכיה של הקטגוריות. למשל קטגורית אב: בגדי ילדים. קטגוריית בן > בגדי חורף > קטגוריית נכד בגדי חורף חגיגיים לילדים. 

הוספת קטגורית מוצר בווקומרס

כדי להוסיף קטגוריה חדשה יש להוסיף אותה תחת לוח הבקרה > מוצרים > קטגוריות > הוספת חדש, או לחילופין בעמוד המוצר בצד שמאל, תחת קטגוריות > הוספת חדש ולהוסיף את שם הקטגוריה של המוצר.

תגיות מוצר

לתגיות אין משמעות מיוחדת. תגיות דומות להאשטגים של אינסטגרם. באופן אישי אני לא משתמש בתגיות לאתרים שאני בונה או מקדם כי מבחינתי הם סתם מנפחים את האתר ואין להם משמעות מיוחדת. אם בכל זאת תרצו להוסיף תגית עבור מוצרים, תוכלו להוסיף אותם תחת לוח הבקרה > מוצרים > תגיות > הוספת חדש, או לחילופין בתוך עמוד המוצר תחת תגיות ולהוסיף את התגיות מופרדות בפסיק. למשל: מחשב נייד לנובו, מחשב נייד עסקי, מחשב נייד מעבד 4 ליבות.

סקירת לוח הבקרה של ווקומרס

סקירת לוח הבקרה של ווקומרס

עד כאן ראינו איך מגדירים נכון את הווקומרס ואיך מעלים מוצרים חדשים. עכשיו נדבר על סקירת לוח הבקכה של ווקומרס ואילו כלים עומדים לרשותכם כדי לנהל את החנות.

  • ראשי
  • הזמנות
  • לקוחות
  • קופונים
  • דוחות
  • הגדרות
  • מצב
  • הרחבות

ראשי

בהקלקה על ראשי תקבלו דשבורד של מצב הווקומרס אצל באתר. אם טרם סיימתם להגדיר את החנות, ווקומרס ימליצו לכם על כמה צעדים נוספים שעליכם לעשות כדי לסיים את הגדרת החנות באתר. בדר"כ אין לדשבורד הנ"ל יותר מידי משמעות, הוא בסה"כ משמש אינדיקציה כללית עבור מצב החנות.

בנוסף, תקבלו סקירה כללית של המכירות באתר, כמה מכירות היו, כמה הזמנות בוצעו, כמה צפו בחנות שלכם וכמה ביקרו בחנות.

הזמנות

הזמנות 

במסך הזמנות תוכלו לצפות בכל ההזמנות של הלקוחות באתר. זה כולל לקוחות שהתחילו לבצע הזמנה אבל נטשו את העגלה באמצע הרכישה מסיבה כלשהיא (שאותה כדאי לברר בנפרד למה לקוח לא השלים הזמנה), וגם לקוחות שהשלימו את ההזמנה ותוכלו לצפות בפרטי ההזמנה ופרטי הלקוח. 

בצד שמאל תוכלו לראות את סטטוס ההזמנה. במידה ולקוח השלים הזמין מוצרים באתר, סטטוס ההזמנה תיהיה "בטיפול". המשמעות שכרגע אתם עובדים על ההזמנה ומוציאים אותה למשלוח. בסיום המשלוח ולאחר שלקוח קיבל את ההזמנה, תוכלו לשנות את סטטוס ההזמנה ל"הושלמה". 

אין חובה לשנות את הסטטוס, זה מיועד בעיקר עבור הסדר הטוב שלכם ברשימת הלקוחות הנמצאים בטיפול. 

רשימת סטטוסים

  • בוטל – כאשר הזמנה בוטלה ע"י הלקוח או ע"י מנהל החנות
  • נכשל – כאשר מסיבה מסוימת ההזמנה נכשלה
  • ממתין לתשלום – כאשר לקוח התחיל את ההזמנה, אך נעצר בטרם שילם. בדר"כ זה מגיע בעקבות תקלה בספק הסליקה או התנגשות בתוסף התשלום
  • בטיפול – סטטוס ברירת מחדל לאחר שלקוח הזמין ושילם
  • הושלם – לקוח שהזמין וקיבל לידיו את המוצר
  • הוחזר – כאשר לקוח או מנהל החנות החליטו שלא לשלוח את ההזמנה

לקוחות

במסך לקוחות תקבלו מידע מפורט אודות הלקוח שביצעו רכישות באתר או אפילו נרשמו לחנות באזור האישי. המידע המוצג כולל שם הלקוח, שם משתמש באתר, פעילות אחרונה, מתי הלקוח הצטרף לאתר, כמות ההזמנות של אותו לקוח, הסכום שהלקוח שילם עד היום ופרטי מגורים (כתובת, עיר, מדינה ומיקוד). 

