צריח מדיה לוגו שקוף

מיתוג חברה

מיתוג חברה | צריח מדיה

קשה להעריך את כמות הפעמים ששמעתי את המשפט "תעשה לי לוגו ושיצא יפה". אז קודם כל לוגו לא "עושים", מותג הוא משהו שבונים. שנית, מיתוג זה לא רק לוגו, ובוודאי שהמדד של "יפה" לא רלוונטי למיתוג חברה – העיצוב הוא בסה"כ תוצאה של אסטרטגית המיתוג.

במאמר הבא נדבר על מהו מיתוג חברה (לא רק לוגו), איך בונים מותג (עובדים קשה) ואיך מייצרים ערך אמיתי ללקוח (יש דבר כזה?).

אין אחד שלא מכיר את ה- M של מקדונלדס

מותגים נוצרו כדי שנדע להבדיל בקלות בין מוצר אחד לאחר. תארו לכם שכל המוצרים בסופר היו נראים אותו הדבר בדיוק, אותו גודל אריזה, אותו צבע ואותו משקל. סביר להניח שלא היה לכם הרבה חשק להמשיך להסתובב בסופר, ובוודאי שמיצי הקיבה שלכם לא היו עולים כשהייתם מגיעים למחלקת המתוקים בסופר. 

מותגים נועדו בראש ובראשונה ליצור הבדלה מסוימת בין סוגי המוצרים (והשירותים), ועל ידי כך לגרום לנו לבחור בקלות יותר וליצור העדפה למותג שאנו אוהבים על סמך ערכי המותג, הבידול המוצרי וכיוצ"ב. 

ניקח לדוגמה את אפל. כשאתם רואים את התפוח של אפל, אתם כנראה תוצפו בכל האסוציאציות החיוביות והשליליות שיש לכם כלפי המותג אפל.

מיתוג

מותגים נועדו כדי לייצר ערך

הסיבה שבגללה לא תזכרו את שם המותג של האינסטלטור שהיה אצלכם בבית לנזילה בכיור, ושלא תזכרו את שם העסק של מתקין המגזנים שקפץ אליכם לביקור בזק בקיץ, היא בגלל שאין הבדל מוצרי בין האינסטלטורים השונים ואין הבדל בסוג העבודה בין מתקיני המזגנים השונים. 

אבל תחשבו לרגע מה היה קורה אילו מתקין המזגנים כן היה מייצר ערך מסוים חוויתי/ערכי. כמו למשל ערך של אמינות (מי אמר יצאת צדיק?) או ערך ברמת זמינות השירות (תוך 15 דקות אצלכם לכל מקום בארץ), כנראה שכן הייתם מתחילים לשנן את שם החברה לשעת הצורך. בדיוק בגלל הסיבה שהוא יצר ערך.

הערך לא מוכרח להיות ברמת המוצר עצמו כמו בדוגמאות הנ"ל של אמינות וזמינות, הערך יכול להיות ברמה התפיסתית, של איך המותג שלכם נתפס. לדוגמה, נייקי הבינו שאנשים שאנשים רוצים לעשות ספורט ולהרגיש מקצוענים בדיוק כמו הספורטאים האהובים עליהם. אז הם בנו מותג שהופך את הספורט החובבני למקצועי דרך שימוש בספורטאים אהובים ומוכרים כמו מייקל ג'ורדן ואחרים, ולכן ואם תצאו היום לריצה עם חולצת נייקי כנראה תרגישו מקצוענים יותר. כלומר, הערך הוא לא ברמת המוצר עצמו (כמעט ולא תמצאו הבדלים מוצריים בין החולצות של נייקי, לחולצות של אדידס/ אנדר ארמור), אלא ברמת השינוי הוא ברמת התפיסה של המותג נייקי כמותג ספורט מקצועי.

בניית מיתוג לחברה

איך יוצרים ערך ואיך בונים מיתוג חברה?

בניית מיתוג חברה היא תהליך שלוקח זמן. אם נדמה את מיתוג למערכת יחסים, אז קודם כל אתם מכירים מישהי, לאחר מכן מתחיל להתחבר אחד לשנייה ורק לבסוף מתאהבים.

גם בניית המיתוג של החברה שלכם דומה זלה. קודם כל הלקוחות צריכים להכיר את העסק שלכם, אחר להתחבר אליו ולרכוש ממנו ולבסוף להתאהב במותג שלכם ולהפוך ללקוחות נאמנים

כך תייצרו ערך שיחזיק שנים קדימה

כדי לייצר ערך אמיתי ללקוחות שלכם, יש לבחון שני פרמטרים מרכזיים:

  1. סביבת הפעילות העסקית
  2. סביבת הצרכן (הלקוחות)

סביבת הפעילות העסקית

בדומה ליזם שרוצה להקים מגדל עסקים במיקום מרכזי בתל אביב, הוא צריך קודם לבחון את מצב אזור הבניין, לבחון האם כדאי לבנות באזור הזה, מהו הפוטנציאל העתידי, האם יש תוכניות עתידיות באזור וכיוצ"ב. גם בבניית מיתוג חברה יש להכיר את הסביבה העסקית, להבין מי נגד מי, מי שולט בתחרות ומי חי על שאריות גרגירים, כמו כן להבין מהי המטרה שלשמה הקמתם את העסק – ברור שכדי להתפרנס, אלא מה? אבל האם הגעתם עם רעיון פורץ דרך או עם חזון חדש? 

כמו כן צריך להכיר את הפוטנציאל העסקי ולהבין האם העסק שלכם עלול להיות מקובע בתוך המסגרת הקיימת שלו או שיש תוכניות להתרחבות קטגוריאלית בעתיד? ועוד.

סביבת הצרכן 

גם מיקרוסופט הגדולה על כל מפעליה ומשרדיה עלולה להישאר ללא ההכנסות אם הלקוחות ירצו בכך.

חשוב לזכור, הלקוחות הם אלו הוא שמוציאים את הארנק והם אלו זה שיקבעו האם לעסק שלכם יש זכות קיום או לא. ולכן בכל הנוגע להיכרות עם סביבת הצרכן, יש לבדוק בקפדנות ובדקדקנות את מניעי הלקוח, מה הוא אוהב, מה מעניין אותו, מתי הוא קונה, איך הוא משלם, איך הוא מקבל החלטות קנייה ועוד.

אולי זה נשמע פשטני ואולי זה ישמע גרנדיוזי, אבל היכרות עם הלקוח היא לא תמיד החלק הקל בעסק, ולמרות שאתם עלולים להרגיש שאתם מבינים את הצרכן בצורה הטובה ביותר, אם עלולים להרגיש שלא בנוח לאחר היכרות נכונה עם הצרכן.

מיתוג חברה – לסיכום

בין אם החברה שלכם היא חברה חדשה שאתם מחפשים מיתוג חברה מאפס ובין אם אתם חברה שקיימת עשרות שנים ומחפשים כעת לרענן את המותג ולבצע מתיחת פנים מיתוגית, חשוב לזכור שמיתוג זה לא רק לוגו, אלא בראש ובראשונה יצירת ערך ללקוח ואת הערך יוצרים עם אסטרטגיה חדה וברורה.

אנחנו בונים מותגים עם ערך שמחזיקים לאורך שנים

אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו יוצרים מיתוג עם אסטרטגיה, עם ערך ומיתוג שיישאר איתכם שנים קדימה וכזה שידבר אל הלקוחות שלכם, שהם יתחברו למותג שלכם ולבסוף גם יתאהבו בחברה שלכם. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button