תעשיית המסעדנות היא אחת התחומים היותר תחרותיים בישראל, וע"פ ההערכות יש קרוב ל-15,000 מסעדות בישראל. לצד זה שוק המסעדות נמצא בעלייה (להחריג חלק מתקופות הקורונה), והשוק נמדד בכ-27 מיליארד ש"ח בשנה, כאשר רובם הגדול של הלקוחות הם אנשים פרטיים. מעבר לכך ניתן לראות מגמה ברורה בשוק הנותנת יתרון תחרותי למסעדות המציעות שירות משלוחים, ובדגש על חברות המשלוחים הגדולות שמתפקדות היום כשותפים עסקיים לכל דבר ועניין אצל חלק מהמסעדות.
במאמר הבא נדבר על בניית אתר למסעדה, איך מרימים את הראש וצומחים בתוך כל התחרות, מהם הדברים החשובים שיהיו בתוך אתר המסעדה וטיפים נוספים. מתחילים.
בניית אתר למסעדה – איך בולטים בתוך התחרות?
אם בעבר לכל מסעדה היו מספר מתחרים בודדים, הרי שבעידן וולט ותן ביס כל מסעדה ברדיוס של כמה קילומטרים היא מתחרה פוטנציאלי. כאשר יש למסעדה בידול מוצרי ברור, כמו למשל מסעדה יפנית ברוטב ברזילאי אז הבידול הוא ברור. אבל לא תמיד ניתן ליצור בידול מוצרי, בוודאי לא כאשר רוב הישראלים מחפשים את המנות המסורתיות שהם מכירים, ולכן במקרה כזה הבידול צריך להגיע ברמת השיווק והמסרים של המסעדה.
הכנו לכם כמה טיפים קטנים לאיך משפרים מכירות באתר אינטרנט של מסעדה ובכלל.
גירוי החושים
אומרים שעל טעם וריח אין מה להתווכח, אבל גם על זה אפשר להתווכח.. אבל דבר אחד ברור: אנחנו אוכלים בעיניים הרבה לפני שאנחנו טועמים מהמנה בפועל. כלומר, הנראות של המנה או אפילו צורת ההגשה חשובות לא פחות מהטעם של המנה עצמה.
ישנם מספר מחקרים בנושא שמאששים את הטענה בכך שהגישו לאנשים את אותה מנה בדיוק רק עם צורת הגשה שונה, ואנשים הצביעו על טעמים שונים לחלוטין. כאשר המנה לא נמצאת מול העיניים, כמו למשל באתר מסעדה יש יתרון גדול בכך שתוכלו לגרות את החושים דרך תמונות איכותיות של המנה וכאלו המעוררות את מיצי הקיבה. ולכן הטיפ הראשון לבניית אתר למסעדה הוא ליצור תמונות מקצועיות ואיכותיות של המנות המוגשות במסעדה ולהציג אותן באתר בצורה המעוררת חושים.
טרמיניולוגיה יצירתית
"פיצה איטלקית מבצק טרי עם רוטב עגבניות וגבינת 100% מוצרלה בתוספת זיתים שחורים ופטריות קצוצות שנקטפו זה עתה מהשדה" מגרה הרבה יותר מאשר "פיצה משפחתית". תיאור מפורט של המנה יכול לעשות פלאים למכירות במסעדה, ובוודאי כאשר מדובר באתר אינטרנט שבו המידע מלווה בתוכן ויזואלי הממחיש את פירוט המנה ולכן רצוי לכתוב פירוט ותיאור מרתק של המנה לצד התמונות אשר ימחישו את תיאור המנה.
קידומי מכירות
מסעדות רבות חוות את הקושי בלהביא לקוחות חדשים למסעדה, בהרבה מקרים העלות ללקוח חדש גבוהה ומחזירה את עצמה רק לאחר מספר הזמנות של אותו לקוח חדש. הטיפ הבא מתמקד בהגדלת סך ההזמנה של לקוח. הרי אם לקוח כבר נמצא אצלכם באתר או במסעדה, אין שום סיבה שלא תציעו לו מוצרים משלימים או מוצרים נוספים שיכולים להגדיל את ההכנסות פר לקוח.