בלחיצה על שם לקוח תוכלו לערוך את פרטי הלקוח כולל עריכת פרטים בסיסיים, איפוס סיסמה עבור הלקוח במידה והוא נתקל בקשיי התחברות לאתר ואפילו תוכלו למחוק את הלקוח מרשימת הלקוחות באתר ולא תהיה לו גישה לאתר. 

כדי למחוק לקוח יש לגשת אל לוח הבקרה > משתמשים > בחירת שם משתמש המיועד למחיקה > מחיקה. עם הלחיצה על כפתור מחיקה וורדפרס ישאל אתכם למי לשייך את התוכן של אותו לקוח. אני נוהג לשייך את התוכן אלי או אל אחד ממנהלי האתר.

קופונים, הנחות

קופונים

אנשים אוהבים מכירות ומבצעים. בדיוק עבור זה נועד השימוש בקופונים. קופונים הוכחו שוב ושוב כמקדמי מכירות, ולכן שימוש מושכל בהם יכול לקדם את המכירות בחנות שלכם. במסך קופונים תוכלו להוסיף, לערוך ולמחוק קופונים.

כדי להוסיף קופון חדש יש לגשת אל לוח הבקרה > ווקומרס > קופונים > הוספת חדש. 

  • הוספת קופון חדש – שם או מספר שלקוחות יזינו כדי לקבל את ההנחה. למשל: sale1234
  • תיאור (לא חובה) – תוכלו לכתוב כמה מילים על הקופון ועל מטרת ההנחה

נתוני הקופון 

  • סוג ההנחה – תוכלו להגדיר האם מדובר בהנחה קבועה, למשל: 50 ש"ח מתנה, או האם מדובר באחוזי הנחה, למשל: 5% הנחה בהזנת קוד קופון, או אפשרות נוספת היא ליצור קופון המיועד ספציפית למוצר.
  • גובה ההנחה – יש להזין רק מספרים. אם בחרתם הנחה קבועה יש להוסיף 50 (עבור הנחה של 50 שח). אם בחרתם אחוזי הנחה יש להוסיף 5 (עבור 5% הנחה)
  • אפשרות משלוח חינם – קופון יכול להציע ללקוחות גם משלוח חינם. בסימון תיבה זו, לקוחות יקבלו משלוח חינם
  • תאריך תפוגת הקופון – כל קופון כדאי לתחום אותו בתקופה מסוימת, כאשר בסיומה הקופון לא יעבוד יותר. למשל: קופון בתוקף עד 30.01

הגבלת שימוש

  • קנייה מינימלית – כדי לא לצאת בנזק עבור אצל תולעי קופונים שינצלו את הקופון ויכניסו אתכם למינוס, מומלץ להפעיל את האפשרות של קנייה מינימלית. למשל: 200 ש"ח. פחות מהסכום הנ"ל קוד הקופון לא יעבוד
  • קנייה מקסימלית – הגבלה הפוכה. לקוח שמזמין מעל סכום מסוים, קוד הקופון לא יעבוד
  • לשימוש אישי בלבד – מטרה זו נועדה כדי לא לאפשר הזנה של מספר קופונים בו זמנית. כלומר, אם הלקוח הזין את קוד הקופון הנוכחי, הוא לא יוכל לעשות שימוש בקוד קופון נוסף בעת הקנייה הנוכחית
  • מוצרים – ניתן להגדיר את קוד הקופון רק עבור מוצרים ספציפיים. ניתן לבחור מוצרים מתוך הרשימה של המוצרים החנות ע"י הזנת שם המוצר בשדה המוצרים
  • אל תכלול מוצרים – ניתן להחריג מוצרים שבהם לא תרצו להפעיל את קוד הקופון. יש להזין את שמות המוצרים אותם תרצו להחריג
  • קטגוריות מוצרים – ניתן להפעיל מוצרים אפילו ברמת קטגוריית מוצרים
  • אל תכלול קטגוריות – כמו כן ניתן להחריג קטגוריות שלמות
  • אימיילים מורשים – מיועד עבור קוד קופון ללקוח ספציפי. יש להזין את שם המשתמש או כתובת המייל של אותו לקוח

מגבלות שימוש

  • מגבלת שימוש לקופון – לדוגמה אם תרצו להפעיל את הקופון רק עבור 10 לקוחות ראשונים. יש להזין 10 בשדה הנ"ל
  • הגבלת שימוש לX פריטים – אותו הדבר רק מיועד עבור כמות פריטים בסל הקניות
  • מגבלת שימוש למשתמש – לדוגמה: כל לקוח יכול לעשות שימוש פעם אחת בלבד בקוד הקופון

דוחות

מסך דוחות נותן לכם מידע סטטיסטי אודות ההזמנות שבוצעו באתר. אבל לא רק מידע, אלא גם השוואות. לדוגמה: תוכלו להשוות את כמות המכירות שבוצעו בחנות בחודש האחרון לעומת החודש שלפניו או אפילו לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. 

