אסטרטגיה לבניית אתרים

אסטרטגיה לבניית אתרים | צריח מדיה

כמה פעמים יצא לכם לבקר באתרים בינוניים ומקרטעים שלא ממש הבנתם מה המטרה שלהם ומה הם מציעים? נו אתם יודעים.. האתרים האלו שאין בהם שום פואנטה. האתרים שאומרים הרבה אבל בעצם לא אומרים כלום.. 

אסטרטגיה לבניית אתרים נועדה למנוע בדיוק את הבעיה הזאת. במאמר הבא נדבר על אסטרטגיה לבניית אתרים, נבין איך אתר קם ונופל על חווית משתמש, ואיך בונים מסרים שיווקיים שמתאימים בדיוק לגולש.

בניית אסטרטגיית מיתוג

אתרים נועדו כדי לתת מענה לצורך מסוים

אחד הדברים הבולטים אצל אתרים מסוימים, במיוחד אצל בעלי מקצוע הוא הניסיון לומר שהם הכל. כלומר, בעל המקצוע או נותן שירות כותב כמה הוא ותיק ומנוסה, כמה הוא מקצוען ומומחה, כמה הוא יוקרתי ואיכותי וכמה הוא זמין ובמחירים הוגנים . עכשיו לא שיש בעיה עם זה שהוא כ"כ מיוחד ונדיר, ווזה לא אומר שהדברים הללו לא נכונים, אלא זה לא נכון אסטרטגית לומר שאתם הכל. 

כדי להמחיש את הנקודה ניקח לדוגמה חנות בגדים שהיא מומחית גם לבגדי גברים, גם לבגדי נשים, גם לבגדי תינוקות וגם לבגדי ילדים. הקונוטציה הראשונה לגבי חנות כזו, ומבלי להכיר את החנות מקרוב, הוא שמדובר בכלבוניק מהסוג הפשוט ובוודאי שאינה מומחית אפילו לא באחת מהן. כי בעידן של היום כדי לנצח בתחרות, צריך להיות כמה שיותר ממוקדים. ברגע שתספרו שאתם הכל, כנראה הלקוחות לא יקחו אתכם ברצינות בדיוק כמו הכלובניק, אבל ברגע שתממקדו ותספרו כמה אתם מומחים רק בבגדי גברים בגילאי 25-30 כנראה שתצליחו לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות בדיוק בגלל הסיבה שאתם נותנים מענה לצורך ממוקד ורלוונטי לקהל היעד. 

הדבר נכון גם לאסטרטגיה לבניית אתרים. כאשר אתם רוצים לתפוס את תשומת ליבו של הגולש באתר, רצוי שתיהיו כמה שיותר ממוקדים. המיקוד יכול להיות באמצעות מסר אחד חזק ורלוונטי שחוזר על עצמו בכל מקום באתר (מכירים "ביבי או טיבי"?) או באמצעות מיקוד לקהל יעד ברור ומדויק (גברים בני 25-30).

לקוחות מרוצים, 5 כוכבים

איך בונים מסר שיווקי חד ורלוונטי?

כשבונים אסטרטגייה לעסק בכלל או לאתר בפרט, הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק למי אנחנו פונים ומה מעניין את קהל היעד. אולי זה נשמע פשטני, אבל המציאות בעסקים מוכיחה שוב ושוב שמרבית העסקים אפילו לא בודקים מיהו קהל היעד לפני כניסתם לשוק.

כדי לחדד עוד את הנקודה הנ"ל, ניקח לדוגמה שני מתחרים מוכרים בתחום התמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות). בצד אחד יש את מטרנה "הכי קרוב לאימא" שהם למעשה החברה המחבקת והתומכת של האם. כמה תומכת? עד כדי כך שכאשר תבקרו באתר של מטרנה הדבר הראשון שתקראו הוא "אנחנו מאמינים שהנקה היא ההתחלה התזונתית הטובה ביותר לתינוקות ותומכים באופן מלא בהמלצת ארגון הבריאות העולמי". במילים אחרות, מטרנה אומרת לאימא קודם כל את. החלב שלך הוא הדבר הטוב ביותר לתינוק, ורק אח"כ אנחנו (מטרנה).
לעומת זאת יש את סימילאק "בגלל המדע", שהם למעשה הדמות הסמכותית של האימא, סוג של "רופא הילדים".

ולכן המסקנה: תחשבו במה אתם הכי טובים, מיהו קהל היעד ומה מעניין אותו ובהתאם תמקדו מסר שיווקי חד וקולע שאינו משאיר מקום לספק.

אסטרטגיה לבניית אתרים – יצירת חווית משתמש

ע"פ ההערכות נכון לשנת 2023 יש בעולם למעלה ממיליארד אתרים. לגולש באתר לוקח בממוצע 3 שניות להחליט האם להישאר באתר או לסגור את האתר ולהמשיך הלאה. ולכן ככל ותתאימו את חווית המשתמש בצורה הטובה ביותר, כך תשאירו את הגולשים יותר זמן אצלכם באתר ולהגדיל את ההכנסות של העסק באמצעות האתר. 

חווית משתמש טובה כוללת בתוכה את כל הפעולות והאינטראקציות של האתר עם הגולש. זה מתחיל בזמני טעינה מהירים (אף אחד לא אוהב להמתין כמה שניות עד שהאתר יעלה), זה ממשיך בצבעוניות ועיצוב מושך לעין ונגמר בתתי מסרים כמו מה יופיע בכפתור יצירת קשר. 

בסופו של דבר חווית משתמש טובה היא מלאכת מחשבת שדורשת אסטרטגיה לבניית אתרים לצד ניסיון והבנת הגולשים באתר. 

מדידת חווית משתמש

הבשורה הטובה שכיום יש כלים שמאפשרים למדוד את חווית המשתמש באתר, כמו למשל גוגל אנליטיקס שמאפשר לנו לדעת כמה אנשים ביקרו, מאיפה הגיעו לאתר, באילו גילאים והיכן הם גרים וכן כמה מתוך אלו שביקרו באתר השאירו פרטים או יצרו קשר. 

מעבר לזה יש גם את הכלי המצוין של hotjar שמאפשר מיפוי חום והבנה מעמיקה של אילו אזורי תוכן מעניינים יותר את הגולש ובאילו אזורים הגולש פשוט המשיך הלאה.

אסטרטגיה לבניית אתרים – מי אוהב תחרות?

תחרות זה כיף! למעשה, תחרות היא זו שגורמת לנו להתייעל כל הזמן ולשפר את השירות שלנו, והיא זו שמצליחה להוציא ממנו את המקסימום שאנחנו יכולים בדיוק כמו בתחרויות ספורט שכל מתחרה מוציא מעצמו יותר בגלל התחרות.

באסטרטגיה לבניית אתרים נבחן גם את המתחרים. נבין מיהם המתחרים המרכזיים, מה הם עושים, איך הם פונים ללקוחות שלהם, איך חווית הגלישה באתר של המתחרים ונחפש את הפיצוח השיווקי שהמתחרים טרם עשו.

אנחנו צריח מדיה

נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה לבניית אתרים מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

מאמרים ומדריכים בנושאי אסטרטגיה:

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button