ייעוץ אסטרטגי לעסקים

ייעוץ אסטרטגי לעסקים | צריח מדיה

לא מזמן חבר סיפר לי על רעיון שיווקי כלשהוא שהוא מתכנן לעשות אצלו בעסק, ותוך כדי שהוא מספר לי על הרעיון החדש שלו שאלתי אותו "תגיד, למה בעצם לעשות את הרעיון הזה?", התשובה שלו הייתה מגומגמת בסגנון של "לא יודע, נראה לי שזה יעבוד". 

חברים, בעולם העסקים אין נראה לי. המושג הזה לא קיים בלקסיקון העסקים. כשמתכננים מהלכים שיווקים, המהלכים הללו צריכים להתבסס על עובדות בשטח, על ניתוח דעת קהל, על סקרי לקוחות, על ניתוח והבנת המתחרים ועל בדיקת היתכנות מוקדמת להאם המהלך הזה יכול להצליח בשטח ועוד.

במאמר הבא נדבר על ייעוץ אסטרטגי לעסקים, מהו? איך מנתחים שוק? איך בוחרים בתוכנית שיווקית יעילה ומבוססת נתונים ועוד. 

מהו ייעוץ אסטרטגי לעסקים?

לייעוץ אסטרטגי לעסקים יש מטרה אחת בלבד והיא להכניס כמה שיותר כסף לעסק שלכם. כן, כל כך פשוט. אנחנו לא פה כדי להיראות יפים (למרות שאני בטוח שאתם יפים ומקסימים), ולא באנו להעביר את הזמן בבכייה למה העסק שלי לא מצליח להתקדם, אלא אנחנו פה כדי לקחת את העסק מהמצב הקיים, אל עבר המטרה הבאה של העסק שתגדיל את סך ההכנסות בעסק שלכם. 

הכל טוב ויפה, אבל איך עושים את זה? 

כאמור, ייעוץ אסטרטגי לעסקים צריך להתבסס על עובדות ונתונים. אין כאן מקום להימורים (אלא א"כ ממש בא לכם לזרוק כסף לפח). 

נחלק את ייעוץ האסטרטגי לעסקים ל-3 מרכיבים:

  1. מהו העסק שלכם?
  2. מיהם המתחרים שלכם?
  3. מיהם הלקוחות שלכם? 

אסטרטגיה עסקית

ייעוץ אסטרטגי לעסקים – מהו העסק שלכם?

לא פעם אני שומע לקוחות שאומרים לי "שמע, אני מכיר את העסק שלי על כף היד". בתכל'ס הם צודקים, הם מכירים את העסק שלהם טוב יותר מכל אדם אחר. אבל לא תמיד הצורה שבה אתם רואים את העסק שלכם דומה לדרך שהלקוחות שלכם רואים את העסק שלכם. ומה לעשות, בסופו של יום הלקוחות שלכם הם אלו שמוציאים את הארנק ומשלמים והם אלו שקובעים האם העסק שלכם מספיק טוב עבורם או לא..

הפרמטר הראשון בייעוץ אסטרטגי לעסקים הוא הבנה נכונה של העסק שלכם. מהו העסק שלכם, באילו תחומים הוא פועל, מהם נקודות החוזקה של העסק, מהם נקודות החולשה של העסק, מה מייחד אתכם כעסק, איך העסק שלכם נתפס בעיניי הלקוחות שלכם (הוא נחשב לאמין? יקר? איכותי? זול?) ועוד.

כמה אתם מכירים את המתחרים שלכם? 

אחת השיטות לניתוח המתחרים היא מודל SWOT שהוא בעצם מודד 4 פרמטרים מרכזיים:

  1. חוזקות (Strengths) – מהם החוזקות של המתחרים? (לדוגמה: למתחרה X יש כוח לוגיסטי בפריסה ארצית ולמתחרה Y יש ערוצי הפצה משלו)
  2. חולשות (Weaknesses) – מהם החולשות של המתחרים? (לדוגמה: למתחרה X יש תדמית חלשה ולמתחרה Y יש מוצרים באיכות ירודה)
  3. הזדמנויות (Opportunities) – האם קיימות הזדמנויות חדשות בתחום? (לדומה: בעקבות הקורונה נולדה הזדמנות לפגישות ולימודים דרך הזום)
  4. איומים (Threats) – אילו איומים חיצוניים יכולים לאיים על העסק (לדוגמה: חקיקה ממשלתית הקשורה לתחום הפעילות שלכם שעלולה לגרום לבעיות קנייה אצל הלקוח)

מה הלקוחות שלכם רוצים? 

ניתוח הלקוח הוא החלק המעניין ואולי גם החשוב ביותר בייעוץ אסטרטגי לעסקים. בסופו של דבר, כל הפעילות העסקית תלויה בלקוח, ולכן ככל שתצליחו להבין את הצרכים והרצונות של הלקוח כך תוכלו להגדיל את ההכנסות של העסק שלכם באמצעות התאמה העסק לרצונותיו ולצרכיו. 

איך יודעים מה הלקוחות רוצים? 

ייעוץ אסטרטגי לעסקים עונה גם על בחינת צרכי הלקוח. למעשה יש מספר דרכים לבדוק מהם צרכי הלקוח ומה מעניין אותו:

  • סקרים – מכירים את הסקרים בנוסח "לקוח יקר, נשמח שתקדיש דקה מזמנך עבור שיפור איכות השירות..? זו דרך אחת לבחון מה הלקוחות רוצים. אנו בונים שאלון שדרכו נשאל את הלקוחות על מספר מאפיינים חשובים ועל הדרך בה העסק נתפס אצלם ודרך התוצאות הללו נוכל להסיק מהם צרכי הלקוח ומניעיו
  • קבוצות מיקוד – סוג דומה של בחינת צרכי הלקוח נעשה באמצעות קבוצת אנשים (בדר"כ מדובר על קבוצה קטנה של עד 10 אנשים), שהשיחה מתנהלת בצורה פתוחה. כלומר, אין תשובות של "כן ולא", אלא מדברים עם הלקוח על העסק שלנו ודרך התשובות והתגובות של הלקוח אנו יכולים להסיק תובנות צרכניות חשובות לעסק
  • תצפיות – ממש כמו שזה נשמע. לצפות בלקוחות בחנות או בזמן השימוש במוצרים וכיוצ"ב. תצפיות על לקוחות ועל אופן השימוש בהם יכולות להביא תובנות מעניינות ופתרונות חדשים ויצירתיים לעסק שלכם
רעיונות, קריאייטיב

זה הזמן לבנות תוכנית אסטרטגית מנצחת

רק לאחר שנבחן את שלושת הפרמטרים המרכזיים בעסק הכוללים: היכרות מעמיקה עם העסק שלכם, ניתוח התחרות והמתחרים והבנה מדוקדקת של צרכי הלקוח נבנה תוכנית אסטרטגית פורצת דרך שמתאימה בדיוק עבור העסק שלכם ותוכנית כזו שתגדיל את ההכנסות של העסק שלכם.

אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.

אם נמאס לכם לדשדש מאחור, לרדוף אחרי לקוחות חדשים ושלא בהצלחה, ואתם מחפשים את הדרך המנצחת והאפקטיבית לבנות מנגנון שמייצר לכם לקוחות חדשים כל חודש לעסק שלכם, אאנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולהתקשקש ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

מאמרים ומדריכים נוספים בצריח מדיה

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button