בעידן של היום, האינטרנט הוא כלי רב עוצמה המשמש כמעט לכל הביט בחיינו. האינטרנט משמש לתקשורת, לעסקים, לרכישות, ללמידה ועוד. גם בעולם החרדי שבדר״כ מסתגר בשמרנות חל שינוי משמעותי בשנים האחרונות ישנם יותר חרדים העושים שימוש תדיר באינטרנט לצרכים שונים. החל מחיפוש מידע וצריכת חדשות ועד לתוכן תורני, שיעורים והרצאות באמצעות האינטרנט. השינוי והמגמות הללו בתוך הציבור החרדי מגבירות את הביקוש עבור בונה אתרים חרדי אשר יודע לספק שירות מותאם עבור הציבור החרדי.
נעים מאוד, שלמה ראש, בונה אתרים למעלה מעשור עם ניסיון עשיר בעבודה עם הציבור החרדי החל מניהול פרויקטים של המותגים הגדולים במשק ועד לבניית אתרים חרדיים עבור עמותות, ארגונים ועסקים הפועלים בתוך הציבור החרדי.
להכיר את הציבור החרדי וכיצד הוא מתנהג באינטרנט
בשנים האחרונות חלה האצה בשימוש באינטרנט ע״ הציבור החרדי. אם בעבר רק אחוז קטן הציבור עשה שימוש באינטרנט, הרי שהיום כבר כ-75% מהציבור החרדי משתמש באינטרנט (עוד על מגמות ודיגיטל בציבור החרדי תמצאו כאן).
בניית אתר חרדי נחשבת למורכבת יותר מאשר ״בניית אתר רגיל״. כדי לפנות לציבור החרדי יש לתת מענה לצרכים השונים ולדרישות הנחוצות כדי שקהל היעד יוכל לבקר באתר, ליהנות מחווית הגלישה באתר ולבסוף לבצע רכישות באמצעות האתר ובכך להגדיל את ההכנסות של העסק. כדי שזה יקרה, יש להקפיד על מספר גורמים מרכזיים:
- עיצוב – בחברה החרדית יש כללים, ועסק הפונה לקהל מסוים צריך לתת מענה לכללים אלו. אין להשתמש באיורים, תמונות או סרטונים אשר נחשבים לא צנועים. בקהלים שמרנים יותר בתוך הציבור החרדי רצוי לשלב רק תמונות אווירה ותמונות מקצועיות ללא פרצופים כמעט בכלל.
- תוכן – המסר הוא המלך. בונה אתר חרדי ידע לבנות את המסרים השיווקיים באתר כך שאלו יהיו יצירתיים ואטרקטיביים עבור המשתמש החרדי, ולצד זאת יענו על ערכי היהדות והלכה.
חשוב לציין: התוכן לא מוכרח להיות חרדי, אבל הוא צריך להיות כזה שמדבר אל הלקוח ולא מתנגש בערכים ובציפור הנפש של הציבור החרדי. - טכנולוגיה – האתר צריך להיות בנוי על פלטפורמה יציבה ואמינה, המאפשרת גישה נוחה מכל מכשיר. כמו כן יש לתת דגש על ביצועי אתר חזקים המאפשרים גלישה מהירה ומעבר מהיר בין עמודים באתר.
- ספקי אינטרנט – לא פחות חשוב מכך, יש לתת דגש על פתיחת האתר בספקי האינטרנט השונים החרדיים כמו למשל נט-פרי, נתיב, הדרן, רימון וכיוצ״ב, על מנת שכל משתמש חרדי עם כל סוג סינון יוכל לגשת לאתר ולא להיתקל בחסימה שתמנע ממנו גישה לאתר.
- התאמה אישית – אתרים חרדיים רבים מציעים אפשרויות התאמה אישית, המאפשרות למשתמשים להתאים את התצוגה של האתר לצרכיהם האישיים. לדוגמה, אפשרות לחסום תכנים מסוימים או להציג תכנים מותאמים לפי מגדר או רמת השקפה.
היבטים ונקודות הלכתיות ותרבותיות
הציבור החרדי הוא שמרן, ויש דברים שעליהם הוא לא מוכן להתפשר. הנה כמה נקודות שחייבים לתת עליהם את הדעת. בונה אתרים חרדי ידע להתאים את הצורך המדויק לציבור זה:
היבטים הלכתיים:
- צניעות – הדרישה לשמור על צניעות חזותית מחייבת בחירה קפדנית של תמונות, איורים ועיצוב גרפי. יש להימנע מכל אלמנט שעלול להיחשב כפרובוקטיבי או לא הולם.
- תוכן הלכתי – אתרים רבים במגזר החרדי עוסקים בנושאים הלכתיים. חשוב להבטיח שהמידע המוצג באתר יהיה מדויק ומבוסס על מקורות אמינים. במקרים מסוימים באתר המספק תוכן הלכתי, יש להדגיש בגדול מי הם רבני האתר כדי לתת מעין חותמת כשרות עבור האתר.
- שבת – יש להקפיד על עמידה בהלכות שבת, הן מבחינת התוכן המוצג באתר והן מבחינת הפעולות המבוצעות בו. במקרים רבים ניתן להגדיר כי החל מכניסת שבת ועד צאת השבת האתר יושבת ולא יוכלו לבקר בו.
נקודות תרבותית:
- שפה וסגנון – השפה והסגנון של האתר צריכים להיות מותאמים לקהל היעד החרדי, תוך שימוש במינוחים ובביטויים מוכרים.
- ערכים – יש להתחשב בערכים ובמסורות של הקהילה החרדית, ולהימנע מכל תוכן שעלול להתנגש עם ערכים אלה.
- קהל מגוון – בציבור החרדי יש 3 זרמים מרכזיים: ליטאים, חסידים וספרדים. בעת אפיון האתר חשוב להבין למי אנו פונים כדי להתאים את האתר לכל אחד מהזרמים הללו.
מחפשים בונה אתרים חרדי? הגעתם למקום הנכון
השינוי הגדול המתבצע בציבור החרדי מצביע על כך שהציבור נמצא באינטרנט והוא כאן כדי להישאר. אם אתם פועלים בתוך בציבור החרדי, אם יש לך ארגון או עמותה, חברה או עסק העובדת באופן שוטף עם הציבור החרדי או אם אתם רוצים לפנות לקהל חדש שטרם דיברתם אליו עד היום, בונה אתרים חרדי יתן לכם את המענה בדיוק עבור הצורך הזה.
אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. לנו התמחות בבניית אתרים לציבור החרדי (אנחנו חרדים בעצמנו), ואנו נוכל לבנות לכם אסטרטגיה חדה ומדויקת ועם הפנייה הנכונה למגזר החרדי. לפרטים נוספים צרו קשר עם צריח מדיה.