קידומי המכירות יכולים להיעשות באמצעות מבצע מיוחד, חבילת תוספות המגיעה עם המנה, משלוח חינם החל מסכום מסוים וכיוצ"ב.
בבניית אתר למסעדה ניתן להגדיר אילו מוצרים נקדם ללקוח. למשל: לקוח שהזמין מנה מרכזית של פרגית מושחמת בגריל לצד אורז חם של אימא, ניתן להציע לו אוטומטית באתר תוספת תפוחי אדמה בטעם של פעם, או אפילו קינוחים ושתייה חמה או קרה לצד המנה.
בניית אתר למסעדה – מה צריך שיהיה בתוך האתר?
כאשר מדברים על בניית אתר למסעדה יש לתת דגש על מספר מרכיבים מרכזיים שיהיו בתוך האתר:
- דף הבית – העמוד הראשי של האתר הוא חלון הראווה המרכזי של המסעדה שלכם, ולכן על דף הבית להכיל את המסרים השיווקים שלכם, את המנות הפופולריות לצד תמונות איכותיות ומעוררות תיאבון. בנוסף דף הבית יכול גם להכיל מידע אודות המסעדה, דרכי הגעה ויצירת קשר
- תפריט – ניתן ליצור תפריט רגיל לצד תפריט משלוחים, כאשר התפריטים הנ"ל צריכים להכיל את מנות המסעדה לפי קטגוריות מרכזיות. למשל: סוג הארוחה – מנה ראשונה, עיקרית, קינוחים ושתייה. כמו כן רצוי לאפשר סינונים חכמים עבור בחירת ההזמנה
- עמוד מנה (לא חובה) – עבור ובו פרטי המנה: שם המנה, תמונה או גלריית תמונות של המנה, כמה מילים על המנה ועלות המנה
- גלריה – שילוב תמונות המנות, לצד צורת הכנתן וצורת הגשתן יכולות לעשות פלאים למכירות באתר
- אודות – כמה מילים על המסעדה וסיפור הצלחת המסעדה
- אירועים – במידה ואתם מאפשרים הזמנת אירועים למסעדה
- החשבון שלי – אזור אישי עם שם משתמש וסיסמה של כל לקוח, בו יוכל הלקוח לצפות בהזמנות קיימות, לראות את סטטוס ההזמנות, לשכפל הזמנות ולערוך פרטים אישיים כמו כתובת מגורים וכיוצ"ב
- תשלום – עוד בו הלקוח יכול לשלם בכרטיס אשראי (או באמצעי תשלום אחרים אותם תאפשרו) עם סיכום פרטי ההזמנה ופרטי המשלוח
- יצירת קשר – עמוד עם דרכי התקשרות מהירים ודרכי הגעה למסעדה
כמו כן ניתן להוסיף עמודים נוספים בהתאמה אישית, כמו למשל בלוג בו תוכלו לעדכן את הלקוחות על פעילויות או שינויים חדשים במסעדה ועוד.
בניית אתר למסעדה – טיפים נוספים
הטיפ החשוב ביותר עבור בניית אתר מסעדה, הוא כמה שיותר להקליל. כלומר לאפשר ללקוח להשלים את ההזמנה בזמן הקצר ביותר וללא מעברי עמודים מיותרים. כמו כן רצוי לבקש מהלקוח למלא רק פרטים נחוצים עבור השלמת ההזמנה, ללא מיקוד או אילוץ הלקוח להירשם קודם השלמת ההזמנה (כיום ניתן ליצור ללקוח רישום אוטומטי בעת ההזמנה).
אנחנו צריח מדיה
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה לבניית אתר למסעדה מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206