בנוסף, תוכלו לייצא את הדוחות לאקסל כדי ליצור פיבוטים מותאמים אישית.

  • דוחות מכירות – תוכלו לצפות בכמות המכירות באתר לפי ימים, שבועות, חודשים, שנים ולבצע השוואות
  • דוחות מוצרים – תוכלו לראות אילו מוצרים הכי נמכרים וגם כאן לבצע השוואות
  • דוחות קטגוריות – תוכלו לראות אילו קטגוריות הכי נמכרות עד היום
  • קופונים – כמה עשו שימוש בקופונים ומה השווי של אותם קופונים
  • הורדות – כמה הורדות בוצעו למוצרים כולל השוואות
  • לקוחות – כמה לקוחות חדשים הצטרפו לחנות, כמה הזמנות בוצעו ע"י לקוחות חדשים וכמה ע"י אורחים שלא נרשמו לחנות
  • מלאי – תוכלו לקבל מידע סטטיסטי על המלאי, אילו מוצרים אינם במלאי ואילו מוצרים הולכים להיגמר במלאי
  • תוויות משלוח 

הגדרות

כל החלק העליון של המאמר מתייחס להגדרות הווקומרס ואיך מגדירים נכון את החנות.

מצב – מיועד עבור מפתחים ומתכנתים. במסך מצב מערכת תוכלו לראות סטטוס המערכת כולל סביבת וורדפרס, סביבת שרת ותקינות גרסאות, מסד הנתונים, תוספים פעילים, תבניות, אבטחה, הגדרות, עמודים, מנהל מערכת ותזמון פעולות. 

הרחבות – כאמור, ווקומרס מציעה מבחר רחב של הרחבות (תוספים) עבור הוספת פיצ'רים חדשים בחנות. במסך הרחבות תוכלו לחפש פיצ'רים מסוימים אותם תרצו להטמיע בחנות. תוכלו לסנן לפי הרחבות בחינם/בתשלום, לפי סוג ההרחבה (למשל: הרחבות של משלוחים/תשלומים/שיווק) ועוד.

עיצוב אתר ווקומרס

מדריך ווקומרס – עיצוב ויזואלי לחנות באתר

בחלק הזה של המדריך, נדבר על איך מגדירים בצורה ויזואלית את החנות כולל עמודי הווקומרס הכוללים: חנות, החשבון שלי, סל הקניות ועמוד תשלום. 

אבל קודם לכן נצטרך להגדיר את עמודי החנות בתפריט האתר כדי שלקוחות יקבלו גישה מהירה אל העמודים הרלוונטיים בחנות דרך תפריט האתר.
יש לגשת ללוח הבקרה > עיצוב > תפריטים

בצד ימין תחת עמודים תוכלו להוסיף את עמודי החנות ולאחריהם להוסיף קטגוריות מוצרים או אפילו את מוצרים עצמם לתפריט באתר. 

עיצוב ויזואלי באמצעות אלמנטור

במדריך בניית אתרים באלמנטור פירטתי על היתרונות הרבים של אלמנטור. אחד היתרונות הבולטים הוא התמיכה של אלמנטור גם בווקומרס. באמצעות מספר הגדרות פשוטות, תוכלו לעצב את עמודי החנות באלמנטור כך שיתאימו אישית לעיצוב האתר ולצבעי המותג שלכם. 

שימו לב: חלק מהתכונות מופיעות רק עבור גרסת אלמנטור פרו, ולכן כדי להשתמש בהם תצטרכו לרכוש רישיון באתר של אלמנטור.

טמפלטים של אלמנטור אותם נגדיר בווקומרס

  1. הדר – עיצוב החלק העליון הקבוע של האתר
  2. ארכיון מוצרים – עיצוב עמוד חנות ועמודי קטגוריות מוצרים
  3. מוצר יחיד – עיצוב גלובלי לכל המוצרים
  4. החשבון שלי
  5. סל הקניות
  6. תשלום

עיצוב הדר

הדר (Header) הוא החלק העליון והקבוע של האתר. בהדר נוסיף תפריט סל הקניות כדי להקל על הלקוחות לקבל מידע על ההזמנה באתר. כמו כן אני נוהג להוסיף להדר גם כפתור התחברות כדי שלקוחות יוכלו להתחבר לאזור האישי שלהם באתר. 
שימו לב כי העיצוב תואם גם לגרסת הנייד. 

טמפלט חדש אלמנטור

הגדרת עיצוב עמוד חנות ועמודי קטגוריות מוצרים

עמוד 'חנות' הוא העמוד שמרכז את כל המוצרים שאתם מוכרים באתר, ולכן יש לעצב את העמוד בצורה נעימה ומושכת כך שתגרום ללקוחות לרצות לרכוש מכם מוצרים בחנות. 

