אתר אינטרנט הוא הפנים שלכם באינטרנט. בעידן הדיגיטל, כל עסק חייב אתר אינטרנט כדי שלקוחות יוכלו להתרשם מהעסק שלכם ולרכוש שירותים ומוצרים שיגדילו את ההכנסות של העסק שלכם. כיום יותר מתמיד בזכות טכנולוגיות חדשות לבניית אתר אינטרנט, ניתן לבנות אתר בקלות וביעילות, תוך חיסכון עצום בעלויות. במאמר הבא נסקור את השלבים לאתר משלכם משלב ההתחלה ועד לאתר טוב ואיכותי שמביא לקוחות חדשים מידי חודש.
מה המטרה של האתר
השלב הראשון בבניית אתר אינטרנט, הוא להבין איזה סוג אתר אתם צריכים עבור העסק שלכם. קיימים מספר סוגי אתרים כאשר לכל סוג אתר, ישנם מטרות שונות. לדוגמה, המטרה של בניית אתר תדמית היא לספר את סיפור המותג שלכם בצורה חיובית ומעניינת, כאשר הדגש המרכזי הוא על נראות טובה ומתאימה לעסק לשכם. לעומת זאת, בניית אתר מכירות מיועדת עבור מכירת מוצרים אונליין. ולכן במקרה של אתר מכירות הדגש הוא על רכישה מהירה וקלה תוך הבלטת התועלות שיצא ללקוח כתוצאה מרכישת המוצרים אותם תמכרו באתר.
ישנם סוגי אתרים נוספים, כמו למשל אתר תוכן שמטרתו להגיע ללקוחות חדשים באמצעות בלוג עשיר ואינפורמטיבי, או אתר דינמי שמטרתו ליצור אינטראקציות עם הגולשים באתר כאמצעי לגיוס לקוחות חדשים.
בניית אתר אינטרנט – דומיין ואחסון
דומיין הוא כתובת האתר שדרכה לקוחות יוכלו לבקר באתר שלכם. לדוגמה, הדומיין WWW.ROOKS.CO.IL משמש כתובת האתר עבור העסק שלנו כאן בצריח מדיה. רצוי לבחור דומיין קליט המכיל את שם העסק שלכם או את תחום הפעילות של העסק שלכם.
טיפ לרישום דומיין חדש: כדאי לבחור דומיין קצר כדי שלקוחות יוכלו להגיע אליו בקלות.
נקודה נוספת וחשובה בעת בניית אתר אינטרנט היא בחירת חברת אחסון האתר. בדיוק כפי שהתמונות האישיות שלכם שמורות אצלכם בנייד או במחשב, כך אתר אינטרנט זקוק לשרת אחסון שבו יאוחסנו כל קבצי האתר. רצוי לבחור בחברת אחסון ישראלית המציעה תמיכה ולבחור בחבילת אחסון בהתאם לצרכים העסקיים שלכם.
ממשק האתר
שלב בחירת ממשק האתר הוא שלב קריטי עבור האתר שלכם. בשוק של היום, יש שפע של ממשקים לבניית וניהול אתר כאשר חלק גדול מהם הם בחינם (או חינם בגרסה חלקית). בין רשימת ממשקי האתר תמצאו את וורדפרס, וויקס, ג'ומלה, שופיפיי ועוד. מניסיון של עשור אני ממליץ על וורדפרס מכל הבחינות.
וורדפרס הוא ממשק בניית אתרים הפופולרי בעולם עם נתח שוק של 30% מכלל האתרים בעולם. הממשק הוא בחינם ותומך גם בשפה העברית. היתרון הגדול של וורדפרס הוא קלות השימוש והגמישות המירבית עבור בניית אתר אינטרנט. למעשה, וורדפרס מאפשרים לכם ליצור אתר מאפס וללא שום ידע מוקדם בקוד או ידע בתכנות, ובנוסף ספריית התוספים בוורדפרס מאפשרת לכם כמות עצומה של הרחבות עבור פיצ'רים מיוחדים שתרצו שיופיעו אצלכם באתר.
