כמה נתונים שכדאי לכם להכיר: כ- 92% מהישראלים גולשים באינטרנט על בסיס קבוע. מחקרים מראים שצרכנים העבירו את הקנייה שלהם לאונליין, כך שבשנת 2020 הצטרפו מיליון ישראלים חדשים לרשימת הרוכשים באונליין וחלקם הגדול (65%) הצהירו שימשיכו לרכוש באינטרנט גם בהמשך.
ברוב התחומים הצמיחה ברכישות אונליין הגיעה לצמיחה דו ספרתית ובתחומים מסוימים אף נצפתה עלייה של מאות אחוזים ברכישות אונליין. או במילים אחרות הכל קורה באונליין, ואם אתם כבעלי עסק תדעו להתאים את עצמכם לשינויים הללו תוכלו למנף את העסק שלכם.
במאמר בניית אתרים הבא נדבר על בניית אתר איקומרס, מה ההבדלים בין סוגי האתרים איך הופכים את האתר שלכם למנוע צמיחה עסקי שהלקוחות שלכם יאהבו ויחזרו וירכשו שוב ושוב.
סוגי אתרים וההבדלים ביניהם
למעשה יש 4 סוגי אתרים מרכזיים, כאשר כאן במדריך נתמקד בעיקר באתר איקומרס:
- אתר תדמית – הוא אתר בסיסי שמספר את סיפור העסק, מי אתם, מה אתם עושים ואילו שירותים אתם מציעים ללקוחות שלכם, למה לבחור דווקא בכם ואיך יוצרים איתכם קשר.
- אתר איקומרס- הוא שדרוג של אתר תדמית, כך שמעבר למידע הבסיסי של מי אתם, למה לבחור דווקא ואיך יוצרים אתכם קשר, גם תאפשרו ללקוחות לבצע רכישות אונליין של מוצרים בעסק שלכם.
- אתר תוכן – אתר שמשלב פוסטים, מדריכים ומידע. יש לציין כי גם בבניית אתר איקומרס ניתן לשלב גם אזור תוכן שבו תוכלו לשתף לקוחות במידע ולעלות מדריכים ופוסטים רלוונטיים ללקוחות המבקרים באתר.
- אתר דינמי – הוא אתר אינטרקטיבי שמתאים את עצמו בהתאם לשאילתא של הגולש באתר, כמו למשל מחשבון מע"מ, מחשבון משכנתא או טפסים מסוימים שמשתנים לפי הגדרה מותאמת מראש.
המהות של בניית אתר איקומרס
המטרה המרכזית של אתר איקומרס, הוא לגרום ללקוחות לבצע רכישות אצלכם באתר. זה יכול להיות רכישה של מוצרים פיזיים שאתם מוכרים אצלכם בחנות ובעסק, וזה יכול להיות אף מוצרים דיגיטליים כמו מדריכים למיניהם או קורסים דיגיטליים.
במקרים מסוימים שהמוצרים הינם בהתאמה אישית ללקוחות, כמו למשל מטבח לבית שדורש התאמה לגודל/צבע וכיוצ"ב, ניתן ליצור קטלוג באתר של מטבחים.
בסופו של דבר המטרה היא לאפשר ללקוח להתרשם מהמוצרים וההיצע שלכם, להכיר אתכם ולדעת שיש על מי לסמוך ועם מי לדבר.
המקום בו הלקוחות פוגשים אתכם לראשונה
ישנם מספר דפים מרכזיים שמוכרחים להיות בכל בניית אתר איקומרס, כאשר תמיד ניתן להוסיף עוד בהתאם לצורך ולמטרות העסק שלכם:
- דף הבית – הוא חלון הראווה של העסק, המקום בו הלקוחות פוגשים אתכם לראשונה. כאן המקום לנתב את הגולשים אל הדברים החשובים של העסק, כמו למשל קטגוריות מוצרים חשובות, מוצרים במבצע או מוצרים שתרצו לקדם את המכירות שלהם וכיוצ"ב.
כמו כן, זה המקום לשלב מידע עליכם, למה דווקא אתם, המלצות של לקוחות במידה ויש ואיך יוצרים איתכם קשר לכל שאלה. - חנות – המקום בו אתם מציגים את המוצרים של העסק שלכם. במידה וישנה כמות גדולה של מוצרים, יש לאפשר סינון חכם לפי קטגוריה, לפי מחיר, לפי דירוג המוצר ואף לאפשר חיפוש מתקדם עבור הגולשים.
- מוצר – כאשר מקליקים על מוצר מסוים בתוך האתר, מגיעים אל עמוד המוצר עצמו בו יופיע פרטי המוצר הכוללים: תמונות המוצר, כמה מילים על המוצר ומה הוא עושה, עלות המוצר והאם המוצר במבצע, וכן אפשרות להוסיף את המוצר אל עגלת הקניות.
- סל הקניות – לאחר שהלקוח סיים לשוטט באתר ולבחור את המוצרים אותם הוא ירצה לרכוש, נציג לו את עגלת הקניות עם סיכום של המוצרים אותם הוא בחר, כמות ועלות המוצרים.
- תשלום – החלק האחרון במסע הלקוח אצלכם באתר. בעמוד ניתן לשלם באמצעי באשראי (או אמצעי תשלום אחרים במידה ותגדירו אחרת).
- החשבון שלי – אזור שמיועד עבור לקוחות חוזרים. נאפשר ללקוחות אזור אישי בו יוכלו לצפות בהזמנות קודמות, לראות מה סטטוס ההזמנות שרכשו, לשכפל הזמנות או ליצור הזמנות חדשות.
- אודות – לא רק קורות חיים "יבשים" של העסק, אלא יש להחיות את הסיפור שלכם ולהפוך אותו למשהו חי ורלוונטי עבור הגולשים שמבקרים באתר.
- יצירת קשר – המקום בו יוכלו ליצור איתכם קשר טלפונית, בוואטסאפ, במייל, טופס התקשרות וכיוצ"ב.
בניית אתר איקומרס עם צריח מדיה
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה לבניית אתר איקומרס מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206
מאמרים ומדריכים נוספים באתר:
- בניית אתר מכירות
- אסטרטגיה לבניית אתרים
- בניית אתרים באלמנטור