עולם האינטרנט פתח צוהר חדש בכל הנוגע לדרך בה אנו צורכים מידע או רוכשים מוצרים. הדבר לא פסח גם על תחום היהדות, שלמרות היותו רוחני ומרוחק מנזקי הטכנולוגיה, עדיין ניכר כי אנשים רבים צורכים יהדות גם דרך האינטרנט.
ע״פ נתוני גוגל, ישנם מיליוני חיפושים מידי חודש בכל הנוגע לתכני יהדות החל מחיפוש נוסחי תפילה וברכות ועד לשאלות הלכתיות בנושאי יומיום ואף בנושאים מורכבים כגון שאלות בנושאי נזיקין ואף בנושאי אישיות.
במאמר הבא נדבר על בניית אתר יהדות, נבין את הצורך לצד המורכבות ואף נדבר על איך לשלב פעילות של הארגון ולהניע תרומות עבור עמותות העוסקות בכך.
בניית אתרי יהדות – גישה שמרנית או גישה מתקדמת?
אחת השאלות הנפוצות בקרב עמותות וארגונים המחפשים להקים אתר לעמותה הוא האם יש לשמור על קו שמרני מאוד ברור ללא סטיות ימינה או שמאלה ולהיצמד לדרך סבא קדישא גם באתר או שמא להציג מראה חדשני ומתקדם גם עבור טקסטים תורניים.
אין לזה תשובה אחת ברורה וחד משמעית, ויש לבחון כל פרויקט לגופו. בהכללה נאמר כי כיום בקרב משתמשים באינטרנט הגישה השתנתה לחלוטין בדרך בה אנו תופסים מותג, ארגון או חברה. כלומר, כיום אין סתירה בין הגישה השמרנית לגישה המתקדמת. ניתן גם לשמור על קו שמרני ברור בכל הנוגע לתוכן תורני וגם להציג את האתר במראה חדשני ומתקדם שנעים למשתמש וכיף לשהות בו.
אתר תדמית, אתר תוכן או אתר תרומות?
כאשר מדברים על בניית אתרי יהדות ישנם 3 סוגי אתרים, ומיד נעמוד על ההבדלים ביניהם. כדי לבנות אתר טוב שעונה על הצורך שלכם, חשוב להבין קודם מהו הצורך ובהתאם לכך לספק את הפתרונות הנדרשים.
- בניית אתר תדמית – אתר תדמית כשמו כן הוא, תדמית. האתר מהווה חלון ראווה עבור המותג או הארגון בו נספר על מה הארגון עושה, היכן הוא פועל, כיצד הוא מסייע לאנשים ומאפשר גם דרכי התקשרות עם הארגון.
הדגש באתר תדמית הוא בעיקר על מיהו הארגון, ולכן נעשיר את האתר ״בתמונות מהשטח״. למשל, אם יש לכם ישיבה או חיידר נעלה תמונות מתוך המקום, תמונות של התלמידים, תמונות של אירועים או קעמפים בה רואים את הצוות והתלמידים בצורה חוויתית וטובה. - בניית אתר תוכן – הסוג השני הוא אתר תוכן המתעדכן מעת לעת, כאשר המטרה היא לעלות תכנים בתחום הפעילות של הארגון שלכם. למשל: אם יש לכם ארגון להפצת תורה ויהדות, יש לעלות תכני יהדות על בסיס קבוע. כמו כן, יש לתת דגש כל על עולם הוידאו כמו למשל להעלות הרצאות, שיעורים מוקלטים וכיוצ״ב.
המטרה היא ליצור חווית משתמש טובה, אשר באמצעותה נוכל לבנות קהילה שעוקבת אחרי המותג בנאמנות וצורכת את התכנים של הארגון חדשות לבקרים. - בניית אתר תרומות – כאשר רוצים לגייס תרומות עבור ארגון או עמותה יש לבנות אסטרטגיה שיווקית חדה וברורה. להבין על מה יושב הפעילות, איך זה מדבר אל האנשים, איך זה נוגע בהם ובהתאם לכך ליצור מסר חזק וקולע שיגרום לאנשים לפתוח את הלב ואת הכיס. זה דורש חשיבה ברורה, ובנייה נכונה של מבנה האתר כדי להעביר את הגולש תהליך ברור עד להשגת היעדים.
באתרי תרומות ניתן דגש על מגוון אפשרויות לתרומה, כמו גם על אפשרות תרומה מהירה בכל אמצעי תשלום שמתאפשר.
לעיתים ניתן לשלב בין סוגי האתרים הללו. למשל: בניית אתר תדמית, עם אזורי תוכן מתעדכנים מידי תקופה ועם אפשרות לתרומה עבור פעילויות הארגון.
אנחנו צריח מדיה
אם חיפשתם בניית אתר יהדות, אנחנו כאן כדי לענות על הצורך בדייקנות להשגת המטרות. לנו בצריח מדיה ניסיון עשיר ורחב בבניית אתרי יהדות, אתרי תוכן יהודים וכן בניית אסטרטגיה שיווקית ברורה עבור אתרי תרומות.
אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נוכל להכיר ולבחון יחד איתכם הזדמנויות עסקיות חדשות ואסטרטגיה לבניית אתר יהדות מותאמת אישית עבורכם.