צריח מדיה לוגו שקוף

פופאפ אלמנטור

פופאפ אלמנטור | צריח מדיה

פופאפ הוא אחד הכלים הפופולריים לקידומי מכירות באתר. למשל פופאפ שקופץ לגולש באתר תוך כדי קריאה ומכריז על מבצע של 50% הנחה, יכול לקדם פלאים את המכירות של המוצר במבצע. אבל לא רק עבור קידומי מכירות נועד פופאפ אלמנטור, אלא גם עבור הכרזות על שינויים בשעות הפעילות למשל, או מידע חשוב שבעל האתר רוצה לשתף עם הגולשים באתר.

החיסרון הגדול של פופאפים הוא העובדה שהם מפריעים לקריאה השוטפת של העמוד, ובמקרים רבים גורמים לגולשים לנטוש את האתר. מעבר לכך פופאפים העולים בעת טעינת העמוד עלולים להפריע לסריקה של גוגל ולפגוע בקידום האתר בתוצאות החיפוש. ולכן הגדרה נכונה של הפופאפ היא החלק החשוב ביותר.

במאמר הבא נדבר על איך יוצרים פופאפ אלמנטור, איך מגדירים בצורה נכונה את הפופאפ, באילו תנאים ומתי עובר הגבול שבו אין לעשות שימוש בפופאפ. מתחילים.

מה המטרה של הפופאפ?

הגדרת המטרה של הפופאפ היא החלק הראשון והחשוב ביצירת פופאפ אלמנטור. קיימים סוגי פופאפים רבים הכוללים בין היתר:

  • קידומי מכירות – למשל מבצע על מוצר מסוים
  • הנעה לפעולה – הבטחה שיווקית שמטרתה לגרום ליותר המרות. למשל: צרו קשר לשיחת ייעוץ חינם
  • רשימת תפוצה – פופאפ שמטרתו להגדיל את רשימת התפוצה של העסק שלכם
  • הכרזה – למשל: האתר עובר תחזוקה או שינויים בשעות הפעילות
  • מחשבון – פופאפ שמקפיץ מחשבון חכם כחלק מהמערך השיווקי
  • סרטון – לייטבוקס סרטון שמטרתו לחסוך בקריאה לשרתי גוגל בכל קריאה לאתר
  • טעינת העמוד – אנימציית כניסה לעמוד באמצעות הפעלת פופאפ. במקרה הנ"ל ניתן להגדיר ישירות באלמנטור אנימציית כניסה גם ללא פופאפ
  • פרסומות – למשל באתרים מבוססים פרסומות

כאמור, תכנון נכון של מטרות הפופאפ הוא החלק הקריטי החשוב להצלחתו.

יצירת פונטים באלמנטור חדש

יצירת פופאפ אלמנטור

כדי ליצור פופאפ אלמנטור חדש, יש לגשת אל לוח הבקרה > טמפלטים > הוספת חדש > פופאפ ולתת שם חדש לפופאפ. אם אתם עובדים אלמנטור פרו, תוכלו להשתמש באחד מהעיצובים המוכנים מתוך ספריית הטמפלטים של אלמנטור. 

הגדרות פופאפ אלמנטור

בצד ימין למטה בכפתור הגדרות, תוכלו להגדיר את הגדרות הפופאפ הכוללים:

  • רוחב הפופאפ
  • גובה
  • מיקום – האם התוכן יופיע בחלק העליון, האמצעי או התחתון 
  • שכבת רקע – האם הפופאפ יתפוס את מלוא רוחב העמוד או רק את גודלו שלו
  • אנימציית כניסה – כמו למשל תוכן שעולה מהחלק התחתון של העמוד
  • אנימציית יציאה
  • אורך האנימציה (בשניות)
  • תחת עיצוב תוכלו להגדיר גם את צבע הרקע של הפופאפ, צבע הרקע של שכבת הרקע במידה והגדרתם 
  • כפתור סגירה – רצוי תמיד לאפשר לגולשים לצאת מהחלון הקופץ במידה וזה מטריד או מפריע לקריאתם בתוך האתר
  • תחת מתקדם תוכלו גם להגדיר את זמן הופעת החלון הקופץ, לאחר כמה שניות ייסגר באופן אוטומטי, והאם למנוע גלילה במהלך הופעת החלון הקופץ
  • הגדרת CSS מותאם עבור עיצוב מותאם אישית

הגדרה נוספת ומעניינת שכדאי להכיר את שדה סלקטור. כלומר, שדה המאפשר ליצור פופאפ חדש באמצעות הקלקה על שדה מסוים בתוך האתר. למשל שדה עם ID מסויים, יוביל להופעת החלון הקופץ.