כדי להגדיר את עמוד החנות באלמנטור יש לגשת ללוח הבקרה > טמפלטים > הוספת חדש > ארכיון מוצרים.
יש לבחור שם לתבנית וללחוץ על יצירת טמפלט. 
אם אתם משתמשים באלמנטור פרו, תוכלו לבחור בתבנית עיצוב מוכנה ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

מוצר יחיד

החלק אולי הכי חשוב בעיצוב עמודי ווקומרס, הוא עיצוב עמודי המוצר עצמו. יש לתכנן נכון את סדר הצגת האלמנטים לפי סדר חשיבות. האלמנטים איתם תוכלו להשתמש: 

  1. שם המוצר
  2. פירורי לחם (מוזמנים לקרוא מה זה פירורי לחם והחשיבות שלהם)
  3. תמונת המוצר (או גלריית תמונות המוצר)
  4. תיאור המוצר
  5. תיאור קצר של המוצר
  6. מחיר ומחיר מבצע
  7. הוספה לסל
  8. רייטינג המוצר (דירוג כוכבים שהמוצר קיבל ע"י המשתמשים)
  9. מלאי מוצר
  10. לשונית מוצר 
  11. מידע נוסף (עבור החלק של הערות מוצר)

לא תמיד צריך להשתמש בכל האלמנטים הללו. יתרה מכך, פעמים רבות יש צורך בהתאמה אישית של אלמנטים שאינם ברשימה, אך אלו בגדול כוללים את כל מה שאלמנטור מציעים כברירת מחדל.

אלמנטים ווקומרס

מעבר לזה רצוי להוסיף אזורי תוכן של מוצרים קשורים ומוצרים משודרגים, כך שכאשר גולש יבקר במוצר מסוים, הוא יראה גם את המוצרים הקשורים לאותו המוצר. 

טיפ נוסף: באתרים שאני בונה, אני נוהג להוסיף גם אזורי תוכן שאינם קשורים לווקומרס כמו למשל רשימת בין לקוחות, המלצות טקסט או המלצות וידאו של לקוחות, מאמרים בבלוג במידה ויש ועוד. החכמה היא להכיר את קהל היעד שיבקר בחנות, ולהתאים לו בצורה הטובה ביותר את התוכן כך שלא יהיה מקום לספק והלקוח יבצע רכישה בעת הביקור בחנות שלכם. 

כדי להוסיף תבנית עיצוב מוצר, יש לגשת ללוח הבקרה > טמפלטים > הוספת חדש > לבחור במוצר יחיד > לתת שם לתבנית המוצר וללחוץ על הוספת חדש. שימו לב כי הגדרת תבנית מוצר יחיד הינה גורפת על כל המוצרים שיהיו בחנות ולא רק עבור מוצר בודד.

עמודי החשבון שלי, סל הקניות ועמוד תשלום

החלק האחרון בעיצוב עמודי החנות באתר שלכם, הוא עיצוב עמודי החשבון שלי, עמוד סל הקניות ועמוד תשלום. את כל אחד מאלו תוכלו למצוא תחת "עמודים". 

מבנה ווקומרס יוצר באופן אוטומטי עיצוב בסיסי של תבנית האתר, ולכן כדי לשנות את העיצוב יש לגשת לכל אחד מהעמודים הללו ולערוך את העמודים באמצעות אלמנטור. 

בצד ימין בשורת האלמנטים תחת לשונית "ווקומרס", תמצאו את האלמנטים הרלוונטיים עבור אותם עמודים:

  • סל הקניות – ניתן להשתמש באלמנט "עמודי ווקומרס" ולבחור בסל הקניות, או לחילופין להשתמש באלמנט "עגלת הקניות". תחת סגנון תוכלו לעצב את השדות והכפתורים בצבעי המותג שלכם.
  • תשלום – גם כאן ניתן להשתמש בהדרה המובנית של אלמנטור תחת "עמודי ווקומרס" ולבחור בקופה, או לחילופין להשתמש באלמנט קופה ולהתאים את הגדרות העיצוב כרצונכם.
  • החשבון שלי – אפשרות ראשונה היא באמצעות עמודי ווקומרס כפי שציינו, האפשרות השנייה היא התאמה אישית של העמוד באמצעות אלמנט "החשבון שלי".

הערה חשובה: יש למחוק את השורטקוד המובנה של ווקומרס בכל אחד מהעמודים הללו, כדי למנוע כפילות מיותרת. בנוסף, ההמלצה היא להגדיר גם את העמוד תחת כפתור הגדרות (בצד ימין למטה באלמנטור) עבור אלמנטור רוחב מלא. 

אנחנו צריח מדיה

נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה לבניית אתר איקומרס מותאם אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button