במהלך השבוע הנוכחי 850 עסקים יסגרו את העסק שלהם. וזה לא יקרה רק השבוע הזה, אלא גם בשבוע הבא, ובשבוע שלאחריו ובשבוע של אחרי אחריו וכן הלאה עד סוף השנה וגם בשנה הבאה ושלאחריה. טוב, הבנתם את הקטע.
אז נכון, אולי העסק שלכם לא לפני סגירה או פשיטת רגל, אבל עם יד הלב, העסק שלכם בצמיחה מטורפת והגרפים רק עולים או שהעסק כבר עומד במקום שנים בלי שום שינוי מהותי?
במאמר הבא נדבר על מהי אסטרטגיה שיווקית, איך בונים אותה, מה תפקידה של חברת ייעוץ אסטרטגי ואיך עושים שינוי אמיתי בעסק שלכם?
הכל מתחיל ונגמר בשיווק
כמה פעמים יצא לכם לראות עסקים או אולי אפילו מתחרים שלא מציעים שום דבר משמעותי או אמיתי, אבל בתכל'ס הלקוחות נוהרים אליהם בהמוניהם. זה יכול להיות גם הפוך: לא פעם רואים סטארטאפ שהגיע עם רעיון מטורף ובנה מוצר מושלם, אבל בתכל'ס הוא נסגר כי לא הגיעו אליו מספיק לקוחות?
התשובה לזה היא שיווק. אתם יכולים להיות הכי טובים, ועם המוצרים הכי איכותיים והשירות שלכם עולה על המתחרים בכל קנה מידה אבל אם אתם לא מצליחים להעביר את המסר בצורה שכזו, אתם לגמרי לא נתפסים כעסק טוב איכותי ושירותי. למה? אני קורה לזה "אשליית הצדק". הרבה עסקים בטוחים שאם "הצדק איתם" כנראה שיום אחד הלקוחות יבינו את זה והם ינהרו אליהם בהמוניהם.
בשיווק אין "צדק", יש עבודה ועבודה קשה. כשחברת ייעוץ אסטרטגי מתכננת את האסטרטגיה השיווקית או התקשורתית שלכם, היא בוחנת כל זווית והופכת כל אבן כדי להבין בכלל מי נגד מי, מה העסק שלכם עושה ומהם היתרונות והחסרונות שלו, מה הצרכן אוהב, מי יספק אותו ומה ירגש אותו.

חברת ייעוץ אסטרטגי בוחנת הלכה למעשה 3 פרמטרים מרכזיים בעסק, כאשר כל פרמטר הוא עולם ומלואו:
- מהו העסק שלכם
- מי הם המתחרים שלכם
- מה הלקוחות שלכם
מהו העסק שלכם?
תגידו, כמה אתם מכירים את העסק שלכם? אני יודע, זה נשמע מוזר ובכלל מה נפלתי עליכם ביום קסום שכזה? אני לא שואל מהמקום של "האם אתה יודע כמה עובדים יש אצלך בחברה" או "מהי הכתובת של המשרד שלך", אלא מהמשקפיים השיווקיות של העסק שלכם.
מה העסק שלכם שונה מאחרים? מה הופך את העסק שלכם למיוחד? מה התדמית של העסק שלכם? כמה אנשים בכלל מכירים את העסק שלכם? יש לכם לקוחות נאמנים? ועוד.

מי הם המתחרים שלכם?
כחברת ייעוץ אסטרטגי אנו נבחן המתחרים הישירים והעקיפים שלכם. נבין מי הם בכלל המתחרים? מהם העוצמות והחולשות של המתחרים (הם מותגים ארציים? התדמית שלהם ברצפה? ועוד)? איך הם מתקשרים על הלקוחות שלכם (יש להם נכסים מותגיים/שיווקים? יש להם ערוצי הפצה ייחודיים)? מהם המגמות המבניות של התחרות בתחום שלכם? ועוד.
המטרה שלנו היא להבין מהם האיומים והאתגרים מצד המתחרים, אך בד בבד למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות שיהיה אפשר לתרגם אותם לכסף.
מי הם הלקוחות שלכם?
כחברת ייעוץ אסטרטגי אנו נבחן את הלקוח מכל זווית אפשרית הכוללים:
- ניתוח מאפייני קהל (למשל: גיל, מגדר, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד)
- תובנות צרכניות מעניינות (האם הלקוחות שלי מחפשים ריגוש וחוויה כשהם מגיעים אלי או שבכלל מעניין אותו פונקציות טכניות של מוצרים?)
- סקרים בין לקוחות החברה
- קבוצות מיקוד עם לקוחות שיכולים לעזור לנו להבין מהם רוצים ומה מעניין אותם
- ניתוח שוק גלובליים על התחום בכלל ועל נישות ספציפיות בפרט
- ועוד
אני יכול לספר לכם ששאלת "מי הם הלקוחות שלנו" היא לגמרי אתגר שקשה לפיצוח. אבל אחרי שמפצחים את הקהל, אתם לקבל תמונה מלאה על הלקוח שתגדיל לכם את המכירות בעשרות ומאות אחוזים.
חברת ייעוץ אסטרטגי – פריצת דרך שיווקית
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אם כבר נמאס לכם לדשדש מאחור, לרדוף אחרי לקוחות חדשים שלא בהצלחה, ואתם מחפשים את הדרך המנצחת והאפקטיבית לבנות מנגנון שמייצר לכם לקוחות חדשים כל חודש לעסק שלכם אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולהתקשקש ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206