בישראל יש למעלה מ-38 אלף רואי חשבון רשומים, מתוכם 18,239 רואי חשבון הינם חברי הלשכה, כאשר החלק הארי של מספר רואי החשבון הינו אצל 50 החברות הגדולות במשק שאלו מונים סה"כ 10,468 רו"ח ותיקים ומתמחים.
לצורך השוואה, בגרמניה (מדינה עם 80 מיליון אזרחים) וביפן (מדינה עם 127 מיליון אזרחים) יש מספר דומה של רואי חשבון. במילים אחרות בישראל יש רואה חשבון על כל קצת יותר מ-400 אזרחים.
במאמר בניית אתרים לרואי חשבון נדבר על איך בולטים בתוך כל התחרות הגואה, מה צריך שיהיה באתר של משרד רו"ח וגם על השירות של צריח מדיה.

בידול הוא שם המשחק
בידול, הוא הסיבה והוא המסובב למה לבחור דווקא בכם. תחשבו עלי כלקוח פוטנציאלי בעל עסק הזקוק לרו"ח שילווה אותו עבור דוחות דו חודשיים ודוחות שנתיים. למה שאבחר דווקא בכם ולא במתחרה שלכם?
בעולם השיווק ישנם סוגי בידול מרכזיים:
- בידול USP (קיצור של Unique Selling Proposition)
- בידול תפיסתי
בידול USP – הוא למעשה היתרון התחרותי שאין לאף מתחרה. לדוגמא: משרד רו"ח שמציע תוכנה אוטומטית לשליחת דוחות למס הכנסה, קבלת החזרי מס וניהול שוטף של המסמכים העסקיים באוטומציה הוא למעשה מציג יתרון תחרותי וסיבה מספיק טובה למה לבחור דווקא בו.
אבל המציאות בשטח בתחום החשבונאות מראה שכמעט ולא ניתן ליצור בידול USP, ולכן האופציה הבאה היא בידול תפיסתי.
בידול תפיסתי – ניקח לדוגמא את מטרנה וסימילאק, שתי חברות שמציעות תחליפי מזון לתינוקות. היתרון של מטרנה בכך שהיא הכי קרובה לאמא. כלומר, היא החברה התומכת והעוטפת של האם. לעומת זאת סימילאק היא יותר הגורם הסמכותי של האם. כלומר, סוג של הרופא של הילד.
במילים אחרות אין הרבה הבדלים בין מטרנה לסימילאק ברמת המוצר, אבל ברמה של איך כל חברה נתפסת עבור קהל היעד, יש הבדל מהותי.
בניית אתרים לרואי חשבון – מבנה האתר
כאשר מדברים על בניית אתרים לרואי חשבון הכוונה לרוב לאתר תדמית מושקע ומעוצב שמספר את סיפור החברה בצורה חיובית ונותן את כל הסיבות למה לבחור דווקא בכם.
בסיס האתר יהיה בנוי מכמה עמודים מרכזיים:
- עמוד הבית – המקום בו תספרו מי אתם, למה לבחור דווקא בכם, תשלבו המלצות חמות של לקוחות, סרטונים ותמונות תדמית של המשרד וכן שילוב של "בין לקוחותינו" במידה ואתם עובדים עם מותגים מוכרים.
- אודות – בהרבה אתרים דף אודות נראה כמו קורות חיים של המשרד. אבל זה לא מוכרח להיות כך. דף אודות לגמרי יכול לשמש במה מרכזית עבור שיווק המשרד. בדף אודות תספרו עליכם, על הצוות המקצועי והמיומן, תשלבו תמונות מהמשרד, ותתנו את כל הסיבות למה לעבוד דווקא אתכם.
- השירותים שלנו – דף שירותים גם הוא יכול לשמש במה מרכזית לשכנוע. בדף שירותים נציג את את השירותים העסקיים כמו הקמת עסק או חברה, ליווי ארגוני, דוחות שוטפים, התנהלות מול רשויות המס וכיוצ"ב.
- בלוג – בדומה לעמוד עסקי בפייסבוק, בלוג באתר יכול לשמש לכם במה עבור עדכון לקוחות על שינויים בזמני השירות, על הוספת שירות חדש לעסק, או אפילו לעדכן על תקנה חדשה שנכנסה לחוק.
הבלוג הוא המקום שלכם לומר כל מה שתרצו. - יצירת קשר – עמוד הנעה לפעולה שמטרתו לגרום ללקוחות להשאיר פרטים או ליצור קשר עם המשרד עבור הצעת מחיר וקבלת שירות. לרוב יופיע כתובת המשרד, דרכי התקשרות (טלפון, מייל, ווטסאפ), טופס השארת פרטים וכיוצ"ב.
אנחנו צריח מדיה
נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד אתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206
מאמרים נוספים באתר
מקורות:
- אתר Government Data
- לשכת רואי החשבון
- אתר duns100