צריח מדיה לוגו שקוף

אסטרטגיה שיווקית לדוגמא

אסטרטגיה שיווקית לדוגמא | צריח מדיה

המציאות בעולם העסקים מוכיחה שוב ושוב, שהעסקים שמצליחים לצמוח הם דווקא אלו שפועלים לפי תוכנית עבודה סדורה ומתוכננת. בעידן שבו על כל תחום יש עשרות ומאות מתחרים, ובעידן שנדמה שכל מילה כבר נאמרה, יש חשיבות עצומה לדרך שבה אתם נראים ולמסרים השיווקיים שתרצו לשדר ללקוחות. לשם כך בדיוק נועדה אסטרטגיה שיווקית. להבין מהו העסק, מה החזון ואילו יתרונות יש לעסק. מיהם המתחרים, מה אומרים והיכן הם פועלים. ומיהו הלקוח, מה אוהב, מה מעניין אותו ומה מניע אותו.

זה נכון שאין אסטרטגיה שיווקית אחת שגורפת לכלל העסקים, ובוודאי שניתן למצוא סוגי מודלים רבים של איך לבנות תוכנית שיווקית לעסק, אך כאן במדריך נתמקד באסטרטגיה שיווקית לדוגמא שעובדת ככל ומיישמים נכון את הכלים הנמצאים באסטרטגיה המצורפת. 

הסטטיסטיקה תמיד מנצחת

אם עד היום בניתם את האסטרטגיה או התוכנית השיווקית שלכם לפי תחושות בטן, כלומר לפי סדר פעולות שנראה לכם סביר, מעתה כל פעולה שיווקית תיהיה רק על בסיס נתונים מוצקים שנדבקו ואומתו. כי עם כל הכבוד לתחושות בטן (שבמקרים רבים מתבררות כנכונות), עדיין ככל והנתונים יהיו מוצקים ותעשו שימוש באמיתות ועובדות, התוכנית השיווקית תצליח להפתיע גם אתכם. הסטטיסטיקה תמיד מנצחת. 

מהי האסטרטגיה שלך

אסטרטגיה שיווקית לדוגמא – מבנה המסמך

מסמך אסטרטגיה שיווקית לדוגמא המצורף כאן במאמר מתחלק ל-4 חלקים מרכזיים, כאשר יש לתת דגש מרכזי ומעמיק לכל חלק וחלק במסמך:

  1. ניתוח העסק
  2. ניתוח המתחרים
  3. ניתוח הצרכן
  4. פיצוח שיווקי

ניתוח העסק

אין אדם שמכיר את העסק שלכם טוב יותר ממה שאתם מכירים אותו, ועדיין רבים מבעלי העסקים מתקשים לענות על השאלה "במה אתם יותר טובים מהמתחרים" או "כמה אנשים מכירים את העסק שלכם". בניתוח העסק נבחן את העסק מזווית הלקוח. כלומר, כיצד הלקוחות שלכם רואים את העסק שלכם ומה המחשבות והאסוציאציות שהעסק שלכם מעורר. 

  • כמה אנשים מכירים את העסק שלכם? האם זה רק פלח שוק קטן כמו תושבי השכונה? או בכלל מדובר במותג בעל שם ארצי?
  • כמה אנשים קנו אצלכם בעסק בשנה האחרונה?
  • מהי התדמית של העסק שלכם? האם העסק נתפס כאיכותי/יקר/זול/נוח וכו'?
  • כמה לקוחות חוזרים יש לכם בעסק?

ניתוח המתחרים 

גם אם אתם לא הטיפוס התחרותי שאוהב לעשות שרירים למתחרים, עדיין אני בטוח שאילו יכולתם להיות "זבוב על הקיר" אפילו לכמה שעות במשרד של המתחרים שלכם, כנראה הייתם עושים את זה בשמחה..

השאלות החשובות שכל מנהל צריך לשאול את עצמו על המתחרים:

  • מי הם המתחרים העיקריים שלכם הן ברמת התחרות הישירה והן ברמת הקטגוריה?
  • מהן העוצמות של המתחרים שלכם ומהן החולשות של המתחרים? 
  • באילו תחומים המתחרים נמצאים שאתם לא?
  • האם המתחרים שלכם עושים שיתופי פעולה ביניהם או שהן מתחרים "ראש בראש"?
  • איך המתחרים מתקשרים עם הלקוחות שלהם?

המטרה בניתוח המתחרים היא לבדוק את מצב העסק שלכם אל מול המתחרים ולמצוא בד בבד איומים והזדמנויות חדשות שיכולות לעזור לעסק שלכם לצמוח.

צרכן, לקוח

ניתוח הצרכן

החלק החשוב ביותר בעסק, הוא הבנה של מיהו הצרכן, מה מעניין וכיצד הוא מקבל את החלטות הקנייה.

  • מי הוא הלקוח? 
  • למה הוא בכלל פונה אליכם? 
  • מה מפריע לו ומהם החסמים שבגללם הלקוח שלכם לא יקנה ממכם את המוצר?
  • אילו טרנדים יש אצל הצרכן?
  • מיהו הצרכן העתידי? 

אסטרטגיה שיווקית לדוגמא – פיצוח שיווקי 

כל זה ממש על קצה המזלג, ובמסמך אסטרטגיה שיווקית לדוגמא המצורף תמצאו מגוון רחב של שאלות שיעזור לכם להכיר טוב יותר את העסק, את המתחרים ואת הלקוחות שלכם ולגזור מזה תובנות שיווקית ופיצוח שיווקי חד ומדויק לעסק.

נעים מאוד, אנחנו צריח מדיה ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית עבורכם. אפשר ליצור איתנו קשר כאן או בטלפון 058-4458206

צריח מדיה | אייקון
אנחנו צריח מדיה
ומה שאנחנו עושים הכי טוב זה לבנות אסטרטגיה חדה, בועטת ומבדלת שמתאימה בדיוק לעסק שלכם.
שתפו:
השאירו פרטים
מה חדש באתר?
נדבר בוואטסאפ
1
אני זמין עבורכם :)
היי, אני שלמה ואני כאן כדי לסייע :)
איך אוכל לעזור?
Call Now Button