הגדרת תנאים

אלמנטור מאפשרים הגדרת תנאים ספציפיים עבור כל פופאפ. ההגדרות מאפשרות שליטה מלאה על מי יראה את המודעה, מתי יראה, כמה פעמים ועוד. להלן רשימת ההגדרות אותן ניתן למצוא תחת תנאים (בחץ השמאלי ליד כפתור פרסום):

הצג תנאים

תנאים

כדי להוסיף תנאי חדש יש ללחוץ על הוסף תנאי

  • לכלול – ניתן לכלול את כל האתר, רק עמודים, פוסטים, קטגוריות, ארכיונים, עמודי בן, עמוד ראשי, שגיאת 404 ועוד
  • אל תכלול – כאן ניתן להחריג עמודים ספציפיים. למשל אם בחרתם שהפופאפ יופיע בכל העמודים ואני רוצה להחריג עמוד ספציפי, אוכל לעשות זאת באמצעות תנאי אל תכלול

טריגרים אלמנטור

טריגרים

מתי להציג את החלון הקופץ:

  • בזמן טעינת העמוד – שימו לב הדבר עלול להפריע למנועי החיפוש לסרוק את העמוד, ולכן גם שימוש בו ייעשה רק לאחר X שניות. למשל רק לאחר 30 שניות שבהם הגולש מתעמק בתוכן להקפיץ את החלון הקופץ
  • בזמן גלילה – למשל לאחר הגעה לחצי העמוד החלון יופיע
  • לאחר גלילת אלמנט – קשורה להגדרת סלקטור אותה ציינו למעלה
  • לאחר הקלקה – כלומר לאחר לחיצה על כפתור או למשל לאחר מעבר עמודים להציג את החלון
  • לאחר חוסר פעילות – עבור משתמש שהפסיק את הקריאה 
  • ביציאה מהעמוד – למשל משתמש במראה כוונה לצאת מהדף (כמו למשל מעבר עכבר לכיוון סגירת החלונית) תוצג לו החלונית. מתאים בעיקר עבור הצעה מפתה רק לפני נטישת האתר

כללים מתקדמים

אילו הגדרות נוספות חכמות שמאפשרות בקרה ושליטה.

  • הצג לאחר X עמודים נצפים – למשל לאחר 2 עמודים להציג את ההצעה
  • הצג לאחר X ביקורים – מיועד עבור קמפיינים ללקוחות חוזרים
  • הצג עד X פעמים – מתאים כמעט לכל הפופאפים מהסיבה הפשוטה שאם משתמש ראה פעם או פעמיים את ההצעה ובחר להתעלם ממנה, אין סיבה שיצפה בה שוב ושוב
  • מתי שמגיעים מכתובת URL ספציפית – מתאים עבור קמפיינים ייעודיים. למשל עבור קמפיין פייסבוק או קמפיין ממומן בגוגל
  • הצג מתי שמגיעים מ – כאן ניתן לבחור מנועי החיפוש, קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים
  • הסתר למשתמשים מחוברים – למשל הסתרה למנהלים או לבונה האתר
  • הצג לפי מכשיר – עבור מחשב שולחני, טאבלט או מכשירים ניידים
  • הצג לפי דפדפנים – ניתן לבחור מתוך הרשימה אילו סוגי דפדפנים יצפו במודעה

לסיום יש לבצע שמירה ופרסום ולבדוק תקינות הפופאפ אלמנטור.

פופאפ רשימת תפוצה לדוגמה
פופאפ לדוגמה

מקווה שהמאמר הועיל, לכל שאלה אנחנו כאן כמו תמיד 🙂

מאמרים ומדריכים נוספים

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button