תבניות ועיצוב האתר
האתר שלכם מתחיל לרקום עור וגידים. וורדפרס (ויתר הממשקים שציינתי למעלה), מאפשרים לכם לבחור תבניות עיצוב מוכנות לפי נושאים או קטגוריות, לדוגמה עבור אתר בתחום הקוסמטיקה תוכלו לבחור תבניות עיצוב מוכנות המתאימות ספציפית לתחום הקוסמטיקה. חשוב לוודא כי תבנית העיצוב תואמת את הצבעוניות של העסק שלכם, וכי התבנית מתאימה מבחינת אופי האתר אותו תרצו להציג ללקוחות שלכם.
כאן המקום לציין כי כדאי ליצור עיצוב מותאם אישית ע"פ בחירת תבנית עיצוב מוכנה, וזאת כדי ליצור אתר ייחודי ברשת של העסק שלכם. בצריח מדיה אנו מעצבים אתרים ממש מאפס, כדי ליצור ייחודיות מבדלת עבור כל עסק ועסק.
בניית אתר אינטרנט – הוספת תכנים באתר
התוכן הוא החלק הכי חשוב באתר, והוא זה שישכנע או לא ישכנע את הלקוח לבחור דווקא בכם. על התוכן להיות מקורי ורלוונטי, להיות בשפה קלילה ונעימה, ועל התוכן להיות חד וממוקד כדי לשכנע את הלקוח לבחור דווקא בכם. ככל שתיהיו יצירתיים התוכן, וככל שהתוכן יהיה מרתק ומשכנע, כך אחוזי ההמרות של באתר יעלו אצל הגולשים שיבקרו אצלכם באתר.
תוכן הוא כמובן לא רק טקסט מילולי, אלא תמונות, סרטונים, קבצים רלוונטיים וכיוצ"ב. יש להעשיר את האתר בתוכן איכותי שלא משאיר מקום לספק ויעזור ללקוח להבין מה אתם עושים ולמה לבחור דווקא בכם.
אופטימיזציה לאתר
בניית אתר אינטרנט מעוצב ויפה ככל שיהיה, לא יעזור בהשגת מטרות האתר אם חווית המשתמש בו תיהיה נמוכה. למשל אתרים איטיים, הם אתרים שלא משרתים את המטרה, מעייפים את הגולשים וגוגל לא ידרג אתכם בתוצאות החיפוש בגוגל. אופטימיזציה דורשת חשיבה לפרטי פרטים על כל מסע הלקוח בתוך האתר שלכם הכוללת בין היתר: זמני טעינה מהירים של האתר, התאמת האתר לכל סוגי המכשירים, אתר מאובטח, הנגשת האתר עבור כבדי ראייה ושמיעה, קישוריות נכונה בתוך האתר ועוד.
פרסום האתר ללקוחות שלכם
החלק האחרון של בניית אתר אינטרנט הוא פרסום האתר אצל הלקוחות שלכם. המלצה חמה: רגע לפני פרסום האתר, תציגו את האתר בפני חברים ומשפחה כדי שיביעו חוות דעת על האתר שלכם. במידה והאתר תקין, נראה טוב והתוכן בו קריא ומשכנע זה הזמן לפרסם את האתר ברשתות החברתיות, בקבוצות לקוחות וחברים, ברשימות דיוור במייל ועוד.
חשוב לזכור: גם לאחר פרסום האתר, העבודה על האתר לא נגמרת. יש להישאר עם יד על הדופק כל הזמן ולבחון את יעילות האתר, כמה אנשים ביקרו באתר, מאיפה הגיעו אליכם לאתר, כמה אנשים השאירו פרטים או רכשו מוצרים באתר. את אלו תוכלו לבדוק באמצעות חיבור האתר לכלי ניהול מתקדמים כמו למשל גוגל אנליטיקס כדי לדעת איך לשפר את האתר שלכם.
בנוסף הקפידו לתחזק את האתר על בסיס קבוע, לעלות תכנים חדשים, לשפר את ביצועי האתר לשדרג כל הזמן את טכנולוגיית האתר שלכם.
בניית אתר אינטרנט עם צריח מדיה
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, מדויקת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. לנו ניסיון עשיר עם בניית אתרי אינטרנט ובדגש על חווית משתמש גבוהה שתגדיל את אחוזי המכירות שלכם.
אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם בניית אתר אינטרנט מותאם אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206